וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי לוזון: "ההתאחדות עמדה בכל ביקורת ללא רבב"

8.7.2013 / 14:18

יו"ר ההתאחדות השיב לדו"ח זליכה: "חלק לא מבוטל מההמלצות כבר מיושם, תהליך היישום אינו משהו שכדאי לבצע בחופזה"

ספורט 5

"ההתאחדות תלמד את הדו"ח וכל מסקנה שיש בו כדי לקדם את הכדורגל הישראלי, ותדאג ליישומו", מסר יושב ראש ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון על מסקנות ועדת זליכה, שהוצגו היום (שני) על ידי הפרופסור ירון זליכה, השרה לימור לבנת ויו"ר הטוטו צחי פישביין במסיבת העיתונאים שנערכה היום (שני) בבית סוקולוב בתל אביב

יו"ר ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון. ברני ארדוב
"תמוהה הבחירה של יו"ר הוועדה פרופסור ירון זליכה לעשות שימוש במלה רקוב". אבי לוזון/ברני ארדוב

בהמשך מסר לוזון: "כל זאת בתנאי שהדו"ח והמסקנות עומדים בתקנוני פיפ"א, אופ"א ורשם העמותות. חשוב לציין, כי חלק לא מבוטל מההמלצות בדו"ח כבר מיושם על ידי ההתאחדות, כמו העברת הכספים ישירות לקבוצות, הקמת מנהלת ליגה או בחירת תובע חדש באמצעות ועדת איתור. ההתאחדות מברכת על ההחלטה להשקיע כסף בפיתוח מתקנים בפריפריה ולטובת הנוער, וחשוב שיהיה ברור לכל כי תהליך היישום מחייב זמן ומשאבים ואינו משהו שכדאי לבצע בחופזה, אלא מתוך שיקול דעת ואחריות".

לוזון הוסיף: "תמוהה הבחירה של יו"ר הוועדה פרופסור ירון זליכה לעשות שימוש במלה "רקוב", כאשר תיאר את ההתאחדות לכדורגל. ההתאחדות עמדה בכל ביקורת בשנה האחרונה, כולל זאת של מבקר המדינה, ואיש לא מצא רבב בפעולתה. לעניין הטוטו, הסכם השיווק דווקא אמור להכניס לטוטו מאות מיליוני שקלים בשנה. המשחק המרכזי ביום שני, לבקשת הטוטו, מניב 2 מיליון שקל למחזור. אם מכפילים את זה ב-36 מחזורים מדובר בהכנסה של 72 מיליוני שקלים רק ממשחק אחד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ירון זליכה יושב ראש ועדת זליכה. קובי אליהו
הדוח הזה מופנה אך ורק לאבי לוזון/קובי אליהו

"ירון זליכה הוא דמגוג זול, שאמר דברים קשים גם על שרי ממשלה, בהם אולמרט, ואף אחד לא הקשיב לו. הוא טוען שהדוח לא מופנה להתאחדות? צודק. הדוח הזה מופנה אך ורק לאבי לוזון", תקפו גורמים בכירים בהתאחדות. "אולי כדאי שהשרה תסתכל במראה ותשאל מדוע שמעון מזרחי שולט על איגוד הכדורסל? היא רוצה שקיפות ובלי ניגוד עניינים? נראה אם שמעון מזרחי יעזוב את האיגוד לגמרי. הוא שולט מעמדת ממלא מקום במשך 30 שנה, היא מדברת על אתיקה? אולי היא חוששת משמעון מזרחי ולכן מבקשת ממנו להתפטר מתפקיד ייצוגי אבל לא מתפקיד ביצועי? אם היא רוצה שקיפות, שתבדוק מדוע הביאו את אבנר קופל כבובה לאיגוד הכדורסל ומזרחי שלט בכל".

אותו גורם הגיב גם להמלצה להפריד את מוסדות השיפוט והתביעה מההתאחדות לכדורגל, כפי שנחשף בוואלה! ספורט כבר בחודש אוקטובר. "האם השרה מפקפקת בשופט מנוסה כמו אורי גורן?", תהה. "אולי ראוי קודם שתבדוק האם ההמלצה הזאת עומדת במבחן החוק. היא מטילה דופי במוסדות השיפוט, ומי שצריך לתקוף אותה זה בית הדין העליון, לא אנחנו, משום שאיננו קשורים לבתי הדין".

לימור לבנת שרת הספורט. קובי אליהו
"היא מדברת על אתיקה?". לימור לבנת/קובי אליהו

ביום רביעי הקרוב יתכנסו 14 נציגי ליגת העל לפגישה שבה ידונו בסחבת שנוצרה בנוגע למשא ומתן בין נציגי המנהלת למועצת ההימורים. כיצד הדבר מתקשר למסיבת העיתונאים היום? ובכן, אחת המסקנות העיקריות של לבנת היא להדיח יו"ר בעל ניגוד עניינים ולמעשה היא דורשת להדיח אותו מתפקידו. לבנת תציג בפגישה את עיקרי הדוח ולכן אם לוזון ירוץ לקדנציה נוספת, לא יוכל הטוטו להמשיך ולהעביר את כספי התמיכות. לבנת רמזה במסיבת העיתונאים כי אם הצדדים לא יגיעו להבנות בעניין, הפיצוץ יהיה בלתי נמנע.

כידוע, הצדדים מנהלים משא ומתן ארוך שנמשך מאז ההכרזה של הקמת המנהלת לפני מספר חודשים, אולם טרם הגיעו לסיכום. גורמים במועצת ההימורים ממשיכים להדגיש כי: "אם לוזון וההתאחדות סבורים שהם לא זקוקים לטוטו כדי להפעיל את הליגה, מדוע הם מבקשים להיכנס למשא ומתן איתנו?".

למרות הפגישה שתוכננה, חלק מראשי קבוצות ליגת העל טוענים כי לא יגיעו אליה משום שחברי הוועדה "בחרו לבקר בחריפות את הכדורגל שלנו וכינו אותו 'רקוב'". מחר ישוחח ניר חפץ עם נציגי הקבוצות ואז יתברר אם תתקיים הפגישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully