וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וייה: "אתלטיקו קבוצה ווינרית, הגעתי בגלל סימאונה"

דויד וייה עבר את הבדיקות במדריד: "מגיע לקבוצה חזקה מאוד". בספרד מלגלגים על ברצלונה,שהפסידה על החלוץ 35 מיליון יורו

דויד וייה התייחס היום (שלישי) לחתימה המפתיעה שלו באתלטיקו מדריד, כשעבר את הבדיקות הרפואיות בקבוצתו החדשה. חלוץ ברצלונה ונבחרת ספרד קושר ללא מעט קבוצות בפגרה האחרונה, אבל וייה טוען שדחה את כל ההצעות על מנת להצטרף לאתלטיקו, כשלמאמן הקבוצה דייגו סימאונה היה חלק משמעותי בהחלטה.

"דיברתי עם סימאונה, ואחד המפתחות בהגעה שלי לכאן היה הביטחון שהוא העניק לי", סיפר וייה, "אני מצפה בקוצר רוח לעבוד איתו, בתקווה להחזיר לו בכל אימון ובכל משחק".

וייה, 31, מלך שערי נבחרת ספרד בכל הזמנים, עבר לאתלטיקו מדריד תמורת 5.1 מיליון יורו בלבד. "אתלטיקו היא קבוצה של ווינרים", אמר על מחזיקת הגביע, "בשנים האחרונות הם התחרו בצמרת ועל כל התארים. אני מגיע לקבוצה חזקה, ואהיה עוד שחקן טוב מני רבים בסגל, ואנסה להפוך אותה לטובה עוד יותר".

וייה נותר ג'נטלמן עם קבוצתו הקודמת ברצלונה. "אין לי תלונות", אמר, "הם עזרו לי מהיום הראשון. אני מקווה שאוכל להיות מאושר פה כמו שהייתי מאושר שם".

גבות רבות הורמו אתמול (שני) בספרד אחרי ההודעה המפתיעה של ברצלונה על כך שהיא הגיעה לסיכום עם אתלטיקו מדריד על מכירתו של דויד וייה לקבוצה מהבירה.

ההפתעה נבעה משתי סיבות: הראשונה הייתה היעד, שכן על פי רוב הדיווחים וייה כבר היה על סף סיכום בטוטנהאם. הסיבה השנייה הייתה המחיר: 5.1 מיליון יורו בלבד, כשעל פי מתווה העסקה ברצלונה תקבל כעת 2.1 מיליון יורו ואת היתרה בשני תשלומים עתידיים נוספים.

ברצלונה אמנם שמרה לעצמה את הזכות לקבל 50 אחוז מהרווח של מכירה עתידית של החלוץ שכבש במדיה 48 שערים ב-119 משחקים, אבל לאור העובדה שהוא כבר בן 31, ספק אם יהיה מדובר במיליונים רבים.

המחיר כבר הפך לבדיחה ברשתות החברתיות ובקרב גרפיקאים חובבים שונים. הנה דוגמה אחת: דויד וייה במחיר מבצע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברצלונה רכשה את וייה מולנסיה לפני שלוש שנים תמורת 40 מיליון יורו. על פי "מארקה", ההפסד של האלופה הספרדית על הנייר - 34.9 מיליון יורו - הוא השני בגודלו בכל הזמנים של המועדון. במקום הראשון זלאטן איברהימוביץ' שנרכש תמורת 70 מיליון יורו ונמכר למילאן תמורת 24 מיליון. בעיתון המדרידאי דאגו לציין שבארסה הפסידה על השבדי 63 מיליון יורו בגלל שקלול מסוים עם עסקת סמואל אטו.

בכל מקרה, הרשימה של "מארקה" נראתה כך:

1. זלאטן איברהימוביץ', (הפסד של 63 מיליון יורו)
2. דויד וייה (34.9 מיליון יורו)
3. הנריקה (15 מיליון יורו)
4. קייריסון (14 מיליון יורו)
5. מרטין קאסרס (13 מיליון יורו)
6. דמיטרו צ'יגרינסקי (10 מיליון יורו)
7. מקסי לופס (4 מיליון יורו)

ב"רדיו קטאלוניה" סיפרו אמש שבברצלונה התחשבו ברצונו של "גואחה", שידע על ההתעניינות של אתלטיקו מדריד והעדיף לעבור אליה מאשר לטוטנהאם או פיורנטינה שבעצמן רצו אותו. וייה ביקש לעזוב לארסנל בינואר, אבל התבקש להישאר עד תום העונה והסכים. בברצלונה רצו ללכת לקראתו ולכן הסכימו לוותר על סכום כסף גדול, במיוחד אם לוקחים בחשבון את ההערכות הדיברו על כך שהוא יימכר תמורת 12-14 מיליון יורו.

מאמן אתלטיקו מדריד, דייגו סימאונה, אחרי הזכייה בליגה האירופית 2012. רויטרס
בזכותו וייה שם. סימאונה/רויטרס

אחת מהסיבות להפתעה בכל הנוגע למחיר הייתה הצורך של ברצלונה במזומנים. אחרי הרכישה של ניימאר בכ-57 מיליון יורו - זו שדחקה עוד קצת את וייה אל מחוץ לקבוצה – המועדון צריך למצוא לכסף כדי לממן את הבאתו של בלם בשיעור קומה, כשבין המועמדים מוזכרים דויד לואיז (צ'לסי), מרקיניוס (רומא), דניאל אגר (ליברפול) ואחרים. לפיכך אין ספק ש-10 מיליון נוספים היו עוזרים למועדון.

מי שהימר על מעבר של וייה לאתלטיקו מדריד, הרוויח בגדול בזכות יחס של 1 ל-25. עד ההכרזה המפתיעה אתמול, טוטנהאם כמובן הייתה הפייבוריטית לזכות בו והימור על כך שהוא ישחק במדיה גרר יחס של 1 ל-1.45. הישארות שלו בברצלונה הייתה שווה 1 ל-3 וארסנל הייתה המועמדת במקום השלישי עם 1 ל-8. רק אחר כך הגיעה אתלטיקו.

אגב, אם לא יקרה משהו בלתי צפוי, המשחק הראשון של וייה במדים האדומים-לבנים אמור להיות נגד לא אחרת מאשר ברצלונה: המפגש הראשון בסופרקופה הספרדי ב-21 באוגוסט בויסנטה קלדרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully