וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ירושלים: אורי מנצור איש המפתח למהפך בבעלות

5.7.2013 / 16:37

סערה לאחר זכיית קבוצת אלון במכרז האפוטרופוס: האם מנצור ירכוש את מניות הקבוצה ויממש את זכות הסירוב של העמותה?

הרוחות בעמותת הפועל ירושלים בכדורסל סוערות לאחר זכייתה של קבוצת הרוכשים בראשותו של ד"ר אורי אלון במכרז של האפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים.

לעמותה ישנן טענות קשות לגבי הצעתה הכספית של קבוצת אלון. לפני יומיים התקיימה פגישה בין נציג קבוצת אלון, אייל חומסקי, איש העמותה אורי מנצור ועורכי הדין של שני הצדדים, במטרה ליצור סיטואציה בין המשקיעים של קבוצת אלון לבין המשקיעים מטעם העמותה, שתאפשר הכנסת משקיעים חדשים מצד העמותה.

מטרת המהלך הייתה הגדלת תקציב הקבוצה ומכאן, גם הגדלת כוחה של העמותה בקבוצה, אולם למרות שהמפגש הוגדר על ידי גורמים בעמותה כ"מפגש חיובי שנערך ברוח טובה", נתגלעו קשיים במהלך המו"מ שאחרי הפגישה. בשל קשיים אלה גוברים הקולות בעמותה כי יש למשש את זכות הסירוב הראשונה שלה.

מוטי דניאל עם אורי מנצור. ברני ארדוב
איש המפתח. מנצור/ברני ארדוב

איש המפתח שיאפשר לעמותה את מימוש אופציית הסירוב הוא איש העסקים אורי מנצור, חבר העמותה ומי ששימש בעבר נשיא הקבוצה: כפי שפורסם בלעדית בשבוע שעבר בוואלה! ספורט, בישיבה שהתקיימה לפני שבוע, עלתה הצעה שמנצור יממש את זכות הסירוב, לאור העובדה שיש לו את היכולת הכלכלית לעשות זאת.

אם מנצור ישתמש באופציית הסירוב, הוא למעשה ישיב את השליטה המלאה לידי העמותה וזו תוכל לנהל מו"מ עם קבוצות ומשקיעים שונים לקביעת זהות הבעלים, כולל עם קבוצת אלון. אולם מנצור התנגד לשימוש בשמו וניסה לשכנע את העמותה להידבר עם קבוצתו של אלון, כך שגם קבוצת אלון וגם קבוצת המשקיעים ילכו יחדיו לטובת הקבוצה.

כעת, לאחר שהאפוטרופוס הכריז על קבוצת הרכישה של אלון כזוכה במכרז והפגישות בין הצדדים עלו על שירטון, לוואלה! ספורט נודע כי גוברים הסיכויים כי מנצור ירכוש את מניותיו של גומא אגאייר.

"אורי מנצור הוא איש בעל יכולות כלכליות והוא אף הצהיר על כך בישיבת העמותה", סיפר גורם שנכח בישיבה בשבוע שעבר, "מנצור הוא אחד מאנשים הבודדים שיכולים להשפיע הלכה למעשה על הקבוצה. ייתכן שהעמותה תוכל לגייס משקיעים נוספים בפרק זמן של חודשיים. אולם מפאת קוצר הזמן שנותר לבנות את הקבוצה צעד כזה אינו אפשרי מעשית וישתק את הקבוצה. לכן מנצור הוא איש המפתח בסיפור, הוא זה שיכול למשש את זכות הסירוב בכספו, ולהכניס משקיעים נוספים לאחר שירכוש את הבעלות".

"כבר בשבוע שעבר בישיבת העמותה, אורי מנצור הדגיש כי אין בכוונתו להיות הבעלים והוא מעוניין לגייס כמות גדולה של משקיעים, שאם קבוצת אלון תרצה, היא תהיה אחת מהן", מוסיף הגורם. בדרך זו, מוסיפים גורמים בעמותה, יתאפשר לגייס סכומים גבוהים יותר לקבוצת הפועל ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully