וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזובור של דני קליין: העמותה מנעה מימוש זכות הסירוב

28.6.2013 / 15:41

בתום ישיבה סוערת, חברי עמותת הפועל ירושלים דרשו לחשוף את זהותם של המשקיעים וביניהם קבוצת הרכישה של אורי אלון

עמותת הפועל ירושלים נפגשה היום (שישי) כשעל הפרק עמדה סוגיית מניותיו של גומא אגיאר והיערכותה של הקבוצה לעונה הבאה. האווירה בישיבה היתה סוערת ומתוחה. בעמותה ממתינים לפנייה מהאפוטרופוס הכללי, שצפוי להודיע בימים הקרובים על זכייתה של קבוצת אורי אלון במכרז על מניותיו של אגיאר (אגיאר רכש 60% מהבעלות. 40% הנותרים מצויים בידי העמותה).

על פי ההסכם שנחתם בזמנו בין ירושלים לאגיאר, ברגע שיודיע האפוטרופוס הכללי על זכייתה של קבוצת אלון במכרז וינקוב בסכום המדויק שהקבוצה תתחייב להעביר בשלוש השנים הקרובות, יעבור הכדור לידי העמותה, שתחזיק למשך שלושה חודשים בזכות להשוות את ההצעה הכספית ולקבל את המניות של אגיאר לידיה, מה שיעניק לה תחילה 60% שליטה בקבוצה (בהמשך האחוזים יוכלו להגיע עד 90%).

לוואלה! ספורט נודע כי במהלך הישיבה ביקש יו"ר העמותה, דני קליין, לקבל החלטה שהיא מממשת את זכות הסירוב, אולם קליין נתקל בקשיים לאשר את בקשתו. חברי העמותה דרשו בתגובה שקליין יחשוף את זהותם של המשקיעים, ועל פי זהותם ואיכותם תתקבל ההחלטה.

יו"ר הפועל ירושלים דני קליין. אורי לנץ
זובור. דני קליין/אורי לנץ

בנוסף קליין ביקש להסמיך את הועד המנהל להוביל את המו"מ מול אנשיו של אורי אלון, גם לכך היו לא מעט אנשי עמותה שהביעו התנגדות, והוסיפו שכל צעד וכל החלטה תתקבלנה בצורה מסודרת באסיפה הכללית בנוכחות כל אנשי העמותה. במהלכה האסיפה התגלעו חילוקי דעות קשים בין אנשי העמותה. חלקם תומכים בדני קליין, ולחלקם שהביעו התנגדות להצעותיו.

עוד נודע לוואלה! ספורט כי בשלב מסוים אף עלתה הצעה שאיש העסקים אורי מנצור, חבר העמותה ומי ששימש בעבר נשיא הקבוצה, יממש את זכות הסירוב, בגלל שיש לו את היכולת הכלכלית לכך, ולאחר מכן שמנצור יחזיר בכך את השליטה המלאה לידי העמותה, תוכל העמותה לנהל מו"מ עם קבוצות ומשקיעים שונים לקביעת זהות הבעלים, כולל קבוצת אלון. אולם מנצור התנגד לשימוש בשמו וניסה לשכנע להידבר עם קבוצתו של אלון, כך שגם קבוצת אלון וגם קבוצת המשקיעים ילכו יחדיו לטובת הקבוצה.

לא מעט מתיחות שוררת בין חלק מאנשי עמותת הפועל ירושלים לבין חלק מאנשי קבוצת הרכישה, מתיחות אשר באה לידי ביטוי בישיבה הבוקר. אחד מחברי העמותה תקף את אייל חומסקי, אשר חבר לקבוצת הרכישה של אלון.

לקראת סיום הישיבה, הוצע כי מנצור ביחד עם נציג נוסף ינהלו מו"מ עם קבוצת אלון, בכדי לפתוח בשיתוף פעולה של קבוצת הרוכשים ביחד עם רוכשים נוספים שיגיעו מטעם העמותה. אולם לבסוף הוחלט כי מנצור ונציג נוסף בוועד המנהל ינהלו מו"מ עם נציגי קבוצת אלון במטרה לשתף פעולה לטובת הקבוצה .

בתוך כך נראה כי הצטרפותו של אמארה סטודמאייר תעלה את השקעתה קבוצת אלון, שהתכוונו להשקיע בתחילה בין שלושה לארבעה מיליון שקל לשנה לתקופה של שלוש שנים. העלאת סכום המינימום יקשה על זכות הסירוב של החפצים לכך בעמותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully