וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליזיקי: "אמרתי לעצמי 'הצלחת מול סרינה, תעשי זאת שוב'"

הגרמניה הפכה לראשונה מאז גראף שמגיעה לגמר ווימבלדון: "זה היה כל כך קשה". ברטולי: "כדור הטניס נראה כמו כדורגל"

מריון ברטולי משחזרת ימיה כקדם. שש שנים אחרי הפעם האחרונה בה הייתה בגמר ווימבלדון והפסידה לוונוס וויליאמס, הטניסאית הצרפתיה עלתה היום (חמישי) שוב לגמר באול אינגלנד קלאב, אחרי שניצחה בקלות 1:6, 2:6 את קירסטן פליפקנס הבלגית תוך קצת יותר משעה. המדורגת 15 תפגוש בגמר המפתיע את סבין ליזיקי, שהדיחה בשמינית הגמר את סרינה וויליאמס והיום עברה בחצי הגמר את אגניישקה רדוואנסקה בתום קרב דרמטי שהסתיים עם 4:6, 6:2, 7:9.

תמונת היום

מריון ברטולי טניסאית צרפתיה אחרי עלייתה לגמר ווימבלדון. רויטרס
יום מרגש. מריון ברטולי/רויטרס

נתוני היום

* ברטולי עלתה לגמר ווימבלדון שני שלה, אחרי שהפסידה בגמר 2007.

* בכך הפכה ברטולי לצרפתיה הראשונה שמעפילה לגמר ווימבלדון יותר מפעם אחת, מאז סוזן לנלאן שעשתה זאת שש פעמים ברציפות בין השנים 1919-1925.

* זו הייתה הופעה ראשונה של ברטולי בין ארבע האחרונות מאז רולאן גארוס 2011.

* ליזיקי העפילה לגמר גרנד סלאם ראשון שלה.

* הטניסאית הגרמניה הפכה גם לטניסאית השנייה מגרמניה שמגיעה לגמר ווימבלדון, אחרי שטפי גראף שעשתה זאת תשע פעמים.

* ליזיקי, הנמצאת במקום ה-23 בעולם, היא בעלת הדירוג הנמוך ביותר שמגיעה לגמר ווימבלדון מאז ונוס עשתה זאת ב-2007. גם היא דורגה אז במקום ה-23, וניצחה את לא אחרת מאשר ברטולי.

* המנצחת בין ברטולי לליזיקי תצטרף לשראפובה (2004), ו-ונוס וויליאמס (2005, 2007) כיחידות מחוץ לטופ 10 שזכו בווימבלדון בעידן המודרני.

סבין ליזיקי טניסאית גרמניה אחרי שעלתה לגמר ווימבלדון. רויטרס
ונוס וויליאמס הייתה במקום ה-23 וזכתה בווימבלדון על חשבון ברטולי ב-2007. גם היא תעשה זאת? סבין ליזיקי/רויטרס

ציטוטי היום

"אני פשוט לא יכולה להאמין לזה, שיחקתי כל כך טוב", צהלה מריון ברטולי בסיום. הכדור נראה לי כמו כדורגל. חבטתי נקי מהרגע הראשון. לשחק כל כך טוב בחצי גמר ווימבלדון זו פשוט הרגשה נפלאה. אני חושבת שפליפקנס הייתה קצת פצועה והיא ראויה להרבה קרדיט על כך ששיחקה. זה בטח קשה להיפצע כך בחצי גמר ווימבלדון. נתתי לה חיבוק כי רציתי להראות עד כמה אני מכבדת אותה".

ברטולי, אותה מאמנת טניסאית העבר אמלי מורזמו, הודיעה כי אביה יגיע למשחק הגמר.

טניסאי העבר ג'ון מקנרו, ששימש כפרשן בטלוויזיה, הגדיר את המשחק כ"סיוט" עבור פליפקנס, שלא הצליחה להתמודד עם העוצמות האדירות של ברטולי.

קירסטן פליפקנס טניסאית בלגית. AP
סיוט שנמשך קצת יותר משעה. קירסטן פליפקנס/AP

הדרמה הגדולה הגיעה מהמשחק של סבין ליזיקי, שעלתה לגמר בזכות מערכה שלישית דרמטית בה ניצחה 7:9 את אגניישקה רדוואנסקה המדורגת רביעית. "אין לי מושג איך זה קרה, היה משחק כל כך קשה", אמרה ליזיקי בסיום. "נלחמתי בכל לבי ואני שמחה שעשיתי זאת. במערכה השלישית כשהייתי בפיגור, אמרתי לעצמי: 'עשית זאת מול סרינה אז אפשר לעשות זאת שוב'. ווימבלדון זה הטורניר האהוב עליי, אני כל כך שמחה להיות כאן בגמר. אני יודעת שאני הראשונה מגרמניה שמגיעה כאן לגמר מאז שטפי גראף. היא איחלה לי הצלחה לפני המשחק".

הגרמנייה התייחסה לפציעה שאיימה לעצור לה את הקריירה ואמרה: "תמיד האמנתי שאני מסוגלת לחזור לשחק את הטניס הטוב שלי. תמיד. לא משנה מה קרה. אני עדיין זוכרת שהרופא אמר לי שאני צריכה ללכת על קביים בששת השבועות הבאים. אמרתי לו- מתי אני יכולה לחזור. זו היתה השאלה הראשונה. התקופה הזו הפכה אותי לאדם ולשחקנית חזקה יותר. אני יודעת עכשיו שהכל אפשרי אחרי שלמדתי שוב ללכת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully