וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהלך מאבריקס: על ההגעה של גל מקל לדאלאס

1.7.2013 / 12:31

בעיית הרכזים של דאלאס, הבנייה מחדש של קרלייל וקיובן, אחוזי הקליעה שחייבים להשתפר, האתגרים המנטליים של רוקי זר, ומה שאפשר ללמוד מעומרי כספי. גל מקל מגיע לליגה הטובה בעולם, זה מה שמצפה לו

זמן קצר לאחר שהניף את צלחת האליפות השנייה שלו, שתיהן מחוץ למכבי תל אביב, הישג בלתי נתפס עד לא מזמן בכדורסל הישראלי, גל מקל נשאר עם הרגליים על הקרקע. "אין לי ציפייה מארצות הברית, אני רודף אחרי החלום", אמר אז לוואלה! ספורט, "אני רק מקווה שיתמזל מזלי, אבל זה לא קל". ובכן, מזלו התמזל, ובצדק רב, בזכות ולא בחסד כפי שאומרת הקלישאה החבוטה. החל מהבוקר (שני), אלא אם כן יקרה משהו בלתי צפוי, גל מקל הוא הישראלי השני ב-NBA.

מארק קיובן בעלי דאלאס מאבריקס מוחה על החלטת שופט. brandon wade, AP
תכיר את הבוס החדש. קיובן/AP, brandon wade

24 שעות בלבד. זה הזמן שחלף מהרגע בו עומרי כספי, הישראלי הראשון בליגה הטובה בעולם, שוחרר רשמית ובאופן צפוי מקליבלנד ועד שרכז מכבי חיפה בעונה שעברה סיכם את תנאיו לשלוש שנים בדאלאס. זה שהולך (אולי) וזה שבא.

איך מקל הגיע עד הלום? אחרי עונה מצוינת אצל הירוקים מהכרמל, היה ברור שהוא יכול וצריך להתקדם. הזכייה באליפות, שכללה הופעה מחשמלת בגמר ליגת הכדורסל הישראלית מול מכבי תל אביב, הקפיצה את מניותיו של מקל בצורה משמעותית ולפני שבועיים הוא יצא לארצות הברית, שם החל להתאמן במחנה הקיץ של מילווקי.

הישראלי הצליח להרשים את הסקאוטים במהרה וחלום ה-NBA הפך למוחשי יותר ויותר בכל יום שעבר. מלבד הבאקס, גם טורונטו, אינדיאנה, אטלנטה וממפיס התעניינו בו, אבל המאבריקס היו הכי מהירים והחלטיים וסגרו את העסקה באופן מפתיע. העובדה שמקל יוחתם על חוזה מינימום, קרוב ל-500 אלף דולר לעונה, מה שלא יפגע בתקרת השכר של דאלאס, עזרה לעסקה להיסגר.

גל מקל שחקן מכבי חיפה. קובי אליהו
למרות שכל הגארדים עזבו, הוא לא צפוי להיות רכז פותח. מקל/קובי אליהו

קבוצה בלי רכז

דאלאס חוותה עונה חלשה מהרגיל ב-2012/3. הקבוצה הטקסנית אומנם סיימה במאזן חצוי, 41:41, אך לראשונה זה 12 שנים היא נותרה מחוץ לפלייאוף, לאחר שמצאה את עצמה רק במקום הרביעי בבית הדרום-מערבי והעשירי במערב כולו. שנתיים בלבד לאחר הזכייה הנפלאה באליפות, בדאלאס נפלו חזק לקרקע והבינו שיש צורך בשינוי.

מלבד הצטרפותו של מקל, הסגל של המאבריקס צפוי לעבור עוד שלל תהפוכות עד שעונת ה-NBA תצא לדרך בעוד כארבעה חודשים. בעונה שעברה שיחקו ארבעה רכזים במדי המאבריקס, וכלל לא ברור מי מהם יישאר. השם הבולט הוא דארן קוליסון, שהפך לשחקן חופשי וסירב אמש להצעת המאבריקס לחוזה חדש, כך שהוא צפוי לצאת אל השוק ולהיחטף במהרה. גם רודריג בובואה הצרפתי, ששיחק רק 182 משחקים בארבע עונותיו הראשונות בליגה ולא הצליח לסיים אף אחת מהן ללא פציעה, צפוי למצוא את עצמו מחוץ לקבוצה. כך גם מייק ג'יימס, שהשתלט על עמדת הרכז בחלק מסוים מהעונה. ג'ראד קנינגהאם, אותו בחרו המאבריקס בדראפט בעונה שעברה, נשלח בשבוע שעבר בטרייד לאטלנטה. אחרון הוא דווקא ניק קלאת'ס, שאחיו פאט זכה עם מקל באליפות רק בחודש שעבר והזכויות שלו שייכות למאבריקס, שכעת יחפשו על פי הדיווחים להעבירם לקבוצה אחרת.

מאמן דאלאס מאבריקס ריק קרלייל. רויטרס
שנתיים אחרי האליפות, גם הוא מבין שנדרשת מהפכה. קרלייל/רויטרס

למרות העזיבה ההמונית הזו, מקל מן הסתם לא מגיע על מנת להיות רכז ראשון. כאמור, בדאלאס בונים מחדש, והטרייד הענק שצץ בימים האחרונים מדבר על שליחתו של הסמל הכי גדול של הקבוצה בעשור וחצי האחרונים, דירק נוביצקי, שיעבור לבוסטון תמורת לא אחר מאשר רייג'ון רונדו. קשה להאמין שהעסקה הזו אכן תצא אל הפועל, אך היא מראה על נכונות המאבריקס והעומדים בראשם, המאמן ריק קרלייל והבעלים הצבעוני מארק קיובן, לבצע מהפכה רצינית. אגב, בשמועות על הטרייד הזה כלול גם שיין לארקין, שהגיע לדאלאס רק בימים האחרונים בטרייד מסובך לאחר שנבחר על ידי אטלנטה בדראפט. לארקין משחק בעמדת הרכז ואם אכן יעזוב, מקום נוסף יתפנה עבור מקל.

בדאלאס מחפשים בלוקבאסטר. השם הכי חם הוא דוויט הווארד. המאבריקס מוכנים לוותר על הרבה מאוד ושלחו את כל הכלים הגדולים שלהם כדי לשכנע את סופרמן, עליו נאבקות גם יוסטון וכמובן הלייקרס, שלא רוצים לוותר עליו. אם הווארד לא יגיע לקבוצה, דאלאס חושבת גם על אנדרה איגואדלה, מונטה אליס, ג'ארט ג'ק, ג'וש סמית' או ברנדון ג'נינגס.

פורוורד דאלאס מאבריקס דירק נוביצקי. AP
האם הוא יעזוב במסגרת הבנייה מחדש? נוביצקי/AP

יש מה ללמוד מכספי

האתגר הכי גדול של מקל בהשתלבות בליגה הטובה בעולם יהיה שיפור הקליעה. את העונה האחרונה הוא סיים עם 13.4 נקודות למשחק, הממוצע הגבוה בקריירה שלו וגם אותו הוא השיג ב-31.9 דקות למשחק. היכולת שלו לחדור מול גארדים ישראלים, אפילו הטובים שבהם דוגמת יוגב אוחיון, לא תבוא לידי ביטוי משמעותי כל כך מול הרכזים הזריזים והאתלטיים של ה-NBA. מקל קולע לאורך הקריירה בכ-30 אחוזים מחוץ לקשת, תחום שהוא יצטרך להשתפר בו.

מי שראה את משחקו הראשון של כספי ב-NBA, במדי סקרמנטו מול אוקלהומה סיטי, זוכר בוודאי את הפורוורד הישראלי, שנראה גמלוני לעתים במכבי תל אביב, מתייצב בחצי מרחק מהסל וצולף פעם אחר פעם. את שתי עונותיו הראשונות בליגה כספי סיים עם כ-37 אחוזים מחוץ לקשת, ואם מקל יוכל לייצר לעצמו נקודות כאלה, לצד האסרטיביות וסגנון המשחק התוסס שהוא מביא, הוא ירוויח את הדקות שלו כשיעלה מהספסל. עוד לקח שהרכז יצטרך ללמוד ממקרה כספי הוא כיצד להתגבר על "קיר הרוקיז" המפורסם ובעיקר, על מחסום השנה השנייה, אשר לקראת סיומה החלה הצלילה האמיתית של כספי.

שחקן קליבלנד קאבלירס עומרי כספי. AP
אחוזי קליעה מחוץ לקשת, אסרטיביות, סגנון משחק תוסס. מקל צריך ללמוד מכספי/AP

אם כך, למקל מצפה הרבה מאוד עבודה בארבעת החודשים הקרובים. הרבה שעות של חדר כושר, הרבה שעות לבדו באולם מול הסל, הרבה שעות של הכנה מנטלית. בניגוד לכספי, הוא לא מגיע לליגה בגיל צעיר. הוא בן 25 ועבר לא מעט בקריירה, כולל שנתיים חיוביות מאוד במכללת וויצ'יטה סטייט, שם זכה לטעימה מעולם הכדורסל האמריקאי, שבהחלט תוכל לסייע לו כעת. עם זאת, עם כל הכבוד להצלחות הקודמות, גם מקל יודע: ה-NBA זה אתגר אחר, סיפור שונה לחלוטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully