וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל חיפה: אימון הבכורה פוצץ, אוהד אחד נעצר

30.6.2013 / 18:44

הקבוצה ערכה אימון חגיגי אליו הגיעו כ-100 אוהדים מוחים, מה שהוביל לעימות. שלומי דורה: "צריכים לסיים בין מקומות 4 ל-7"

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: טל רזניק

בעוד בהפועל חיפה תכננו הפנינג גדול לקראת פתיחת העונה, שכלל אימון חגיגי ומסיבת עיתונאים רשמית, אימון הפתיחה ייזכר דווקא בגלל אוהדי המחאה. כ-100 אוהדים הגיעו למתחם האימונים, מה שהוביל למהומה גדולה בסיומה נעצר אוהד אחד. כ-150 אוהדים שאינם מזוהים עם המחאה, פוצצו את האימון כמיטב המסורת אבל כאמור, דווקא אירועי המחאה היו אלו הותירו את חותמם.

אוהדי הפועל חיפה מפגינים נגד יואב כץ. אדריאן הרבשטיין
תפסו את תשומת הלב. אוהדי המחאה/אדריאן הרבשטיין

עוד לפני האירועים, בהפועל חיפה ערכו את מסיבת העיתונאים הרשמית לקראת פתיחת העונה, בה הוצגו המאמן החדש-ישן שלומי דורה, אייל טרטצקי שיכהן כעוזר מאמן למרות שעדיין לא חתם רשמית, ומאמן השוערים החדש אבי פרץ, שעל הכוונה לצרפו פורסם בוואלה! ספורט. גם שחקני הרכש טאדאס קיאנסקאס, ז'רקו קוראץ', נבוישה מרינקוביץ', עמיר נוסבאום ועומרי קנדה הוצגו. מנכ"ל הקבוצה אפרים גבאי חלה ולא השתתף במסיבת העיתונאים. במהלך מסיבת העיתונאים התגודדו בחוץ אוהדי הקבוצה ומחו נגד הבעלים יואב כץ.

"התגעגתי, אז באתי", אמר שלומי דורה, "כשניתנה לי ההזדמנות לא ויתרתי עליה. היה משא ומתן לא פשוט עם יואב כץ, כולם יודעים שהפועל חיפה זה יותר מבית בשבילי, זה סוג של משפחה, ואני שמח שאני שוב על הקווים. במערכת יחסים מה שאתה רוצה לקבל זה מה שאתה מתכוון לתת. השחקנים יראו ממני את התשוקה, הרעב ומוטיבציה לנצח כל קבוצה. בחלק המקצועי זה לא סוד שיש שלוש-ארבע קבוצות שגורפות תארים ונהנות מתקציב גדול, ואני חושב שהפועל חיפה צריכה להשתלב בדרג השני. הפועל חיפה צריכה לסיים בין מקומות 4ל-7, אני מכוון לזה ולא מתבייש לדבר על זה. אם השחקנים יביאו את מה שאני מביא - תשוקה, מוטיבציה, רצון - אני חושב שאפשר יהיה להגיע לשם. עשו את זה פעם סכנין, פעם רמת השרון, אני מאמין שהפעם זאת תהיה הפועל חיפה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מאמן הפועל חיפה שלומי דורה. אדריאן הרבשטיין
"הפועל חיפה צריכה להשתלב בדרג השני". שלומי דורה עם טרטצקי/אדריאן הרבשטיין

"הקבוצה עברה מתחית פנים, כל חמשת הזרים עזבו", הוסיף דורה, "צירפנו את עומרי קנדה והוא אחד המגינים הטובים בארץ, היו לנו הרבה שיחות איתו. אחד התנאים היה שיעבור לגור באזור ויתנתק מהשטויות של מרכז הארץ. גם הוא ירוויח וגם הפועל חיפה תרוויח. להבדיל אלף אלפי הבדלות, דמאיו ובני יהודה לא ויתרו על אלירן עטר ותראו איפה הוא היום".

על עזיבתו של אבוקרט אמר דורה: "אין ספק שרן אבוקרט חסר בשולחן ובהפועל חיפה, אבל הקלישאה שהפועל חיפה הייתה ותהיה היא תקפה, רן אבוקרט לא יהיה בהפועל חיפה, הוצע לו סכום כסף שלא הוצע לרמת המשכורות של הפועל חיפה, ניסיתי לשכנע אותו להישאר, היו לנו שיחות. בעניין של גל אראל - הוא קיבל הצעה נדיבה מאוד מיואב כץ, הכדור בידיים שלו. אם יקבל אותה - נשמח, ואם לא - נסתדר גם בלי גל אראל".

סמנכ"ל המועדון רון פלדהיים: "אבוקרט בהפועל חיפה מגיל 8 הוא כישרון שהתפתח במועדון. אני משוכנע שאם נלך לוועדה למעמד השחקן הסכום יגדל. אני חושב ששני מיליון שקלים לשחקן כזה בן 25 זה סכום ריאלי. כל החיים לפניו".

רן אבוקרט שחקן הפועל חיפה מעל בן בנימין שחקן מכבי נתניה. ברני ארדוב
"אם נלך לוועדה למעמד השחקן הסכום יגדל". אבוקרט/ברני ארדוב

דורה התייחס למחאת חלק מהקהל נגד הבעלים יואב כץ: "אני לא עוסק במחאה, אני עוסק בפן המקצועי ואנחנו רוצים להעמיד קבוצה אטרקטיבית שתיצור הייפ בקהל נצליח לאחד את הקהל מחדש".

גם הסמנכ"ל רון פלדהיים התייחס למחאה: "לא צריך לעשות מזבוב פיל, יש להפועל חיפה אלפי אוהדים והקהל בא ודוחף, וקהל המחאה ספג שריקות בוז מהקהל שתומך בקבוצה. לנו, כמועדון, זה לא נעים שהקהל מפולג, אנחנו מושיטים יד ומקווים שהאוהדים האלה יחליטו לשים את הדברים בצד ולדבר איתנו".

שלומי דורה מאמן הפועל חיפה עם אייל טרטצקי. אדריאן הרבשטיין
דרך חדשה. שלומי דורה עם טרטצקי/אדריאן הרבשטיין

יובל אבידור: "כולנו מרוצים מהחזרה של שלומי למועדון. הוא מכיר את כולם מגיל צעיר. השחקנים בינינו לא רוצים לחזור על השנה שעברה ולא על העונה שלפני שנתיים. אנחנו בטוחים בעצמנו ובצוות המקצועי ומקווים שנתחיל את העונה ברגל ימין. אני כבר מחכה להתחיל את האימון. נצטרך לנצח כמה שיותר ולהיות הכי גבוה בטבלה. כולנו משפחה אחת והשחקנים שהגיעו ישתלבו מהר מאוד. אנחנו רוצים לעשות עונה הכי טובה שאפשר ואני מאמין בכולם".

שלומי דורה התייחס בפתיחת מסיבת העיתונאים לפרישתו של אייל טרטצקי מכדורגל, והפיכתו לעוזרו: "זה סמלי, שאני החזרתי את אייל להפועל חיפה כשמוניתי למאמן הבוגרים, וזה הכי סמלי שאני חוזר להפועל חיפה והוא הופך להיות יד ימיני. אני מקווה שכמו שעל המגרש העברתי מסרים דרכו, יהיה בינינו שיתוף פעולה מלא".

אייל טרטצקי: "לא התכוננתי, אבל הגיע הזמן, שיחקתי הרבה שנים במועדון הזה, ואומר גם מילה טובה למכבי הרצליה בה עשיתי שנים יפות. בשנה שעברה נפצעתי, וזה גרם לי למחשבות אחרות. תכננתי לשחק חמש-שש שנים ואז להשתבל במערכת וזה יצא כך, אני מודה לכולם ומקווה שנצא לדרך חדשה". הבלם הניגרי אטאנדה גאניו אוגונג'בה יחל להתאמן מחר ואם ירשים בימים הקרובים את הצוות המקצועי הוא יוחתם בקבוצה.

עמרי קנדה הפועל חיפה. אדריאן הרבשטיין
"גם הוא ירוויח וגם הפועל חיפה תרוויח". קנדה מוצג במסיבת העיתונאים/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully