וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניקולה וויצ'יץ': "מה הרעיון לקנות חללית בלי להשאיר כסף לדלק?"

28.6.2013 / 13:56

בראיון מקיף ראשון, ניקולה וויצ'יץ' חושף את החזון המלא והמרתק שלו להחזרת מכבי תל אביב לימי הזוהר שלה. לא ספאנוליס ולא שאראס, בטח לא כסף – מיתוס שהוא מנפץ. "נייבא מספליט לא רק שחקנים, אלא את כל הרעיון המקצועי". אחרת זה ייגמר כמו טורקיה. ראיון עם גאון כדורסל

ברני ארדוב

ניקולה וויצ'יץ' חזר למכבי תל אביב בזכות החזון שלו.

החזון הזה קשור להיסטוריה הפרטית של וויצ'יץ' במכבי תל אביב: הסנטר הקרואטי היה חבר בכיר בקבוצה הרומנטית ההיא, האיקונית, שפירקה את אירופה באמצע העשור הקודם. היא הייתה לגילום המודרני של חבורת ברודי-ברקוביץ'-ארואסטי-סילבר-פרי, הקבוצה שיצקה בסוף שנות ה-70' את יסודות המיתוס המצוי מאז ועד היום בבסיס הרעיון המכבי.

"הייתי רוצה שישחקו במכבי רק שחקנים עם אופי מסוים", אומר וויצ'יץ' בשיחה עם וואלה! ספורט - ראיון עיתונאי ראשון מאז שב לקבוצה. "שחקנים כמו היקמן, סמית' וג'יימס (הזרים שחוזיהם בקבוצה הוארכו, א.ג.). אנשים שמבינים מה זה מכבי, מה המשמעות של להיות חלק מהארגון הזה, שמחוברים לישראל. זה המודל שלנו. האישיות של שלושת השחקנים האלה, האופן שבו הם התנהלו במכבי, זה בדיוק סוג השחקנים שאנחנו צריכים בזמן הזה. ואני מאוד שמח שהם איתנו".

"דווין קיבל הצעות גבוהות יותר ממה שמכבי הייתה יכולה לשלם", ממשיך וויצ'יץ'. "אבל בכל זאת הוא העדיף להישאר כאן. הוא אוהב את החיים במדינה. יש לו חיבור מצוין עם מכבי. יש לדווין, וגם להיקמן ולג'יימס, אישיות גדולה. לכן הם נשארו. אני יודע שהם יתנו 100% בכל משחק. בכל שיחה איתם הם מספרים כמה הם נהנים כאן וכמה ההצלחה המקצועית עם מכבי חשובה להם. זו הדרך שבה אני חושב שצריך לבנות את הקבוצה, עם שחקנים כאלו. ועכשיו אנחנו מחפשים שחקנים נוספים עם אופי דומה".

שאראס מתקרב לסיכום במכבי תל אביב

בוסטון גלוב: "הסלטיקס יכולים ללכת על דיוויד בלאט"

דווין סמית' חתם לשנתיים נוספות במכבי תל אביב

מכבי תל אביב פנתה לסופוקליס שחורציאניטיס

ניקולה וויצ'יץ'. ברני ארדוב
חזון - זה מה שמשך אותו בחזרה למכבי תל אביב. ניקולה וויצ'יץ'/ברני ארדוב

****

מה התפקיד המדויק של וויצ'יץ' במכבי? תלוי את מי שואלים. וויצ'יץ' עצמו לא מתעניין בהגדרות. הוא חזר, לדבריו, "כדי לעזור למכבי וליצור עבורה עתיד טוב יותר. לשם כך אעשה כל מה שצריך". אם צריך, יטפל בענייני אדמיניסטרציה. אם יתבקש, יתייצב לאימונים עם נעלי ספורט ויסייע כמאמן גבוהים, כחלק מצוות האימון בראשות דיוויד בלאט. במסיבת העיתונאים בתחילת השבוע, המאורע היחיד בו דיבר עד כה, אמר שיהיה גם מוכן להחליף נורות בדירות של שחקנים אם יתבקש. הוא לא רואה בכך משום פחיתות כבוד.

ואולם מה שבאמת הביא את וויצ'יץ' בחזרה לישראל הוא השילוב הנדיר שמתקיים אצלו: הוא לא רק אחד משחקני הכדורסל הטובים אי-פעם במכבי, ואחד הסנטרים הגדולים בתולדות הכדורסל האירופאי; הוא לא רק דמות שמרושתת היטב בכל רחבי אירופה; הוא לא רק חביב הקהל ביד אליהו; יש לוויצ'יץ' מוח שחושב כל הזמן כדורסל, והשנים בספליט לימדו אותו הרבה על ניהול ועסקנות ספורט.

ובקיצור: הוא מבין כדורסל כמו מאמן, חושב כמו פילוסוף של כדורסל, ומקבל החלטות כמו איש עסקים וזה יכול להועיל למכבי באינספור דרכים. גם בהתוויית חזון מקצועי חדש וגם ביישומו.

רק בדבר אחד אומר וויצ'יץ' שלא יהיה מעורב: "בכסף. כי זה לא הכסף שלי. לכסף אחראית ההנהלה. בצד המקצועי אני מקבל החלטות ביחד עם ההנהלה, אבל רק בכל מה שקשור לכדורסל".

אבל אתה לא יכול להפריד חזון וניהול מכסף. אתה צריך כסף כדי לממש את החזון שלך. זה גם עניין פרקטי: חזון זה טוב ויפה, אבל עכשיו אתה מעורב בבניית הקבוצה, ובשורה התחתונה אתה צריך שחקנים טובים. שחקנים טובים עולים הרבה כסף. בשנים האחרונות מכבי לא הנחיתה איזה כוכב מבושל. מצד שני, היא בנתה הרבה שחקנים ושיקמה אחרים - פארגו, פרקינס, לנגפורד, אידסון, ועוד כהנה וכהנה - אבל מיהרה לאבד אותם. ונותרה קירחת מכל הכיוונים. בכל קיץ מכבי נאלצה לבנות קבוצה חדשה. אם אתה מנסה לשמור על מסגרת תקציבית מאוזנת, בהתחשב בחוק הרוסי וכו', אין לך סיכוי להתמודד על שחקנים גדולים. ואז אתה צריך לחפש מציאות, ובאופן טבעי - לפעמים אתה מצליח, ולפעמים נכשל. ומתקשה מאוד לבנות קבוצה חזקה שתהווה איום אמיתי על קבוצות היורוליג הגדולות. לצד היקמנים וג'יימסים, האוהדים רוצים לראות כאן פארקרים, ו-וויצ'יצ'ים, ושאראסים. השחקן הגדול האחרון שהגיע לכאן "מבושל" היה קרלוס ארויו.

"כוכבים? אתה נהיה כוכב במכבי. כשאני הגעתי למכבי הייתי כוכב? לא. מכבי הפכה אותי לכוכב. פארקר הגיע למכבי מאורלנדו. הוא ישב שם על הספסל ואף אחד לא שמע עליו. כאן הוא נהיה כוכב. אולי שאראס היה השחקן היחיד בקבוצה הגדולה שלנו שהגיע כשם גדול, אבל להזכירך, הוא הגיע למכבי מברצלונה, ושם הכוכב הגדול היה בודירוגה. וכל החבורה הזו, כולל אני, אחרי שעזבנו את מכבי לא הצלחנו לשחזר את ההצלחה שהייתה במכבי", הוא אומר.

"מה היה הסוד של הקבוצה ההיא? בחירת שחקנים מעולה. מה שהיה למכבי אז זו מחלקת סקאוטינג טובה. בכלל, כוכבים לא מבטיחים לך הצלחה. השאלה היא איך אתה משתמש בתקציב שיש לך. האוהדים צריכים להיות ריאלים ולהבין שמכבי לא יכולה לשלם לשחקן 3-4 מיליון דולר. ומצד שני, יש הרבה קבוצות אחרות באירופה שכן יכולות".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שחקן ברצלונה בכדורסל, שרונאס יאסיקביצ'יוס. ברני ארדוב
אולי היחיד שהגיע למכבי תל אביב הגדולה במעמד של כוכב. שאראס/ברני ארדוב

***

ארויו הגיע לכאן תמורת 3.5 מיליון דולר ברוטו. זה סכום שיכול להביא לכאן שחקן ברמה של ספאנוליס. מדברים עכשיו על אולימפיאקוס ועל ההצלחה שלה בכסף נמוך יחסית. גם אתה שיחקת שם, בשנים שהם בזבזו עשרות מיליוני יורו וכשלו, והנה אחרי שקיצצו בתקציב הגיעה ההצלחה. דני פדרמן אמר באחד הראיונות שאולימפיאקוס היא המודל שלו, אחרי שפעם מכבי הייתה המודל שלה. אבל יש רק בעיה אחת עם מה שאמר: באולימפיאקוס שיחקו אולי הרבה שמות לא מוכרים שפרצו אצלה, אבל גם היה לה את השחקן הכי טוב באירופה. ובמכבי אומרים: לא נשלם לשחקנים שני מיליון דולר לעונה. ואותך אני שואל - אולי אי-אפשר אחרת? כל הקבוצות הגדולות - צסק"א, ריאל, ברצלונה - בנויות משמות גדולים. הם לא סתם עולים הרבה כסף. הם מביאים תארים. וזה העניין, לא?

"לא. מכבי זכתה בתארים בלי לשלם סכומים דמיוניים. גם בשנים שלי מכבי לא שילמה כסף גדול ולא הביאה כוכבים גדולים. ובעצם אף פעם בהיסטוריה לא התנהלה ככה. מה שמכבי כן עשתה זה לקחת שחקנים ולהפוך אותם לכוכבים. הבעיה היא שקשה אחר כך לשמור אותם אצלך בסכומים נמוכים. אם לדבר על עצמי בתור דוגמא, אז היו לי אינספור הזדמנויות לעזוב את מכבי בשביל הרבה יותר כסף. אבל הייתי חלק מהמערכת הזאת ולא רציתי לשנות את הקבוצה שלי בשום מחיר. הייתה לנו חבורה של שחקנים שרצו להיות יחד ולזכות בתארים, וזה היה יותר חשוב עבורנו מכסף. זה עניין של אופי. אנחנו מחפשים שחקנים מהסוג הזה".

"לגבי אולימפיאקוס, אני חושב שמכבי לא צריכה ללמוד ממנה כלום. אנחנו לא יכולים ללמוד מהם כלום. יש להם תקציב הרבה יותר גבוה מאיתנו, גם אחרי הקיצוצים. אתה יודע איזה סכומים הם משלמים? ספאנוליס עשה שם 2.2 מיליון יורו. פרינטזיס הרוויח איזה 850,000 יורו. היינס הרוויח גם סכום דומה. גם פרפרוגלו. למיטב ידיעתי, תקציב השחקנים של אולימפיאקוס, נטו, הוא סביב 10 מיליון יורו. זה אולי תקציב יותר נמוך ממה שהיה להם פעם, אבל פעם התקציב היה באמת ענק. זה לא מתקרב אפילו לתקציב השחקנים שלנו, שהוא הרבה יותר נמוך. מה שכן היה לאולימפיאקוס, אולי בניגוד לעבר, זה שחקנים שהיו כמו משפחה ורצו לנצח אחד בשביל השני. הייתה באולימפיאקוס כימיה מיוחדת כמו שהייתה פעם במכבי, ולכן הם הצליחו. זה לא עניין של כסף. אני אומר לך שהתקציב של מכבי הוא אולי 15-16 ביורוליג. ואני אומר לך שגם עם תקציב כזה אפשר להצליח. זו רק שאלה של בחירת שחקנים ויצירת כימיה".

אז אין לכם מה לעשות עם שחקן כמו ספאנוליס?

"אתה יודע מה, נניח שנביא את ספאנוליס. מה יישאר לשחקנים האחרים? אתה צריך לבנות סביבו קבוצה שיכולה לתפקד. מה הרעיון לקנות חללית בלי להשאיר כסף לדלק?".

שחקן אולימפיאקוס פיראסו וסיליס ספאנוליס. רויטרס
"מה הרעיון לקנות חללית בלי להשאיר כסף לדלק?". ספאנוליס/רויטרס

אני רוצה להבין, אגב, את הדיבורים על גובה התקציב של מכבי: בשנים שלך היו קבוצות עשירות מאוד. האיטלקיות היו חזק בתמונה. היווניות פיזרו כסף. היום הכדורסל באיטליה קרס, ביוון כולם קיצצו את התקציבים בעשרות אחוזים, ומה שנשאר, בעצם, זה כסף בספרד וברוסיה, אבל הקבוצות הרוסיות משלמות לשחקנים יותר רק בשביל שיסכימו לחיות שם, ולא כולם מסכימים לחיות ברוסיה גם בשביל סכומים גדולים. אני מסתכל על רשימת הקבוצות שישחקו בעונה הבאה ביורוליג, ולא רואה הרבה מאוד קבוצות שיכולות לתת לכם פייט ברמה הכלכלית. לא מוצא יותר משמונה קבוצות כאלה, אולי.

"שטויות. אתה יודע כמה קבוצות מחזיקות בתקציב של 30 מיליון דולר? פנרבחצ'ה. גלאטסראי. קובאן. קאזאן. דינמו מוסקבה. צסק"א. ריאל. ברצלונה. אתה יודע כמה משלמים בברצלונה? ספאנוליס אולי עובר לשם תמורת שלושה מיליון דולר נטו. תקציב השחקנים שלהם הוא בערך 20 מיליון דולר נטו. בכלל, אני יכול לתת לך עכשיו רשימה של 20 קבוצות עם תקציב יותר גבוה ממכבי. וזה בלי קשר לקבוצות מחוץ לאירופה, כי להזכירך כששיחקתי באולימפיאקוס היו הרבה שחקנים שהלכו לשחק בסין, למשל, אחרי שהקבוצות הסיניות התחילו להוציא סכומים אדירים. ולכן, עם כל התחרות הזו בשוק, אני מעריץ את מכבי שמצליחה בכל שנה לבנות קבוצה שמגיעה לפחות לטופ-8 ומתחרה על הפיינל פור. גם בעונה הבאה נבנה את הקבוצה הכי טובה שאפשר בכסף שיש לנו".

ב-2004 התקציב של מכבי עמד על סביב 11-12 מיליון דולר. התקציב שלכם היום כמעט כפול. אתה רוצה לומר לי שהקבוצה שראינו בעונה החולפת זה הדבר הכי טוב שאפשר לעשות בכסף הזה?

"התקציב של היום לא כפול מאז. תראה, לא בכל עונה אתה מצליח. אבל במכבי נמצאים אותם אנשים בהנהלה כבר 44 שנה. בדרך כלל זה מצליח להם. מצד שני, זה לא הגיוני לצפות שמכבי תגיע לטופ כל שנה. מה שלמכבי יש, ואת זה אי-אפשר לקנות בכסף, זה שם טוב. מכבי תמיד התייחסה לשחקנים בצורה הכי טובה, ובכל מקום שתלך באירופה תשמע על מכבי רק דברים טובים. אם אתה מסתכל על התמונה הגדולה, מכבי זה סיפור הצלחה".

אפרופו הדור הותיק בהנהלה: הוא בדרך החוצה. דיוויד פדרמן אמר במסיבת העיתונאים שהוא מודע לכך שהדור הזה כבר בשנות השבעים לחייו. ובשנתיים האחרונות אנחנו רואים שהדור הוותיק הופך לפחות ופחות רלוונטי. עכשיו הצטרפת כדי לחזק את הדור הצעיר בהנהלה. אפשר לומר שהמהפכה בהנהלה הושלמה? והאם נשאר לדור הוותיק מה לתרום?

"הדור הצעיר בהנהלה מעורב יותר ביום-יום, זה נכון. אבל תמיד יש לו ברקע את הניסיון המדהים של דיוויד פדרמן, אודי רקנאטי ושמעון מזרחי. זה לא אומר שהם בחוץ. הניסיון שלהם ייחודי, וכמובן שהדור הצעיר, וגם אני, לומדים מהם. מצד שני, כמובן שאחרי כל כך הרבה שנים של הצלחה, קורה בכל ארגון בעולם ובכל קבוצת ספורט שאתה צריך בנקודה כלשהי לחשוב מחדש על האסטרטגיה שלך. תראה את שיקאגו בולס, אחת הקבוצות הטובות בהיסטוריה - הם לקחו אליפות אחרונה בשנת 96'. לכן, אתה צריך כל הזמן להתחדש, אתה לא יכול ללכת אחורה".

וויצ'יץ' מכיר היטב את ההיסטוריה של המועדון וההנהלה. הוא מספר ש"בשנת 1969 (השנה בה מונה מזרחי ליו"ר מכבי, א.ג.) שמעון היה צעיר. הצעירים של היום עושים את זה באופן קצת שונה. גם דני וגם שי גדלו עם אנשים שהביאו את מכבי לטופ של אירופה ולמדו מהם המון. הניסיון של הדור הותיק יבוא לידי ביטוי בכל החלטה שתתקבל. כל החלטה שקיבלנו אנחנו, ה'צעירים', התקבלה אחרי התייעצות עם שמעון, דיוויד ואודי. הגענו אומנם עם תוכניות, דברים שרצינו לעשות, אבל כל דבר הגיע גם אליהם".

ניקולה וויצ'יץ' מנהל מכבי תל אביב עם שמעון מזרחי. ברני ארדוב
"הניסיון של הדור הותיק יבוא לידי ביטוי בכל החלטה שתתקבל". עם שמעון מזרחי/ברני ארדוב

***

מה הדבר המרכזי שוויצ'יץ' רוצה לשנות במכבי? אולי את יחסיה עם השחקנים הצעירים. כבר שנים שמכבי לא מצליחה לגדל שחקן בית במחלקות הנוער שהקבוצה הבוגרת קוצרת את פירותיו. בספליט הקים מחדש אקדמיה לכדורסל, שכבר החלה להניב פירות. הוא רוצה לשדרג בכמה רמות את העבודה עם שחקני הנוער, ולדאוג לכך שיגיעו מוכנים להשתלבות בקבוצה הבוגרת.

"אני חושב שמכבי צריכה להיות מובילה בייצור של ישראלים, ונתמקד בזה בעתיד", אומר וויצ'יץ'. "זה משהו שמכבי חייבת לקדם. אבל זו לא רק בעיה של מכבי או בעיה שקיימת רק בישראל, אלא דבר שקורה בכל מקום. צעירים הולכים פחות לבתי ספר לכדורסל, וצריך לשים לזה לב. ניסיתי לשנות דברים בספליט, וכמובן שנעבוד במכבי עם מחלקת הנוער שלה. אולי ננסה להביא משם כמה שחקנים לכאן. אבל מה שאני חושב לייבא מספליט זה לא רק שחקנים, אלא את כל הרעיון המקצועי, את המורשת וההיסטוריה של גידול שחקנים. ספליט הוציאה מתוכה שחקני-על. גדלתי בספליט ועבדתי עם המאמנים הטובים ביותר. מה שקרה בתקופה שלי, וקורה פחות היום, זה שכשיצאתי מהאקדמיה כבר הייתי מוכן לשחק ברמת הבוגרים. היום, לצערי, הרבה שחקני נוער לא מוכנים לרמות הגבוהות יותר והולכים לאיבוד. זה קורה גם במכבי. המטרה שלי היא ששחקנים שיגדלו במכבי ויסיימו את מחלקת הנוער, יהיו מוכנים לשחק בקבוצה הבוגרת מבחינת הרמה".

זה נשמע יפה, אבל אתה ואני יודעים שזה לא עובד ככה במכבי. זה אף פעם לא עבד ככה. לאורך ההיסטוריה מכבי גידלה אצלה מעט מאוד שחקנים. הישראלים הגדולים שלה נקנו "מוכנים" מקבוצות אחרות. גם ג'מצ'י וגם הנפלד וגם גודס וגם שפר לא גדלו אצלה. ושחקנים כמו קטש או כספי, שכן גדלו במכבי, לא עלו מיד לבוגרת והצליחו, אלא נשלחו להתחשל בקבוצות אחרות. הבעיה הנצחית של מכבי עם צעירים היא הלחץ: כל הפסד הוא אסון, אף מאמן לא מוכן להפסיד אפילו במשחק אימון, כי אז הוא מועמד לפיטורין, ולכן בכל משחק המאמן משחק עם השחקנים הכי טובים שלו, כי האינטרס שלו הוא הצלחה מיידית ולא מעניין אותו לבנות שחקן לעוד חמש שנים שהוא ממילא לא יוכל ליהנות ממנו. אף מאמן במכבי לא היה מוכן לסכן את הקריירה שלו בשביל איזה ילד. ובמציאות הזו, של הלחץ, גם כשצעיר מקבל במקרה איזו הזדמנות, בגלל פציעה או משהו דומה, סיכויי ההצלחה - ובכלל, הסיכוי שימשיך לקבל הזדמנויות - הם אפסיים. אז למה אתה חושב שמשהו ישתנה כעת?

"בתקופה שלי, כשזכינו באליפויות אירופה, שיחקו במכבי צעירים. יותם היה בן 21. כספי עלה לבוגרת בגיל 18. ליאור אליהו הגיע למכבי בגיל 20. טל בורשטיין פרץ במכבי בגיל דומה. אז זה לא נכון שצעירים לא יכולים להתפתח במציאות הזו. היו הרבה צעירים במכבי שגדלו עם הקבוצות המצליחות ביותר שלה. וזה קורה גם באירופה: מי זכה עבור אולימפיאקוס באליפויות אירופה האחרונות? ילדים כמו פפאניקולאו וסלוקאס. גם בברצלונה גדל ילד מאוד מוכשר (אלחנדרו אברינס, א.ג.). אז זה לא משהו שאי-אפשר לעשות. מה שחשוב הוא ששחקנים צעירים יוכלו לשחק ברמה הזו בסוף הנוער, וזה לא בלתי-אפשרי.

"גם המאמן רוצה לנצח, וגם אנחנו", ממשיך וויצ'יץ'. "מי אמר שבגלל שחקנים צעירים צריכים להפסיד? בשני הגמרים האחרונים, מי שהתעלו היו הצעירים של אולימפיאקוס. הם לקחו אחריות במאני-טיים וניצחו את המשחקים. גם אני שיחקתי ביורוליג בגיל 21-22 והייתי טוב. קוקוץ' וראדג'ה זכו בגביע אירופה בגיל 18-19. זה משהו שאני רוצה להביא למכבי".

לדבריו של וויצ'יץ', אם לא יגדלו בקרוב צעירים במכבי - כל הכדורסל הישראלי יהיה בבעיה.

"אם אני מסתכל 4-5 שנים קדימה, מבחינה אסטרטגית, אז במצב הנוכחי אני לא רואה שיישארו כאן אפילו 5-6 ישראלים שיוכלו לשחק ברמה של מכבי, ברמות הגבוהות של הכדורסל האירופאי. אלא אם כן נפתח שחקנים חדשים. נגמרו הזמנים שגדלו בישראל שחקנים כמו טל בורשטיין, גור שלף ויואב ספר. בדור האחרון צמחו צעירים כמו הלפרין, כספי ואליהו, אבל גם הם עכשיו באמצע-סוף העשור השלישי של חייהם. השחקנים האלו שהזכרתי, כולם חונכו ולומדו בקבוצות מנצחות. אנחנו יודעים שאי-אפשר לשחק עם 12 זרים במכבי, ולכן אנחנו צריכים לשנות את הדרך שלנו ולפתח שחקנים בעצמנו. תסתכל על הליגה הטורקית - הטורקיות, עם כל הכסף שלהן, לא זוכות אף פעם בכלום, כי אין להן שחקנים מקומיים".

"כשגדלתי באקדמיה בקרואטיה היו אנשי מקצוע שלימדו אותי כל מה שידעתי. אנשים שחיים כדורסל. נשתמש באנשים כאלו במכבי. ננסה לפתח דברים שונים ולשים יותר לב לפרטים. מאוד חשוב שיהיו אצלנו שחקנים שגדלו עם מכבי, שמכירים את המועדון, שהם חלק מכל מה שקורה כאן, אחרת זה לא יוכל לעבוד".

איתי שגב שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
אם מכבי תל אביב לא תגדל שחקנים צעירים, כל הכדורסל הישראלי ייכנס לבעיה. איתי שגב/קובי אליהו

***

אנחנו מדברים על זרים, ומכבי מפלרטטת עם שאראס.

"מ-2005 אומרים בכל שנה שהוא עומד לחזור. אם שאראס היה חוזר הייתי יודע, וכרגע - נכון ליום חמישי בערב - זה לא נכון. אני לא חושב שנחתים שחקנים מהר, אנחנו צריכים לראות מה קורה בשוק. שמרנו על שלושה זרים מהשנה האחרונה וזה היה חשוב. כרגע השחקנים שנמצאים בשוק יקרים מאוד, דורשים הרבה כסף. אנחנו יכולים קצת לחכות, יש לנו זמן. מה גם שיש שחקנים כמו אוחיון ואליהו שאנחנו עדיין לא יודעים מה יקרה איתם".

מה באמת יקרה איתם?

"אני מקווה שהם יישארו. לאוחיון יש בעיות עם קובאן, אבל מבחינתנו הוא שחקן שלנו. אני מקווה שגם ליאור יהיה איתנו. אנחנו צריכים את הישראלים שלנו שיישארו אצלנו. לגבי כל יתר השמועות על מועמדים, עם כל השמות שקראתי בעיתונים ובאינטרנט יכולנו כבר לבנות שלוש קבוצות שונות".

לא שאלתי אותך איך קיבלו בקרואטיה את העזיבה שלך. השארת את ספליט בבעיה קשה.

"רוב האנשים היו שמחים עבורי. הם יודעים שלהגיע למכבי בתפקיד כזה, זה כבוד עבור הכדורסל הקרואטי. הרבה אנשים התקשרו אליי לאחל לי מזל טוב ובהצלחה".

איך הגיבה איבונה, אשתך?

"היא הייתה מאושרת. השנים שלנו בתל אביב היו השנים הכי יפות שלנו. אני מקווה שעוד יהיו".

ohad@walla.net.il

שחקני מכבי תל אביב בכדורסל ריקי היקמן, ליאור אליהו. אדריאן הרבשטיין
מעמדו עדיין לא ברור. ליאור אליהו עם היקמן/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully