וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת גארנט ופירס: "הסיפור המעניין של הליגה בעונה הבאה"

בארה"ב מנתחים את הטרייד שישלח את כוכבי בוסטון לברוקלין: "למה הסלטיקס בונים מחדש ככה?" ריברס: "עצוב"

דראפט 2013 שנערך הלילה (בין חמישי לשישי) אמנם נערך בברוקלין, אך את ההצגה גנבו הנטס והסלטיקס עם מגה-טרייד שנסגר, ויוכל להפוך רשמי החל מה-10 ליולי. המתווה: בוסטון תשלח לברוקלין את קווין גארנט, פול פירס וג'ייסון טרי, ותקבל בחזרה שלוש בחירות סיבוב ראשון (2014, 2016, 2018), קריס האמפריז (חוזה נגמר), ג'ראלד וואלאס, טורניקה שנגליה, רג'י אוואנס וקית' בוגנס. יש לציין כי לגארנט יש סעיף בחוזהו שמאפשר לו להטיל וטו על טריידים, אך בארצות הברית טוענים כי הפורוורד הוותיק הסכים לעסקה, ובכך הוסר המכשול האחרון.

דראפט 2013 נפתח עם הפתעה גדולה

שחקני בוסטון סלטיקס פול פירס, קווין גארנט. רויטרס
סופה של תקופה. פירס וגארנט/רויטרס

האינטרס של הנטס ברור, כמובן: המיליארדר מיכאיל פרוחורוב רוצה לבנות קבוצה שתתחרה על האליפות כבר השנה, ויאפשר למאמן הטרי ג'ייסון קיד להעמיד חמישייה מרשימה למדי שתכלול את דרון וויליאמס, ג'ו ג'ונסון, פול פירס, קווין גארנט וברוק לופז. עבור בוסטון, העסקה אך ורק נועדה לדאוג לפן הכלכלי: החוזים הגדולים של פירס (15 מיליון דולר לעונה הבאה), גארנט (33.5 מיליון דולר לשנתיים) וטרי (10.5 מיליון דולר לשנתיים) הלכו, אך ג'ראלד וואלאס, שמגיע עם חוזה של 30 מיליון דולר ל-3 שנים, הצטרף.

"ידעתי שזה הולך לקרות", הודה דוק ריברס, שעזב את בוסטון בשבוע שעבר לטובת הקליפרס, "דני איינג' ואני דיברנו על זה בשלושה-ארבעה שבועות האחרונים, וידעתי שזה יקרה. זה תמיד עצוב כשנגמרת תקופה". ואכן, מדובר בסופה של תקופה, שהגיעה לשיא עם הזכיה הגדולה באליפות של 2008, וכעת המועדון הירוק נאלץ להיפרד מפול פירס, שהשלים 15 שנים בקבוצה.

אז איך הגיבו הפרשנים בארצות הברית? מיותר לציין שעיתונאי הספורט הפופולארי ביל סימונס, אוהד בוסטון ידוע, לא אהב את העסקה. "לשלם לג'ראלד וואלאס 30 מיליון דולר ל-3 שנים? לא תודה. הטרייד הזה כל כך רע שדוק ריברס שוב עזב את הסלטיקס", צייץ העיתונאי בחשבון הטוויטר שלו.

קלי דווייר מרשת יאהו כתב: "המניעים של בוסטון ברורים. אנחנו יודעים שהם רוצים לבנות מחדש, רק אין לנו מושג למה הם עושים את זה ככה. קבוצות שבונות מחדש בדרך כלל נמצאות מתחת תקרת השכר, ובוסטון תתחיל את העונה מעליה. יהיה לה הקלה כלכלית רק בקיץ של 2015".

דוק ריברס מוצג כמאמן לוס אנג'לס קליפרס. רויטרס
עצוב, אבל ידע שזה הולך לקרות. דוק ריברס/רויטרס

קן ברגר מרשת CBS: "לבוסטון יהיו תשע בחירות סיבוב ראשון בחמשת הדראפטים הקרובים. בניה מחדש זה קשה, אבל אם כבר לבנות מחדש אז לעשות את זה עד הסוף. הנטס יכולים להוציא כסומי כסף ש-28 קבוצות אחרות ב-NBA רק יכולות לחלום עליהם. האם זה מבטיח משהו? לא. הם יהיו מעניינים, בלי ספק הסיפור הכי מעניין בליגה בעונה הקרובה, אבל האם הם יהיו מצוינים? האם הם יאיימו על האליפות? אולי. אבל אולי הם יהיו גרועים. זה אפשרי. יש לזה סיכוי להיות פנטסטי, ויש לזה סיכוי להיות כישלון מהדהד".

איאן תומפסון מספורטס אילוסטרייטד: "לא היה הגיוני להשאיר את פירס בקבוצה מפסידה. לסלטיקס תהיה עונה רעה, אבל לפחות התזמון שלהם טוב כי דראפט 2014 הולך להיות מצוין, בעיקר בזכות הבחירה הראשונה הצפויה, אנדרו וויגינס. זו לא תהיה העסקה האחרונה של בוסטון. ברוקלין תהיה קבוצת עונה רגילה טובה, אבל מה יקרה לה בסוף עונה ארוכה, כשתצטרך להתמודד עם הרגליים הצעירות של מיאמי, אינדיאנה ושיקגו, כשהשחקנים המרכזיים שלה יהיו כל כך מבוגרים (גארנט 37, פירס 36, טרי 36, ג'ו ג'ונסון 32)?

מיץ' לורנס מהניו יורק דיילי ניוז: "ג'ייסון קיד פתאום נהיה מאמן הרבה יותר טוב. פירס וגארנט יוסיפו לו המון. בניגוד למינוי המאמן, למהלך הזה יש עומק אמיתי. זה הום ראן. אין כאן עתיד גדול, אבל הצעד הזה לפחות יאפשר לנטס לעבור את הסיבוב הראשון וללכת רחוק בפלייאוף. גארנט ופירס יביאו איתם מנטליות של איך-עושים-זאת-נכון, מה שדרון וויליאמס לא סיפק. היופי של העסקה הזאת היא שברוקלין לא ממש ויתרה על שום דבר. אף אחד לא יתגעגע לוואלס או האמרפיז, ובחירות הדראפט? הם ממילא לא היו עוזרות לנטס לנצח עכשיו".

ג'ייסון קיד מאמנה החדש של ברוקלין נטס. רויטרס
המנצח הגדול של העסקה. ג'ייסון קיד/רויטרס

עוד ברחבי הליגה

* בארצות הברית מדווחים שדוויט הווארד לא צפוי להמשיך בלייקרס, וכעת דאלאס ויוסטון הן שתי המועמדות המובילות להחתימו בקיץ. דירק נוביצקי כבר הודה שפנה לסנטר בנסיון לצרפו למאבס.

* דיווחים גורסים כי פילדלפיה החליטה על המחליף של דאג קולינס: מדובר בעוזר מאמן סן אנטוניו, ברט בראון, שעבד תחת גרג פופוביץ' בשבע השנים האחרונות.

* לורנס פרנק מונה רשמית לעוזרו של ג'ייסון קיד בברוקלין.

* ראשיד וואלאס מנהל מגעים עם דטרויט במטרה להצטרף לצוות האימון של הפיסטונס כעוזר.

* דנבר שלחה את קוסטה קופוס לממפיס בתמורה לדארל ארתור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully