וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

את הפצצה הזו אריק בנאדו יצטרך לפרק: על הגעת שמעון אבוחצירא למכבי חיפה

לאסלו לנצ'ה אומר ש"הוא יכול להרוס קבוצה", ברק בכר ממליץ לא לנסות לשנות אותו. מצד אחד הוא מרבה להחמיץ, מצד שני הוא חרוץ ורעב להצלחה. שמעון אבוחצירא יכול להביא אליפות למכבי חיפה, אבל גם להגשים תסריט בלהות של המאמן: ריסוק של חדר ההלבשה

ברני ארדוב

הפגישה בין בכירי מכבי חיפה לבין שמעון אבוחצירא, לפני כמעט שבועיים, היתה פחות מו"מ ויותר בדיקת נאותות. הירוקים חששו - חדר הלבשה נקי ואחיד זה דבר שחשוב מאוד לאריק בנאדו. מספר דקות מרבי הוקדש בכלל לשאלה: באיזו עמדה ישחק הטאלנט החדש? חלוץ 9? על הקו? לדברים הללו חשיבות מרבית, שכן אבוחצירא הוא עסקת חבילה של איש אחד. יכולת מקצועית משובחת ועקביות נדירה לליגה שלנו (בשלוש העונות המלאות האחרונות שלו בישראל – 14 שערי ליגה, 13 שערי ליגה, 15 שערי ליגה); ומצד השני, גיליון התנהגות לא חלק בכלל, שנבע לפעמים גם מעמדתו במגרש. אלו לא ימי הפועל פתח תקוה, כמובן, והאיש התבגר. אבל אבוחצירא הוא עדיין אלפא. וכל מי שקרא ספר אחד או שניים על התנהגות כלבים בלהקה, למשל, יודע שכשאלפא מגיע לקבוצה כמו מכבי חיפה, זה יכול להיגמר בנשיכה.

שמעון אבוחצירא חתם במכבי חיפה

הפועל תל אביב טוענת: סיכמנו עם דגני, רוצים את עמאשה

מכבי חיפה בליגה האירופית: סלימה וונדררס או חזאר לנקראן

שמעון אבוחצירא עירוני קרית שמונה. ברני ארדוב
התמתן, אבל עדיין אלפא. שמעון אבוחצירא/ברני ארדוב

בקרית שמונה הגדירו זאת כך: "אבוחצירא דומיננטי, לפעמים דומיננטי מדי". אלו לא רק שלושת הריבים המתוקשרים בעונה שעברה – מול לאסלו לנצ'ה, אדריאן רוצ'ט ודושאן מאטוביץ' (עימות שגרם לפיצוץ אימון); זה גם מעבר. בהתנהלות היומיומית. ההתקפות שלא תמיד נגמרות במסירה, המהלכים שלעתים קרובות מדי נגמרים בהערה. אותה הערה, חזקה מדי כנראה, נשלחה לעבר לנצ'ה באחד המשחקים. החלוץ ההונגרי נפגע, ביקש להתחלף, ורבים חושבים שאותה תקרית השליכה על עזיבתו. את התקופה בצפון הוא לא יזכור לטובה. את החלוץ הדומיננטי הוא לא ממש שוכח.

"אבוחצירא שחקן טוב, פוטנציאל טוב", אומר לנצ'ה לוואלה! ספורט, "אבל יש איזו בעיה מנטלית. ההתנהגות שלו לפעמים מסיבית מדי". לפני יומיים ההונגרי התחתן, בעוד חמישה ימים מסתיים חוזהו בטריפוליס ושמו כבר נקשר לגיורי - קבוצת עיר מגוריו וזו שבמקרה גם תתמודד מול מכבי תל אביב במוקדמות הצ'מפיונס. לנצ'ה מדבר על אבוחצירא באי נוחות על סף הפראנויה. מצד אחד, מקפיד להחמיא על היכולת המקצועית. מצד שני, מרגישים כמה טינה יש שם. כשהוא שמע שאבוחצירא עובר לקבוצה גדולה בישראל, הוא פלט: "הוא עוד יכול להרוס אותה".

כדי להיות הוגנים עם אבוחצירא, לנצ'ה לא התאקלם לרגע בצפון ישראל. בקושי תקשר עם שחקנים, נטה להיעלבויות מהירות ועזב כלעומת שבא. אבל את מה שההונגרי אמר בקול גדול, שחקנים אחרים בצפון אומרים וחושבים, בעדינות. "הוא רוצה שהכול יעבור דרכו", אומר שחקן מקרית שמונה, "יש לזה פלוסים אבל יש גם מינוסים. למספר שחקנים בקבוצה זה היה יותר מדי. ההתנהגות שלו לפעמים בעייתית בספורט קבוצתי. במיוחד בקבוצה שכרגע לקחה אליפות. היו הרבה ריבים, היה הרבה אגו. לא תמיד היה נעים להיות אתו באותה קבוצה".

שחקן אחר מוסיף: "היו את הריבים שכולם שמעו, ונכון, זה היה קצת בעייתי. אבל זה הוא. הוא התבגר מאוד מאז הפועל פתח תקוה וכבר לא היו תקריות בסדר גודל כזה. חברתית, הוא פחות התחבר. אבל הוא תמיד היה עוזר, תמיד מקשיב לבעיות של אחרים ופתוח עם האוהדים". היחס אל אבוחצירא, כפי שכבר הספקתם להבין, הוא אמביוולנטי. "אתם מדברים עליו?", שואל גורם בקבוצה. "שחקנים אחרים בקבוצות אחרות מקללים במהלך משחקים, מתנהגים באופן הרבה יותר בוטה. זה כדורגל, לא בלט. טוב שיש שחקנים כמוהו. יש חלוצים מוכשרים יותר, אבל באבוחצירא יש משהו מיוחד שפשוט גורם לו להצליח".

שחקן עירוני קרית שמונה, לאסלו לנצ'ה. אדריאן הרבשטיין
"אבוחצירא פוטנציאל טוב, אבל יש איזו בעיה מנטאלית". לנצ'ה/אדריאן הרבשטיין

אבוחצירא התבגר, גם מחשבתית. מספרים שהוא יודע עם מי לעבוד ויודע איך לדבר. אומרים שהבוס איזי שרצקי היה בקשרים טובים איתו, וכך גם שני המאמנים שעבדו איתו בשנה החולפת. גורם בקריה הגדיר זאת כך: "אבוחצירא הוא שחקן שרץ למאמן אחרי גולים. שחקנים אחרים לא אהבו את זה".

והמאמנים אכן הסתדרו עם אבוחצירא. "שקדן, חרוץ, חוש לשערים", מחמיא גילי לנדאו, שהדריך את החלוץ בתחילת העונה שעברה. "אם ישפר את משחק הראש שלו, את המיומנות בלחץ ואת הריכוז, יהפוך לשחקן שלם יותר. משמעת? לי לא היו תקלים איתו. הסתדרנו מצוין". גם ברק בכר לא מצא שלילי: "התדמית הזו היא היסטוריה. הוא כבר לא שם. הוא התבגר. לא היתה לו בעיית משמעת אחת גדולה. אימון שהופסק? זה דבר שקורה ואוי ואבוי אם לא יקרה. אבוחצירא זה שחקן שרוצה לנצח בכל אימון, תמיד נותן 100 אחוז. לפעמים זה גורם לקצת מריבות, אבל כל עוד זה לא עובר את הגבול, זה בסדר מבחינתי. כל הסיפורים על ההתלבטות של חיפה בגלל בעיות המשמעת שלו זה לא רלוונטי. הוא בחור מקסים, ואני מאחל לכל קבוצה שחקן כזה".

מקצועית, כמו המספרים, גם המאמנים מחמיאים. "יש לו את זה", אומר בכר. "הוא שחקן שמגיע להרבה מצבים ויוצר הרבה. הוא תמיד נותן את התפוקה. הוא עובד המון, רואים כמה הכדורגל חשוב לו. גם אם הוא מבקיע שלושער, זה לא מספיק. הוא מגיע לאימון וחושב איך לכבוש יותר משלושער". לנדאו דיבר על בעיה קלה בסיומת, וגם בכר מסכים: "הוא יודע שאם יתרכז יותר מול השער, הוא יגיע למספרים גדולים יותר".

הבעיה הכי גדולה בתחום המקצועי אכן קשורה בהחמצות. אבוחצירא מנסה לשפר כל דבר בעייתי במשחק שלו, ואם הרגיש שהיה קצת פחות טוב כשחקן קו, למשל, בעונה שעברה כבר ראינו שחקן שחורך את האגף ויורד ללחץ על המגן. על הדיוק הוא מנסה לעבוד, ולמרות זאת, בעונה שעברה נרשמו החמצות רבות. אם יצליח לשפר גם את התחום הזה, הוא יגיע למספרים מדהימים. 15? הרבה יותר.

סופית: דקל קינן ימשיך במכבי חיפה

גם אנדריי פיליאבסקי צפוי להישאר

מוחמד כליבאת צפוי לקבל חוזה ארוך טווח

מחנה קיץ לילדים מוגבלים: בואו לסייע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העצה שהוא מקבל ממאמנים: אל תשנה כלום/מערכת וואלה!, צילום מסך

השאלה, בכלל, היא איך אבוחצירא ייקלט בקרית אליעזר. הדעות לגביו חלוקות. משיחות עם מספר אנשי מקצוע, אתה מתבלבל. אחד אומר שהוא רק 9, השני מעדיף אותו על הקו. בקרית שמונה סיפרו שלא אחת הוא רטן על הצבתו בעמדה מסוימת, וביקש הסבה. בחיפה העדיפות היא ל-9. הקווים די תפוסים. עזרא, ורד, גם ראיוס יכול לרוץ בשני הצדדים. ואם יגיע חלוץ 9 זר ומאיים? אם בנאדו לא ישנה את שיטת המשחק, זה אומר שבסיטואציה מסוימת, לאבוחצירא יהיה מאבק גדול על חולצת ההרכב. במכבי חיפה ביררו מול גורמים בקרית שמונה, ושמעו שאבוחצירא על הספסל זו לא אופציה ידידותית במיוחד. "בחיפה התחרות גדולה מאוד", אומר לנדאו, "ואבוחצירא יצטרך להתאים את עצמו. שם הוא לא יקבל הזדמנויות ודקות על מגש של כסף".

בכר אופטימי, וחושב שאבוחצירא ישתלב מצוין ויספק לפחות את המספרים שסיפק בקריה. לשנות התנהגות זה ממש לא דבר שבכר ממליץ. "שיישאר כפי שהוא", אומר בכר. "הדומיננטיות הזו היא דבר טוב וחיובי. הוא גם הרים שחקנים אצלנו ככה. מי שלא מסוגל להתמודד עם זה, זו בעיה שלו. שמעון רוצה להצליח בחיים ולהתקדם, והוא באמת עושה את זה - בזכות האופי שלו".

שחקן בקרית שמונה מסכם: "השאלה הגדולה היא האם הדומיננטיות הזו שלו, שהתקבלה בשלווה יחסית בקבוצה עם שניים-שלושה כוכבים, תתקבל במכבי חיפה עמוסת הכישרון".

אלפא, להקה, כבר אמרנו.

שמעון אבוחצירא שחקן עירוני קרית שמונה חוגג עם האוהדים בגמר הגביע. ברני ארדוב
"שיישאר כפי שהוא", אומר בכר. "הדומיננטיות הזו היא דבר טוב וחיובי. הוא גם הרים שחקנים אצלנו ככה. מי שלא מסוגל להתמודד עם זה, זו בעיה שלו. שמעון רוצה להצליח בחיים ולהתקדם, והוא באמת עושה את זה - בזכות האופי שלו". אבוחצירא מול הונדורס/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully