וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גווארדיולה: "נזקקתי לאתגר, אתמודד עם ההשוואה להיינקס"

המאמן הוצג כמאמן אלופת אירופה. הנס: "כבר אחרי 5 דקות ידעתי שפפ מתאים לנו". רומיניגה: "בטוח שיהיו לנו הצלחות". ב"דר שפיגל" חושפים כיצד הגיע לאלופת אירופה הטרייה

AP

באיירן מינכן הציגה היום (שני) את מאמנה החדש פפ גווארדיולה, ובוואריה כולה לבשה חג. המאמן הקטלאני דיבר במסיבת עיתונאים חגיגית ועל פי האתר הרשמי של באיירן, ולא פחות מ-200 עיתונאים סיקרו את האירוע - מספר שמקביל רק למסיבת עיתונאים לפני גמר ליגת האלופות.

"זאת ברכה להיות כאן עם באיירן מינכן", אמר פפ גווארדיולה בפתח מסיבת העיתונאים, "בורכתי, אני שמח שהם בחרו בי כמאמן, ולכן זאת מתנה. אני מודה למועדון הזה על שנתן לי את ההזדמנות לאמן אותו. תמיד ראיתי בבאיירן את אחד המועדונים הגדולים בעולם, מנהלי המועדון הם אנשים אינטלגנטיים שיודעים איך לנהל מועדון כדורגל. הייתי מלא תשוקה כשחקן כשם שאני מלא תשוקה כמאמן. אני אוהב לפתח צעירים. היה לי נפלא בברצלונה, אבל הייתי צריך אתגר חדש, ואני מוכן לקראתו".

מאמן באיירן מינכן לצד הנשיא אולי הנס, המנכ"ל קארל היינץ רומינגה, המנהל הספורטיבי מתיאס זאמר. רויטרס
"בורכתי, אני שמח שהם בחרו בי כמאמן". גווארדיולה עם הנס/רויטרס

"אני אצטרך לעמוד בהשוואות להיינקס, ולהתמודד איתם. יש עליי הרבה לחץ, ואני מודע לזה", הוסיף גווארדיולה, "אני מקבל את האתגר העצום הזה בלי בעיה, לכן אני מאמן. אני מקבל קבוצה ששיחקה בצורה יוצת מן הכלל בעונה שעברה, כמאמן באיירן אתה מחויב לניצחון".

גווארדיולה נשאל באיזו שיטה הוא מתכוון לשחק, גמישה או קבועה? "האוהדים באים לראות את השחקנים, לא את המאמן, ואני צריך לאמץ את היכולות הגבוהות של השחקנים לשיטה. השחקנים בברצלונה שונים מהשחקנים של באיירן, אז ייקח לי זמן לאמץ שיטה שתתאים להם. אני זה שצריך להתרגל למערכת, ולא ההפך. השיטה פחות חשובה, יותר חשובים השחקנים".

גווארדיולה וקבוצתו החדשה ייפגשו בעוד כמה שבועות למשחק ידידות נגד ברצלונה. "אני לא יודע איך ארגיש", התייחס גווארדיולה למשחק הצפוי, "זה יהיה משחק מיוחד עבורי, אני כאן בזכות מה שהשגתי בברצלונה, אני בטוח שיהיה משחק טוב".

במהלך מסיבת העיתונאים צייץ שוער נבחרת גרמניה בעבר יינס להמן ש"פפ מרשים בגרמנית השוטפת שלו", וגווארדיולה עצמו התבדח עם העיתונאים: "תנו לי קצת זמן, הגרמנית שלי לא טובה, אני אשתדל לשמור על הרמה הגבוהה של קודמי בתפקיד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מאמן באיירן מינכן פפ גווארדיולה. AP
"יש עליי הרבה לחץ, ואני מודע לזה". גווארדיולה/AP

"לפני זמן רב נסעתי עם קרל-היינץ לברצלונה לפגוש את גוואריודלה, בהמשך הייתי גם בדירה שלו בניו יורק, דיברנו שלוש-ארבע שעות על כדורגל, אבל ידעתי אחרי חמש דקות שהוא מתאים לאמן אותנו", אמר נשיא באיירן אולי הנס.

יו"ר באיירן קרל-היינץ רומיניגה אמר בחיוך קל: "היינו צריכים לשכנע את פפ לבוא לפה, הפילוסופיה של המועדון מאוד דיברה אליו. באיירן תמיד מועדון לחוץ, אבל אני שמח שגווארדיולה כאן איתנו במינכן, ושיש לנו את הצ'אנס לעבוד איתו. אני בטוח שיהיו לנו הצלחות ביחד. התואר הכי חשוב הוא זכייה בבונדסליגה. אני סקרן לראות את פפ עובד, לראות איך הוא מעצב את הקבוצה".

"המנהל הספורטיבי של באיירן, מתיאס זאמר: "לכולנו יש אתגר גדול לעבוד ביחד, להיות כנים זה עם זה ולעשות הכול למען הצלחת המועדון".

בתוך כך, "דר שפיגל" פרסם לאחרונה את סיפור בואו של המאמן הספרדי למועדון. מסתבר שהקשר התחיל כבר ב-2011. "ב-26 ביולי 2011 ישבו קרל-היינץ רומיניגה ואולי הנס במסעדה באליאנץ ארינה, כשאדם קריח נכנס למסעדה והתיישב בשולחן לידם. היה זה פפ גווארדיולה", נכתב ב"דר שפיגל". "רומיניגה זיהה את גווארדיולה, וקם לומר לו שלום. 'אני יכול לדבר איתכם לרגע?', שאל גווארדיולה את רומיניגה, וזה ביקש מהנס להצטרף לשולחן. לשניים לא היה צל של מושג מה הקטאלני רוצה מהם".

גווארדיולה שהה במינכן באותם ימים עם קבוצתו ברצלונה במסגרת טורניר שארגנה יצרנית הרכב "אודי", והמפגש אירע אחרי משחקה של קבוצתו נגד פורטו אלגרה הברזילאית. לפי "דר שפיגל", גווארדיולה אמר לשניים - יו"ר המועדון ונשיאו - כי הוא אוהב את באיירן מינכן. השלושה הזמינו ספלי אספרסו. גווארדיולה הפתיע את השניים: "יש לכם פילוסופיה מעניינת. אני יכול לדמיין את עצמי מאמן פה יום אחד". לפי רומיניגה, "זאת הייתה הצהרה, אני לא זוכר אם העזתי לשאול אותו באותו רגע האם יהיה מוכן לאמן את באיירן?".

לפני שעזב את המסעדה, גווארדיולה רשם לרומיניגה את מספר הטלפון הנייד שלו על דף נייר, ורומיניגה שמר את הדף אצלו. "הוא ידע שקיבל אוצר קטן", נכתב ב"דר שפיגל". היום, כשנתיים אחרי אותו מפגש, גווארדיולה מוצג רשמית כמאמן באיירן מינכן.

אגב, בעקבות טירוף האוהדים סביב הצגתו של גווארדיולה, שני אימוני הפתיחה של באיירן בימי רביעי וחמישי יתקיימו באליאנץ ארנה ולא במתחם האימונים וזאת בשל הביקוש העצום. 25 אלף אוהדים אמורים להגיע לכל אימון למרות שהכניסה אליהם תהיה בתשלום. בהמשך השבוע תקיים הקבוצה שני משחקי אימון מול קבוצות חובבניות.

פפ גוארדיולה מאמן באיירן מינכן. רויטרס
רומיניגה בטוח שיהיו לו ולבאיירן הצלחות ביחד/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully