וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי ליאור אליהו: "בשלב זה, פנינו לחו"ל"

21.6.2013 / 18:09

בסביבת השחקן זועמים על הצעת מכבי ת"א, הכוללת קיצוץ של 300 אלף דולר משכרו: "עדיף להרוויח פחות ולא לספוג השפלה"

ליאור אליהו ומקורביו צפו זאת, והיום (שישי) אחר הצהריים הם גם שמעו על כך רשמית מדני פדרמן וניקולה וויצ'יץ': מכבי תל אביב מנסה לנצל את סעיף היציאה הקיים בחוזהו של קפטן הקבוצה על מנת לחסוך לעצמה כ-35% בשכרו. בעונה הבאה אמור היה אליהו להשתכר כ-820,000 דולר נטו, והצעתה הרשמית של מכבי לאליהו כעת עומדת על כ-500,000 דולר נטו - קיצוץ של למעלה מ-300,000 דולר. עם זאת, במכבי מוכנים להאריך את החוזה, ובסך הכול מציעים לשחקן חוזה חדש לשלוש עונות - עד תום עונת 2015/16.

"ליאור לא יישאר במכבי בסכום הזה", קבע מקורב לשחקן, "הוא פגוע ברמה האישית מההצעה הזו". למעשה, טוענים מקורבי השחקן, מכבי מאיימת להשתמש בסעיף היציאה שנכלל בחוזה שנחתם בין הצדדים לפני שלוש שנים (יציאה מהחוזה תמורת פיצוי של כ-100,000 דולר) כדי לנהל מו"מ בתנאים חדשים - כאשר מטרת סעיף היציאה המקורית הייתה לאפשר לקבוצה לשחרר את אליהו בשל חוסר שביעות רצון מקצועית, לאלתר ולא כדי לקלוט אותו מחדש בסכום נמוך יותר.

שחקן מכבי תל אביב ליאור אליהו. ברני ארדוב
הפרידה בדרך? אליהו/ברני ארדוב

מקורביו של אליהו טוענים: "הוא מוכן לעשות למכבי הנחה, אבל לא לחתום על חוזה חדש. זה לא שבעונה האחרונה הוא היה גרוע", הם מוסיפים, "אבל אם היה נותן עונה של 20 נקודות בממוצע, עדיין מכבי הייתה משתמשת בסעיף היציאה כדי לנהל מו"מ על חוזה גבוה יותר?".

בפגישה טענו אנשי מכבי בפני נציגי אליהו כי המועדון מצוי בבעיה כלכלית וכי לא יוכל לעמוד בחוזה המקורי עם אליהו. בסביבות השחקן טוענים: "מכבי חושבת שזה מה שליאור שווה בשוק, שהוא לא יוכל לקבל הצעה גבוהה יותר ושהוא יחליט להישאר. אולי הם לא מבינים שזה עניין של עיקרון. ליאור יעדיף להרוויח אפילו פחות בקבוצה אחרת בחו"ל ולא לספוג השפלה שכזו. זו התנהלות לא מכובדת. זה קפטן הקבוצה, שחקן לויאלי למערכת, שלעולם לא יעשה מה שניסו לעשות למכבי שחקנים אחרים, שאיימו בעזיבה וחתמו במקומות אחרים, ואחר כך עוד זכו לחוזים גבוהים יותר. בכלל, איזה מסר מכבי משדרת בהתנהלות הזו?". כפי שפורסם בעבר בוואלה! ספורט, החל מהרגע בו אליהו חתם במכבי תל אביב, הלין לא אחת מאמן הקבוצה דיוויד בלאט על יכולותיו של השחקן.

אנשי מכבי ביקשו 48 שעות כדי לנסות ולגבש הצעה חדשה. ההערכות הן שאליהו יסכים לקיצוץ של כ-10-15 אחוזים בשכרו, היינו להשתכר כ-700,000 דולר נטו. הכדור עובר כעת להנהלת מכבי, אך מקורבי אליהו מדגישים: "בשלב זה, פנינו לחו"ל. ליאור אוהב את מכבי, אבל לא יישאר בקבוצה בכל מחיר. הוא מוכן לאפשרות של עזיבה". לוואלה! ספורט נודע כי אחד המקורבים ביותר לשחקן ואוהד הקבוצה מנסה לגשר בין הצדדים ולפתור את המצב שנוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully