וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגנטינה: ניואל'ס אולד בויס זכתה רשמית באליפות

הקבוצה מרוסאריו נהנתה מהפסדה של לאנוס וחגגה אליפות שישית בתולדותיה, מבלי לשחק. הגיבורים: סקוקו, מקסי והיינצה

ניואל'ס אולד בויס זכתה הערב (רביעי) באופן רשמי באליפות ארגנטינה בפעם השישית בתולדותיה והראשונה מאז 2004, מבלי לשחק. "לה לפרה" (המצורעת) כבר הבטיחה כמעט בוודאות את הזכייה עם ניצחון 0:3 על אתלטיקו רפאלה ביום ראשון, אבל נאלצה להמתין שלושה ימים להשלמת המשחק בין אסטודיאנטס ללאנוס שהופסק לפני שבוע וחצי במצב של 0:2 לזכות המארחת, בגלל מותו של אוהד לאנוס (מירי של כדור גומי) ומהומות ביציעים.

45 הדקות הנותרות שוחקו הערב, ולאנוס המדורגת שנייה לא הצליחה לחזור מפיגור ולמחוק את שני השערים שכבשו לרשתה לאנדרו דסאבטו (37) ודובאן ספאטה (45) כדי לצמק את הפער בטבלה. כך, אוהדי ניואל'ס זכו לחגוג מחזור אחד לסיום העונה, כשקבוצתם עם 38 נקודות בפסגה לעומת 32 של לאנוס וריבר פלייט, והם קיבלו את הבשורה רגע לפני המשחק מול טאז'רס במסגרת הגביע הארגנטינאי.

שחקני ניואל'ס אולד בויס חוגגים ניצחון על בוקה ג'וניורס. רויטרס
אחרי האליפות, מתמודדים על עוד שני תארים. שחקני ניואל'ס/רויטרס

האליפות הזו של הקבוצה מרוסאריו שייכת קודם כל לחרארדו מרטינו. המאמן עזב אחרי חמש שנים מוצלחות את נבחרת פרגוואי וחזר לקבוצת נעוריו, איתה זכה כשחקן בשלוש אליפויות. מרטינו קיבל קבוצה שבורה שהייתה בסכנת ירידה, אבל בנה אותה בקפידה כמעט מן היסוד והחזיר עוד סמלים שגדלו במועדון כמו גבי היינצה (אחרי 15 שנה באירופה), מקסי רודריגס (אחרי עשור) וכמובן את נאצ'ו סקוקו הנפלא (אחרי שש שנים). האחרון הפך במהרה לכוכב הגדול של הקבוצה, הצעיד אותה למקום השני עם 13 שערים בטורניר האיניסיאל והוסיף עוד 11 כיבושים בדרך לאליפות המרשימה בטורניר הפינאל.

סקוקו בן ה-28 קיבל גם את הזימון לנבחרת ארגנטינה ונחשב לשחקן מבוקש באירופה, אבל עוד קודם לכן הוא רוצה להוביל את ניואל'ס לפסגה גבוהה עוד יותר, כשהיא נמצאת בחצי גמר גביע ליברטדורס ויכולה לזכות בתואר יבשתי ראשון בהיסטוריה. הקבוצה אותה אוהד ליאונל מסי כבר הייתה בגמר הליברטדורס בעבר, אבל הפסידה ב-1988 וגם ב-1992, אז מרטינו שיחק כקשר והמאמן היה מרסלו ביילסה, אשר נחשב לאגדה במועדון ועל שמו קרוי האצטדיון.

אחרי שהצליחה לשלב באופן מפתיע בין הליגה למפעל היבשתי - הראשונה שלוקחת אליפות בזמן שהיא עדיין משתתפת בליברטדורדס מאז הנהגת הטורנירים המקוצרים ב-1991 - ניואל'ס חולמת על עונת שיא שתכתיר אותה כקבוצה הטובה בדרום אמריקה ב-2013. אז יוכל גם היינצה, שחגג סוף כל סוף תואר ראשון עם המועדון בו גדל, "לתלות את הנעליים אחרי הגשמת החלום".

שחקני ניואל'ס אולד בויס חוגגים, מקסי רודריגס (מימין), איגנסיו סקוקו (משמאל). AP
הבנים האובדים חזרו הביתה והביאו אליפות. מקסי רודריגס, מימין עם נאצ'ו סקוקו, משמאל/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully