וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאולו סוזה: "אנסה לעזור למכבי לעשות עוד צעד קדימה"

19.6.2013 / 12:38

המאמן החדש של מכבי ת"א הוצג: "רוצה שהשחקנים יהנו להגיע לאימונים". קרויף: "הוא תמיד היה האופציה הראשונה שלנו"

קובי אליהו

עידן פאולו סוזה במכבי תל אביב יצא הבוקר (רביעי) לדרך, כאשר המאמן החדש הספיק להעביר את אימון הבכורה שלו במועדון. לאחר מכן הוצג הפורטוגלי באופן רשמי במסיבת עיתונאים, ודיבר לראשונה עם התקשורת. אימון הפתיחה הרשמי של הקבוצה, שיהיה פתוח לקהל, ייערך ביום ראשון הקרוב בקרית שלום.

פאולו סוזה מאמן מכבי תל אביב עם ג'ורדי קרויף. קובי אליהו
ברוך הבא. פאולו סוזה וג'ורדי קרויף/קובי אליהו

פאולו סוזה: "המטרה תהיה לשלוט כמה שיותר בכדור"

"אני מגיע לכאן עם רצון ללמוד ולתרום מהידע שלי למועדון", אמר פאולו סוזה. "אני רוצה להשיג את התוצאה הטובה ביותר במועדון. המנטליות כאן היא לנצח. מכבי זה מועדון גדול וחשוב מאוד עם קהל אוהדים גדול. זה כבוד גדול עבורי להיות כאן במדינה הזו ובקבוצה הזו. אנסה לעשות את הכל כדי לעזור לקבוצה לעשות צעד נוסף קדימה".

על המטרות של הקבוצה אמר הפורטוגלי: "אני רוצה לראות את השחקנים שלי נהנים להגיע לאימונים, לא כי הם חייבים לבוא אלא מתוך רעב ותשוקה ומשום שאני והצוות שלי עושים עבודה טובה ומשום שהם מבינים שהם חלק מתהליך חשוב. אנחנו צריכים לתת כבוד ליריבות שלנו, אבל להיות מאוד שאפתניים, נשחק בכל משחק ובכל תחרות כדי לנצח, זו המנטאליות של המועדון הזה".

"לא תראו אותי לעולם מבקר שחקנים באופן אישי", אמר סוזה. "אני בוחר את השחקנים שלי ואלך איתם עד הסוף. המטרה תהיה לשלוט כמה שיותר בכדור. כדי להגיע לרמה האירופית, אני צריך לדעת ללמד את הקבוצה שלי לבצע משחק לחץ והתקפות מעבר, להגן טוב ולתקוף". על עוזרי המאמנים שלו והצוות המקצועי איתו יעבוד אמר: "אני לא דיקטטור. הטרמינולוגיה וההיררכיה פחות חשובה, נעבוד בשיתוף פעולה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
פאולו סוזה מאמן מכבי תל אביב. קובי אליהו
מתחיל להתרגל לג'וב החדש. פאולו סוזה/קובי אליהו

ג'ורדי קרויף: "החלטנו להמשיך בדרך שהתחלנו עם אוסקר"

המנהל המקצועי של המועדון ג'ורדי קרויף אמר: "פתחנו עונה חדשה בתקווה לשחזר את ההצלחה מהעונה שעברה. אני שמח מאוד להביא מאמן חדש למכבי, הוא תמיד היה האופציה מספר 1, לא חיפשנו מאמנים אחרים למרות השמועות. דיברנו עם פאולו הרבה זמן ואני שמח שהוא כאן. אני מאחל לו את כל ההצלחה. בעונה שעברה עשינו צעד קדימה עם מאמן צעיר שיודע איך לדבר עם השחקנים ועם התקשורת. לצערנו אוסקר החליט לעזוב ורצינו מישהו שימשיך את הדרך שלו ויביא אותנו צעד קדימה. חשבתי על פאולו גם בנובמבר, כשאוסקר שקל לעזוב לבלגיה. יש לו את הניסיון והידע לעזור לנו להתקדם וללמוד, אני מקווה שנעזור לו להצליח".

קרויף נשאל על העזיבה של אוסקר גרסיה, והשיב: "לאוסקר היו סיבות אישיות לעזיבה. הוא לא עזב כדי לחתום במועדון אחר, אבל היינו חייבים לכבד את הרצון שלו. ידעתי אחרי המשחק האחרון של העונה שאוסקר רוצה לעזוב. למאמנים טובים יש הרבה ביקוש וגם לפאולו היה הרבה ביקוש ולכן הסברנו לו את התהליך שאנחנו מתכננים ליישם במכבי כדי שהוא יבחר להגיע לכאן ולא למועדונים אחרים שהיו מעוניינים בו".

על כך שהחליט להחליף את אוסקר במאמן זר נוסף אמר קרויף: "עשינו את הניתוח שלנו עם הבעלים והרגשנו שאנחנו רוצים להמשיך בדרך שהתחלנו עם אוסקר. המוצא של המאמן הוא לא הכי חשוב. החלטנו להמשיך עם הדרך שלנו. רן בן שמעון ורוני לוי מאמנים טובים מאוד, אבל עבורנו פאולו היה תמיד המועמד המוביל לרשת את אוסקר גרסיה ולא היו לנו מועמדים אחרים. בחרנו מאמן לא על פי התקשורת, אלא על פי הצרכים של המועדון, חשוב להיות פתוח לרעיונות חדשים".

על שחרורו של אלירן עטר אמר קרויף: "עטר הוא שחקן מצוין ונותרו לו עוד שנתיים בחוזה, אבל הוא התקשר אליי וביקש באופן אישי לא לחסום אותו ולאפשר לו לעבור לליגה הצרפתית. אלירן הרגיש שזה הזמן שלו להתקדם. הוא תמיד יהיה מכביסט ויכול לחזור בעתיד. יש לציין שהעיסקה עדיין לא סגורה, אבל אנחנו כמועדון לא נמנע משחקים לממש את החלום שלהם ולהתקדם". על החתימה של שכטר בהפועל: "היה ברור מהתחלה שהוא מעדיף לעבור להפועל. יש לנו את ראדה פריצה שהוא החלוץ 9 הכי טוב בארץ, כך שאנחנו לא צריכים להיות מודאגים. שכטר הוא שחקן מעולה, אבל לנו יש פריצה. ברק יצחקי יישאר במכבי, אנחנו לא צריכים להודיע את זה כי הוא שחקן שלנו. ראיתי הרבה משחקים שלו בעונה שעברה והוא שחקן מאוד מעניין. אני חושב שזה הזמן שלו לחזור ואני מצפה ממנו להרבה בעונה הבאה".

המנהל המקצועי נשאל על מצבו של וינסנט אניימה, והשיב: "הוא לא חתום במכבי ולכן הוא לא איתנו. אני לא מגיב על שמועות משום שזה לא עוזר למועדון. יש לנו תמיד שוערים אחרים בתוכניות".

מאמן מכבי תל אביב פאולו סוזה עם גל אלברמן. מגד גוזני
מתחיל להתרגל לג'וב החדש. פאולו סוסה עם גל אלברמן/מגד גוזני

איינבינדר הגיע לאימון, אך לא נטל בו חלק

הרכש החדש דן איינבינדר הגיע לקרית שלום אך לא התאמן, כשבין המושאלים שחזרו לקבוצה והתאמנו היו ברק יצחקי, גיא חיימוב, בן בן יאיר ורפי דהן. שלושת הזרים שנמצאים בסגל הקבוצה מאשתקד והתאמנו הם קרלוס גרסיה, ראדה פריצה וגונסאלו גרסיה. אלירן עטר, שהעברתו לריימס הצרפתית תיסגר רשמית בימים הקרובים, לא הגיע לאימון. הפנים החדשות באימון היו של איגנסיו טורנו, מי שיהיה יד ימינו ועוזרו של המאמן החדש פאולו סוזה. טורנו יעבוד בשיתוף פעולה עם יתר הצוות שנשאר מתקופתו של אוסקר גרסיה.

שחקן מכבי תל אביב ברק יצחקי. מגד גוזני
ברוכים השבים. ברק יצחקי/מגד גוזני
שחקני מכבי תל אביב באימון הבכורה. דרור פיקלני
מוקדמות ליגת האלופות על הפרק. שחקני מכבי תל אביב/דרור פיקלני
שחקני מכבי תל אביב באימון. מגד גוזני
פרצופים חדשים, פרצופים ישנים. מכבי תל אביב מתאמנת/מגד גוזני
מאמן מכבי תל אביב פאולו סוזה עם עוזריו. מגד גוזני
מתחיל לעבוד. סוזה עם עוזריו/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully