וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: מעבר אלירן עטר לריימס על סף סגירה

17.6.2013 / 21:45

הצרפתים ממתינים לאישור הסופי של האלופה לגבי מעברו של שחקן העונה בליגת העל ומלך השערים שלה בעונה החולפת. עם קבלת האישור מהצהובים, החלוץ צפוי להמריא לצרפת ואם יעבור בהצלחה את הבדיקות הרפואיות, יחתום על חוזה לארבע עונות בקבוצה

אלירן עטר ישחק ככל הנראה בעונה הבאה בקבוצת ריימס הצרפתית. נציגי הקבוצה מצרפת, ממתינים לאישור הסופי של מכבי תל אביב על המעבר שכבר סוכם ולפיו הם ישלמו 1.5 מיליון יורו עבור החלוץ, שצפוי להמריא ביום חמישי לצרפת ולחתום על חוזה לארבע עונות לאחר שיעבור את הבדיקות הרפואיות. כבר בבוקר (שני) דווח ב"ל'אקיפ" על עסקת מעברו של עטר לקבוצה שסיימה במקום ה-14 בליג 1 בעונה החולפת. אם העסקה אכן תושלם, מבחינת הצרפתים מדובר בהעברת שיא, אחרי שבעונה שעברה שילמו מיליון יורו על השחקן היקר ביותר שלהם עד כה - ניקולא דה פרביל.

אלירן עטר מכבי תל אביב חוגג שער. ברני ארדוב
מתקרב לאירופה. אלירן עטר/ברני ארדוב

עבור עטר זה צפוי להיות ניסיון ראשון באירופה. החלוץ סייע לצהובים לזכות באליפות והיה מלך שערי ליגת העל בעונה החולפת עם 22 שערים. כמו כן, הוא ערך בנובמבר האחרון את הופעת הבכורה שלו בנבחרת ישראל.

עטר, שהחל את הקריירה בבני יהודה ב-2004, שיחק בשכונת התקווה עד 2010 ואז נמכר למכבי תל אביב תמורת 1.2 מיליון דולר. בעונתו הראשונה כבש 18 שערים והיה מלך שערי הקבוצה, בעונה השנייה הסתפק ב-13 ובעונה החולפת היה כאמור אחד מכוכבי האליפות עם 22 כיבושים ואף נבחר לשחקן העונה של וואלה! ספורט.

מי שחוזר למכבי תל אביב ויהיה אחד ממחליפיו של עטר הוא ברק יצחקי, שסיים עונת השאלה באנורתוזיס פמגוסטה הקפריסאית. ג'ורדי קרויף עדיין מחפש חיזוק להתקפה וניסה לרכוש את כרטיסו של בן שהר, אך קבוצתו הגרמנית הרטה ברלין סירבה להצעה.

שחקני ריימס חוגגים שער. רויטרס
הדהימו את פריס סן ז'רמן וליון. שחקני ריימס/רויטרס

הכירו את ריימס

היסטוריה:

ריימס הייתה שם גדול בכדורגל הצרפתי בסוף שנות ה-50', אז הגיעה פעמיים לגמר גביע האלופות. תקופת הזוהר של המועדון מחבל שמפיין, עם ז'יסט פונטיין וריימונד קופה, נמשכה גם בתחילת שנות ה-60', כשהאליפות השישית והאחרונה הושגה ב-1962. אז הגיעה הדעיכה הגדולה, גם מינויו של הכוכב הארגנטינאי לשעבר קרלוס ביאנצ'י למאמן באמצע שנות ה-80' לא עזר וב-2009 מצאה עצמה ריימס בליגה השלישית. למרות זאת, היא ידעה לחזור במהירות (ולא בפעם היחידה) לליגת המשנה וב-2011/12 סוף כל סוף חזרה לליגה הבכירה אחרי 33 שנות היעדרות.

העונה האחרונה:

הקבוצה הנוכחית לא מזכירה במאום את ה"שמפיין פוטבול" של שנות ה-50', אבל הצליחה לשרוד בליגה למרות התקציב הנמוך והשאיפות הצנועות. הובר פורנייה, שהיה עוזר המאמן לפני שהעלה את ריימס לליגה הראשונה, זכה להמשכיות והשאיר את הקבוצה בליגה עם 43 נקודות שהובילו למקום ה-14. ריימס רשמה כמה תוצאות נהדרות, בעיקר בבית, כשניצחה 0:1 את פריס סן ז'רמן האלופה וגם את ליון. בחוץ, לעומת זאת, היא גברה רק על ברסט ונאנסי היורדות.

בעיית ההתקפה:

הרצון העז של ריימס להחתים את עטר נובע מהקושי בהבקעת שערים ממנו סבלה הקבוצה. בעוד ההגנה שלה הייתה הטובה ביותר בחלק התחתון של הטבלה (42 שערי חובה) ריימס התקשתה בכל הקשור לכיבוש שערים והבקיעה רק 33 ב-38 מחזורי ליגה (רק ברסט כבשה פחות). גאטן קורטה היה מלך השערים עם תשעה כיבושים, כשמי שעזר לו והיה השחקן הטוב ביותר בקבוצה הוא גז'גוז' קריכוביאק הפולני שהבקיע ארבעה שערים. לעטר, אם אכן יחתום, מיועד תפקיד מפתח בחלק הקדמי, כשבריימס לוקחים בחשבון תקופת התאקלמות אך מקווים שיילך בדרכו של עדן בן בסט, שהצליח בברסט לפני המעבר לטולוז.


עידכון ראשון: 11:30

שחקן טולוז, עדן בן בסט. FRED TANNEAU, GettyImages
בריימס מקווים שעטר יילך בדרכו. עדן בן בסט/GettyImages, FRED TANNEAU

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully