וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויסנטה דל בוסקה: "עשינו כמעט הכול נכון"

ספרד קבעה שיא של אחוזי החזקה בכדור בניצחון על אורוגוואי, המאמן: "יכולנו להביס". פירלו: "בברזיל קוראים לי פירליניו"

ספרד, אלופת אירופה ואלופת העולם המכהנת, רוצה לזכות לראשונה בתולדותיה גם בגביע הקונפדרציות. את המסע שלה לעבר התואר החסר החלה הנבחרת של ויסנטה דל בוסקה הלילה (בין ראשון לשני) עם מחצית ראשונה נהדרת וניצחון 1:2 על אורוגוואי במסגרת בית ב'. איקר קסיאס ערך הופעה רשמית ראשונה מאז ינואר, שבעה שחקני ברצלונה פתחו לצידו בהרכב וספרד עשתה ככל העולה על רוחה במחצית הראשונה, במהלכה כבשו פדרו ורוברטו סולדאדו. לואיס סוארס צימק בבעיטה חופשית נפלאה לקראת הסיום.

הספרדים קבעו שיא חדש כבר בהופעה הראשונה שלהם בגביע הקופנדרציות, כשרשמו 75.1 אחוזי החזקה בכדור - יותר מכל נבחרת אחרת בתולדות הטורניר. כמו כן, ספרד ללא הפסד ב-22 משחקים בינלאומיים רצופים, מאז אנגליה גברה עליה בנובמבר 2011 (17 ניצחונות וחמש תוצאות תיקו).

איקר קסיאס, אנדרס אינייסטה, נבחרת ספרד. AP
שיא כבר במשחק הראשון. אנדרס אינייסטה ואיקר קסיאס/AP

"היינו צריכים לנצח בפער גדול יותר", סיכם ויסנטה דל בוסקה את התצוגה של שחקניו. "היה משחק טוב, שלטנו לכל אורכו, אבל בסוף נלחצנו מעט. החמצנו הרבה מצבים טובים וספגנו שער אחד שדחק אותנו לפינה בסיום. אבל האמת שעשינו כמעט הכול נכון. הגנו כמו שצריך כדי לבטל שני שחקנים מסוכנים של אורוגוואי, הנענו את הכדור, יצרנו הרבה מצבים והצגנו כדורגל אטרקטיבי".

אנדרס אינייסטה נבחר למצטיין של המשחק ואמר: "ההרגשה נהדרת. קשה להגיד אם זו הייתה המחצית הכי טובה שלנו. היה חסר שער שלישי כדי שנוכל לנוח. היה חשוב לפתוח את הטורניר עם ניצחון ונצטרך להתקדם עם הזמן. ידענו שאורוגוואי נבחרת אגרסיבית, אבל התמודדנו עם זה היטב ושיחקנו מצוין".

רוברטו סולדאדו, שהגיע לסגל כחלוץ השלישי בהיררכיה אחרי פרננדו טורס ודויד וייה, עשה את העבודה במשחקי ההכנה, קיבל גם הפעם את המקום בהרכב והחזיר עם שער שישי. בכל 10 המשחקים בהם פתח, ספרד ניצחה. יש קמע? "אני לא יודע אם אפתח במשחק הבא", סיכם חלוצה של ולנסיה. "המאמן הוא זה שמחליט. אנחנו שמחים שניצחנו יריבה חזקה, הפילוסופיה של הנבחרת לא אבדה. החזקנו בכדור, הנענו ויצרנו המון מצבים. זה הסגנון שלנו".

גם באורוגוואי הודו שספרד הייתה כמה רמות מעליהם. "התוצאה יכלה להיות קטסטרופלית", סיכם המאמן אוסקר וושינגטון טבארס. "הפסדנו לקבוצה ששיחקה הרבה יותר טוב מאיתנו וזכתה בניצחון מוצדק. ההופעה שלהם הייתה נפלאה, יצאנו בזול. המשחק החשוב באמת עבורנו הוא זה מול ניגריה".

שחקן נבחרת איטליה אנדראה פירלו חוגג שער. רויטרס
חי בחלום. אנדראה פירלו/רויטרס

מריו באלוטלי היה חתום אמש (ראשון) על שער הניצחון של איטליה ב-1:2 על מקסיקו במסגרת גביע הקונפדרציות, אבל הזרקורים לאחר המשחק הופנו, ובצדק, למאסטרו אנדראה פירלו. הקשר בן ה-34 ציין את ההופעה ה-100 שלו במדי הנבחרת עם כדור חופשי פנטסטי, זכה לתשואות מהאוהדים במרקאנה ואף נבחר לאיש המשחק.

"נחמד לחגוג את ההופעה ה-100 במרקאנה ההיסטורי, ולעשות את זה עם שער זה חלום", סיכם אנדראה פירלו, שיחזור לברזיל למונדיאל בקיץ הבא ואחריו יפרוש מהנבחרת. "זה משהו שרק יכולתי לחלום עליו בילדות. הייתי צריך לכבוש עוד שערים, אבל כדור חופשי אחד פגע בחבר לקבוצה וכדור שני הלך החוצה". כאשר נשאל לגבי הקהל הברזילאי שהריע לו, אמר: "מחמיא לי שמריעים לי ומשווים אותי לאלופים ברזילאים. הם כבר התחילו לקרוא לי פירליניו".

הקפטן ג'אנלואיגי בופון היה מרוצה מהניצחון: "זו הייתה פתיחה משכנעת. האם אנחנו טובים יותר מברזיל כרגע? אני לא אגיד את זה, הרי ברזיל משחקת במגרש הביתי שלה. זה חייב לתת להם דחיפה. אנחנו רוצים להמשיך את מה שעשינו ביורו 2012, וגם להרים את הרף בכל פעם. אם נסיים בין ארבע הראשונות בגביע הקונפדרציות נראה בזה תוצאה טובה וסימן להמשכיות. פירלו? הבעיטה החופשית שלו הייתה מאסטרפיס, במיוחד בהופעה ה-100 ובמרקאנה. הוא נתן לעצמו את המתנה המושלמת, כזו ששחקן ברמתו ראוי לה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully