וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דביס מנג'ה: "זו הייתה איטליה הגדולה"

מאמן האזוריני אחרי העלייה לגמר: "נשחק כך גם מול ספרד". ואן חינקל: "האיטלקים עשו הצגות". ואן דר הורן: "אני אשם"

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

שנה אחרי גמר יורו 2012 בו מחצה ספרד את איטליה 0:4 בתצוגת תכלית בקייב, הנבחרת הצעירה של איטליה תוכל לנקום. האזוריני ניצחו הערב (שבת) 0:1 את הולנד באצטדיון המושבה בפתח תקוה משער של פאביו בוריני (79) ועלו לגמר שביעי בהיסטוריה וראשון מאז 2004, בו ינסו להציב את שיא הזכיות שלהם על שש הנפות. זה כמובן לא יהיה פשוט מול ספרד, האלופה המכהנת שלא ספגה ולו שער אחד בטורניר לנבחרות צעירות. שני הגמרים הקודמים ביניהן, אגב, הוכרעו רק בפנדלים. ספרד ניצחה ב-1986, איטליה עשתה זאת ב-1996.

שחקני נבחרת איטליה הצעירה חוגגים, יורו 2013. מגד גוזני
המאמן שלהם גאה במאמץ ובהשקעה שהשתלמה. שחקני איטליה/מגד גוזני

המאמן האיטלקי דביס מנג'ה התגאה בהתמודדות של שחקניו עם הלחץ שהפעילו ההולנדים. "זו הייתה איטליה הגדולה", אמר המאמן. "התקשינו מול נבחרת מנוסה יותר, אבל לרגע לא ויתרנו. במחצית השנייה כבר היינו מאוזנים יותר והיינו עדיפים. כולם היו מצוינים, עבדו קשה וההגנה הייתה פנטסטית. אומרים שזו הופעה פחות טובה? לא אכפת לי. לקבוצה שלי יש איכות נהדרת. ספרד חזקה יותר מכל נבחרת אחרת, אבל גם מולם נשחק את הכדורגל שלנו".

הגיבור הגדול של איטליה היה כמובן פאביו בוריני. שחקנה של ליברפול היה בספק גדול לטורניר, אבל מנג'ה האמין בו והערב קיבל ממנו שער ניצחון יקר. "מנג'ה צדק כשחיכה לי", אמר בוריני. "הצלחתי להחלים, מאוד רציתי להיות כאן ולהוכיח שאני יכול לצאת מהמצב בו הייתי. בשיא הכנות, לא יכולתי לחשוב אפילו אחרי שכבשתי. ידעתי שזה יסתיים בצורה הזאת ואני שמח עבור עצמי, אבל מעל הכול עבור החברים והנבחרת. התקשינו במחצית הראשונה, אבל שינינו טקטיקה לאחר ההפסקה והארגון הזה הביא לנו את הניצחון. הוכחנו כבר שאין דבר שהוא בלתי אפשרי. הגמר לא יהיה קל, ספרד מגנה על התואר שלה, אבל לנו אין מה להפסיד".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
דביס מנג'ה מאמן נבחרת איטליה הצעירה. מגד גוזני
יודע שספרד עדיפה. דביס מנג'ה/מגד גוזני

בצד השני, המאמן ההולנדי קור פוט לא הסתיר את אכזבתו: "המטרה הייתה להגיע לגמר. בעניין הזה, אני נכשלתי. היו לנו רגעים טובים של כדורגל, לצערי לא מספיק. זה עצוב וכואב. עשינו הכול, שלטנו במשחק ורק לא היינו חדים מספיק מול השער". על הטעות של המחליף מייק ואן דר הורן אמר: "אי אפשר לשגות כך ברמות הגבוהות. הם הענישו אותנו מיידית, חבל שדה פריי לא יכול היה להמשיך. איטליה נבחרת מרגיזה, יצאנו בידיים ריקות".

מייק ואן דר הורן, שכאמור איבד את בוריני וספג את מרבית הביקורות, לא ברח מאחריות: "כן, אני לוקח את האשמה על עצמי. זה נורא, זה כואב. בפעולה הראשונה שלי במגרש, הייתי כל כך נלהב, ואז קיבלנו את השער. התזמון שלי היה גרוע וחירב עונה נהדרת. המספר 13? זו לא הסיבה למה שקרה. החולצה היא בגלל מספר הרחוב שלי, זה מקרי בהחלט".

אחרי העקיצה של פוט נגד האיטלקים, גם מרקו ואן חינקל בחר בגישה דומה: "הם עשו הרבה הצגות, כמו בתיאטרון. זה הכדורגל האיטלקי. למרות זאת, השופט שרק בעיקר לטובתם. לנו היו מספיק מצבים כדי להכריע את המשחק. חבל שלא עשינו זאת".

אדם מהאר בחר להתלונן על פנדל שלטענתו הגיע לו במחצית הראשונה: "היה פנדל ברור, אבל לא הייתה שריקה ואין מה לעשות. היו לנו כמה הזדמניות ופספסנו אותן. היינו בעלי הבית במגרש ובכל זאת לא ניצחנו. זה מבאס, אני מאוד מצטער".

מרקו ואן חינקל שחקן נבחרת הולנד הצעירה מול מתאו ביאנקטי שחקן נבחרת איטליה הצעירה, יורו 2013. GettyImages
קרא לאיטלקים שחקני תיאטרון. מרקו ואן חינקל/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully