וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעיר לעזאזל: העימות שמאיים לחסל את היורו של הולנד

15.6.2013 / 13:34

הולנד הצעירה הרשימה, המאמן קור פוט לא הפסיק לחייך ולהצחיק, אבל מתחת לפני השטח העניינים מבעבעים. ואן חאל עוקץ, מבקר ומחזיק אנשים מטעמו בצוות, ואילו פוט יוצא למלחמה על האוטונומיה שלו. האם לעיני מאמן הבוגרת, הולנד תפספס עוד טורניר גדול בגלל אווירה עכורה

לפנות בוקר, בזמן שישנתם, נחת לואי ואן חאל בישראל. מאמן נבחרת הולנד הגיע מלווה ברעייתו ובעוזרו דני בלינד, שבנו דיילי מככב ביונג אורנג'. עוד לפני הטיסה, ואן חאל הבטיח שלא ידבר עם התקשורת "כדי לא להוסיף שמן למדורה". אז הוא הבטיח.

"כבר זימנתי חצי מהשחקנים וברור שאראה כאן את פניי", אמר לעיתונאים ההולנדים שהמתינו לו בנתב"ג. "שימושי בשבילי לראות איך הם מתפקדים בטורניר כזה. יכולתי לקבל את המידע מקור פוט, אבל עדיף שאראה במו עיניי ולכן גם דני פה. באתי לתמוך ולעודד".

הולנד הצעירה תפגוש הערב (21:30, ערוץ 1) במושבה את איטליה בחצי גמר יורו 2013, כאשר מתחת לפני השטח העניינים מבעבעים. ההכנות למשחק לוו במלחמת עקיצות ומתיחות גלויה בין מאמני הבוגרת והצעירה. ואן חאל לא התאפק ואמר את המילה האחרונה. לפוט יש אפשרות אחת לענות - עלייה לגמר.

לואיס ואן חאל מאמן באיירן מינכן. GettyImages
לתמוך ולעודד או לעקוץ ולהלחיץ? ואן חאל/GettyImages

אם גיא לוזון חושב שהתקשורת ואנשי הכדורגל בישראל לא מפרגנים לו, כדאי שיצלצל לעמיתו ההולנדי. פוט חגג לפני שבוע 62. הייתה לו קריירת משחק בינונית וקריירת אימון בינונית עוד יותר. ארבע שנים הוא משמש בתפקיד בנבחרת הצעירה, אבל לא זוכה לקרדיט.

שבועות לפני האליפות, כתב חלוץ העבר ההולנדי וים קיפט טור אישי ל"טלחרף", וביקר בחריפות את פוט: "כמאמן ראשי הוא לא השיג כלום. הוא רואה בנבחרת הצעירה כפלטפורמה האידיאלית במרדף הלא מוצלח שלו אחרי הכרה". בנוסף, טען קיפט כי ואן חאל הוא זה שצריך להוביל את הנבחרת בטורניר.

לגבי החלק הראשון, קיפט לא לגמרי טועה. פוט הוא טיפוס מיוחד. חייכן, רהוט, נגיש לראיונות. 100 אחוז מדיה פרנדלי. הכי רחוק מגיא לוזון. בעוד המאמן הישראלי יצא למלחמה בעיתונאים, ההולנדי דווקא מקרב אותם וצוחק איתם. באחת ממסיבות העיתונאים הראשונות אמר: "החברה הספרדייה שלי משאירה אותי צעיר. צבע השיער עושה את השאר". באופ"א לא אהבו והמאמן ננזף. זה לא הזיז לו. מאז הוא ממשיך לדבר על חברתו פאטימה בכל הזדמנות.

השבוע, אגב, הסבירו לפוט את תרגום שמו לעברית וזה התגלגל מצחוק. למעשה, הוא נהנה כאן מכל רגע. "קור פוט הוא כבר הגיבור של הקיץ", כתב העיתונאי סיורד מוסו בטורו אישי לעיתון AD. "הוא עושה הכול בדרך שלו כי בקרוב הוא יודע שכל זה ייגמר".

מאמן נבחרת הולנד הצעירה קור פוט. ברני ארדוב
חברה ספרדייה וצבע לשיער. פוט/ברני ארדוב

שני דברים כן מצליחים להוציא את פוט משלוותו: ואן חאל ורמיזות לפיהן הוא לא שולט בנבחרת הצעירה. המתיחות החלה כאשר לבקשת ואן חאל הצטרפו לצוות המקצועי מאמן כושר ופיזיותרפיסט נוספים. בהולנד נטען שהשניים מדווחים ישירות לבוס הגדול. פוט זעם: "הדיבורים על כך שוואן חאל שולט בצעירה דרך הצוות הרפואי הם שטויות".

המלחמה נמשכה אחרי ה-2:3 על גרמניה במשחק הפתיחה. הולנד איבדה יתרון 0:2 ו-ואן חאל העביר ביקורת מסין הרחוקה, שם שהה עם הנבחרת הבוגרת. "המחצית השנייה הייתה מאכזבת, המשחק לא שטף". פוט לא נשאר חייב: "יש לנו 16 מיליון מאמנים ולואיס ואן חאל הוא גם מאמן, אז הוא נותן את הדעה שלו. זה לא מפריע לי. אנחנו עובדים על פרויקט ועובדים עליו בעצמנו. תמיד קל לאנשים מבחוץ לדבר".

מאז פוט עסוק בעיקר בלהוכיח שהוא מקבל את ההחלטות. גם את הצעד ההזוי להחליף את כל ה-11 במשחק נגד ספרד (3:0) אפשר לראות כאמירה מפורשת נגד המבקרים. במשך כל השבוע, פוט נשאל שוב ושוב לגבי עניין ואן חאל: "הוא שלח לי הודעות ובירך אותי על הניצחונות, אבל מעבר לזה לא נתן פידבק. הוא לא מעורב ולא יכול לעזור כאן, זו האחריות שלי. זו הנבחרת שלי ואני מחליט מה קורה כאן".

כעת העימות מגיע לנקודת השיא. מפגש בין שני הגיבורים. פוט היה מעדיף שוואן חאל יצפה בחצי הגמר בטלוויזיה, אבל כששמע שזה מתכוון להגיע הציב קו אדום: ואן חאל לא יקבל גישה לשחקנים, לא ידבר איתם. בעוד בכירי ההתאחדות והספונסרים שוהים עם הנבחרת במלון בתל אביב, ואן חאל והפמלייה שלו לנים במלון אחר.

פלוריאן יוזפסון הולנד הצעירה. ברני ארדוב
את הצעד ההזוי להחליף את כל ה-11 במשחק נגד ספרד/ברני ארדוב

בסיפור הזה אפשר להבין את שני הצדדים. 12 משחקני הצעירה כבר רשמו הופעה בבוגרת וטבעי ששנה לפני המונדיאל, ואן חאל ירצה לראות מקרוב כיצד הם עומדים בלחץ של טורניר גדול. מצד שני, פוט רוצה לשמור על האוטונומיה שלו, שסיפקה עד עכשיו תוצאות. היורו הזה הוכיח שמדינות (כולל ישראל) ששומרות על שיתוף פעולה הדדי בין הבוגרת לצעירה הרוויחו והצליחו. לעומתן, אנגליה וגרמניה התרסקו בגלל חוסר תיאום, שיתוף פעולה לקוי וסדר עדיפויות לא נכון מצד ההתאחדות. בהולנד דווקא ראו ביורו חשיבות עליונה, אבל הסכסוך הפנימי בין המאמנים מאיים על הצלחת הנבחרת.

פוט לא אמור בכל מקרה להמשיך בנבחרת הצעירה אחרי הטורניר. בשיחה עם וואלה! ספורט לפני כשלושה חודשים אמר שלא בטוח שימשיך אף לאמן. למרות זאת, זכייה בטורניר אמורה להתניע מחדש את הקריירה שלו או לפחות לתת לה טוויסט שייזכר לדורות. גם ואן חאל, אגב, רמז לאחרונה שיפרוש מאימון אחרי מונדיאל 2014, אבל הוא, בניגוד לפוט, לא צריך הכרה.

ההיסטוריה של הולנד מלאה בסיפורים על עימותים, סכסוכים, מחנאות ואווירה עכורה שחיסל לנבחרת הבוגרת טורנירים גדולים (האחרון שבהם - יורו 2012). האם העימות המטופש והמתיחות בין שני המאמנים יחסל להולנד הצעירה טורניר מצוין או שההרכב הרענן של פוט יפתיע את האזוריני? "אם ננצח, נרקוד ואם נפסיד, נהיה שעירים לעזאזל", אמר פוט לפני המשחק. "המנוחה עשתה טוב לשחקנים שנראים חדים, אבל אני יודע שאם נפסיד, יורידו לי את הראש".

שחקני נבחרת הולנד, וסלי סניידר ואריאן רובן יורדים מאוכזבים לאחר ההפסד לפורטוגל וההדחה מהיורו. רויטרס
כך תיראה גם הנבחרת הצעירה הערב? סניידר ורובן ביורו 2012/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully