וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה - הולנד: מי תעצור את האזוריני?

היונג אוראנג'ס מקווים להפתיע את הנבחרת של מנג'ה במושבה ולהעפיל לגמר שביעי, וראטי לא מקל ראש (ש', 21:30, ערוץ 1)

איטליה והולנד תעלנה מחר (שבת, 21:30, ערוץ 1) לכר הדשא באיצטדיון המושבה בפתח תקוה למשחק השני בחצאי גמר יורו הצעירות. האיטלקים מגיעים למשחק כפייבוריטים, לאחר שסיימו בראשות בית א' ונותרו בלתי מנוצחים בשלושת המשחקים. הכתומים של קור פוט, לעומת זאת, מגיעים במצב רוח ירוד משהו לאחר התבוסה שחטפה מספרד (3:0) והופיעה בהרכב חסר במיוחד, מה שהקים מהומה בהולנד על המאמן. הולנד סיימה את הבית שלה במקום השני כסגנית הלה רוחיטה הנהדרים.

דניאל דה רידר. Phil Cole, GettyImages
הוא יודע מה המתכון כדי לנצח את איטליה. דניאל דה רידר/GettyImages, Phil Cole

מספרים וטריוויה

* הניצחון האחרון של הולנד הצעירה על מקבילתה האיטלקית היה ב-2006. האוראנג' ניצחו 0:1 ועל הדרך הדיחו את האזוריניו משלב הבתים, כל הדרך לזכייה בתואר. כובש השער להולנד היה לא אחר מאשר מיודענו דניאל דה רידר.

* למאמן איטליה דביס מנג'ה יש זיכרונות טובים למדי מהמפגשים עם הולנד. המאמן ערך בכורה על הקווים כמאמן הנבחרת העיצרה באוגוסט 2012 - שהיה גם המפגש האחרון בין שתי הנבחרות - וראה את האזוריני שלו מביסים 0:3. לורנצו אינסנייה, אלסנדרו פלורנצי וצ'ירו אמובילה כבשו.

* איטליה היא הנבחרת המעוטרת ביותר באירופה בטווח הגילאים הזה. היא זכתה שש פעמים באליפות אירופה עד גיל 21 - יותר מכל אחת אחרת. ההולנדים רשמו על שמם שתי זכיות רצופות שהיו גם הזכיות היחידות שלהם בתואר ב-2006 וב-2007.

* הפעם האחרונה בה איטליה הגיעה למעמד חצי הגמר הייתה ב-2009 בשוודיה, אז ירדה מנוצחת עם 1:0 לגרמניה, שהוכתרה לבסוף כאלופה.

* הולנד הגיעה למעמד רק שלוש פעמים בעבר. בפעם הראשונה שבה העפילו לחצי הגמר, הם פגשו את יוון (והפסידו) ואילו במשחק המקביל התמודדו נורבגיה וספרד, בדיוק כמו בטורניר הנוכחי.

* אם הולנד תנצח ותעפיל לגמר, לירוי פר עשוי להשוות את שיא ההופעות של ארנולד ברוגניק בנבחרת עד גיל 21. לבורגניק היו 31 כאלה, ופר, שעומד לפני סיום דרכו בנבחרת, יערוך בחצי הגמר את הופעתו ה-30.

דביס מנג'ה מאמן נבחרת איטליה הצעירה. מגד גוזני
לא מקל ראש. מנג'ה/מגד גוזני

מפתחות והכנות

איטליה:

החבורה של דביס מנג'ה הצדיקה עד כה את המוניטין שלה כאחת הפייבוריטיות המובהקות לזכייה בתואר, ונותרה בלתי מנוצחת בשלב הבתים. גם כשהייתה קרובה להפסד ונקלעה לפיגור 1:0 מול נורבגיה בדקה ה-90, ידעה להשוות עמוק בתוך תוספת הזמן ולשמור על ראשות הבית. איטליה מקווה לקבל חזרה את לורנצו אינסנייה שנפצע מול ישראל, וההחלטה אם יפתח או לא עשויה להתקבל בסמוך לפתיחת המשחק.

"נהיה חייבים לשחק כדורגל טוב כדי לנצח", אמר מנג'ה לקראת המשחק. "מאז שקיבלתי את התפקיד תמיד אמרתי לשחקנים שחשוב לנצח, אבל מה שיותר חשוב הוא איך מנצחים". כוכב הנבחרת האיטלקית מרקו וראטי הוסיף: "הדבר הכי חשוב הוא שנעפיל לגמר, אנחנו רוצים ללכת כל הדרך עד הזכייה. התחלנו ללמוד את הולנד מקרוב. הם מאוד אוהבים ללחוץ את היריבות שלהם בהגנה. הם מאוד פיסיים וטכניים. נהיה חייבים לשחק כמו שאנחנו יודעים".

הולנד:

קור פוט עדיין מנסה להרגיע את הרוחות לאחר שההרכב המשני עימו פתח במשחק מול ספרד עלה לו ב-3:0 מביך שגרר לא מעט ביקורות בארצו. כעת ההרכב של המשחקים הקודמים יחזור, למעט ברם נויטינק שנפגע בברכו השמאלית וסיים את דרכו בטורניר. יתר השחקנים עשויים לחזור להרכב וינסו לסייע להולנד להעפיל לגמר שביעי בתולדותיה.

בגזרת האוהדים ההולנדים, לאחר מחדל הכרטיסים במשחקים הקודמים והפנייה לאופ"א לגבי משחקי ההכרעה בטורניר, הכתומים קיבלו כאמור עוד 500 כרטיסים, למשחק שהוגדר כ"סולד אאוט". 500 הכרטיסים הללו נמכרו תוך שעות ספורות, כשלהערכת "דאץ' פורום" (קהילת ההולנדים בישראל), מעל ל-100 אוהדים יגיעו לחצי הגמר מהולנד.

גם מאמן הבוגרת, לואי ואן חאל, צפוי להיות באצטדיון המושבה. מערכת היחסים בין ואן חאל למאמן הצעירה קור פוט לא מבטיחה רבות, ולפי מקורבים בגזרה זו, החזית עלולה להתחמם עוד יותר לאחר שפוט לא שילב במשחק האחרון מול ספרד את כוכבי הסגל שמשתייכים גם לבוגרת. "זו הנבחרת שלי ורק אני מחליט לגביה", הבהיר פוט בתקשורת ההולנדית.

קשר נבחרת איטליה הצעירה מרקו וראטי. ברני ארדוב
זיכרונות טובים מהמפגשים עם הכתומים. וראטי/ברני ארדוב

שימו לב ל...מרקו וראטי

היהלום של פריס סן ז'רמן זוכר היטב את אחד מרגעי השיא בקריירה הקצרה שלו. זה היה בחודש פברואר האחרון, אז כבש שער בכורה במדי הנבחרת הבוגרת במשחק ידידות מול לא אחרת מאשר הולנד. מחר הוא יפגוש את את הנבחרת הצעירה של האוראנג' וירצה לכבוש לראשונה בטורניר כדי לפרוע שטר בתוך הציפיות העצומות ממנו. גם עבור הקהל הישראלי זו עשויה להיות ההזדמנות האחרונה לצפות בקרוב במי שעשוי להיות אחד השחקנים הטובים בעולם בבוא היום.

הרכבים משוערים

איטליה: פרנצ'סקו בארדי, ג'וליו דונאטי, ואסקו רג'יני, לוקה קלדירולה, מרקו קפואנו, מרקו צ'רימי, מתיאה דסטרו, ריקרדו ספונארה, פאוסטו רוסי, אלברטו פאלוסקי, ניקולה סאנסוני.

הולנד: ירואן זוט, ריקרדו ואן ריין, סטפן דה פריי, ברונו מרטינס אינדי, דיילי בלינד, מרקו ואן חינקל, אדם מאהר, קווין סטרוטמן, ג'ורג'יניו ויינאלדום, לוק דה יונג, אולה ג'ון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully