וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיא פניני: "כל העולם רצה שנפסיד, אז קיבלתם את זה"

14.6.2013 / 9:44

הצהובים מנסים להתאושש מאובדן האליפות וזועמים על השיטה: "זה לא הגיוני וספורטיבי". אוחיון חושש מנסיגה במעמדו

צילום: אבי כהן, עריכה: טל רזניק

העונה העגומה של מכבי תל אביב קיבלה אמש חותמת סופית וצורבת במיוחד, בדמות אובדן האליפות ההפסד אמש (חמישי) במשחק היוקרתי על האליפות 86:79 למכבי חיפה. השחקנים וההנהלה נראו המומים לאחר ההפסד, כשהאכזבה הרבה ניכרה היטב על פניהם. לא מעט שחקנים הזילו דמעה בחדר ההלבשה, שם גם המאמן דיוויד בלאט לא ניסה להמתיק את הגלולה המרה: "היו לנו כמה טעויות בנקודות מפתח במשחק", אמר בלאט בין היתר וציין לרעה את ההגנה. עם זאת, בלאט הוסיף כי "אנחנו צריכים לצאת מכאן עם ראש מורם", כשהזכיר בחדר ההלבשה את שיטת המשחק על האליפות "שלא קיימת בשום מקום אחר בעולם".

אם לא מספיקה הצריבה באגו בשל ההפסד כאשר שחקני מכבי יצאו אל האוטובוס, שהמתין בסמוך ליציאה, הם הגיחו היישר אל הילולת השמחה של אוהדי מכבי חיפה ומחיאות הכפיים שלהם לקבוצתם. השחקנים הצהובים מיהרו להיבלע באוטובוס, שם ישבו חלקם מציצים באייפונים, חלקם מסוגרים בתוך עצמם. מנכ"ל מכבי תל אביב אלי דריקס אמר בעקבות אובדן האליפות בשיחה עם וואלה! ספורט: "אני חושב שהעונה הסתיימה באכזבה גדולה שלא זכינו באליפות. זה מאכזב. אני מניח שנשב ונחליט לגבי הסגל ומן הסתם יהיו שינויים . האם ציפינו להפסיד? אנחנו מצפים לטוב וגם לרע בכל משחק".

יו"ר מכבי תל אביב בכדורסל, שמעון מזרחי. ברני ארדוב
חילוקי דעות בהנהלה לגבי בלאט. שמעון מזרחי/ברני ארדוב

דריקס סיפר על התחושות השוררות בקבוצה: "כמובן שאני עצוב והשחקנים מאוכזבים. הפסדנו לקבוצה ששיחקה יותר טוב מאיתנו במשחק הזה, וכל הברכות מגיעות לחיפה על המשחק. אבל זה משחק אחד ובמשחק אחד הכל יכול לקרות. בסך הכל מכבי היא קבוצה יותר". גורם במועדון לא מסתיר אף הוא את האכזבה: "ברור שזה הדבר האחרון שאנחנו רוצים ומאוד מעציב להפסיד אליפות. האליפות תמיד חשובה למכבי. אבל בשיטה כזאת, של משחק אחד ברור שנפסיד אליפות. השיטה פשוט לא הגיונית".

גיא פניני הוסיף: "לא ציפינו להפסיד, אבל זה משחק אחד. ידענו שאנחנו משחקים נגד קבוצה טובה שהציגה עונה טובה. סיימנו במקום הראשון ואני חושב שהיתה לנו עונה טובה. אני גאה בקבוצה, למרות שזה לא הסיום שרצינו, אבל אני חושב שכל אחד ואחד מכאן צריך ללכת עם ראש מורם. עברנו הרבה עליות ומורדות השנה , אבל תמיד נשארנו ביחד וזו גדולה של קבוצה. מעבר לכך, מועדון מכבי צריך להיות גאה זה מועדון עם מסורת, אחד המועדונים הגדולים באירופה אם לא הגדול ביותר".

פניני המשיך: "לא ניתן לאף אחד לגרום לנו להוריד את הראש או להרוס את מה שאנשים בנו פה. שיטה כזאת או אחרת באמת לא תהרוס את זה. כל העולם רצה שנפסיד, עכשיו כל העולם קיבל את זה. אבל אנחנו הולכים עם ראש מורם. אני לא אתחיל עם תירוצים שהפסדנו בגלל השיטה , אבל השיטה היא לא הגיונית, היא לא משהו ספורטיבי. אין מקום כזה בעולם שזה מה שקורה אבל אנחנו צריכים להתמודד עם הרבה דברים שהם לא הגיוניים בחיים האלו". לגבי השינויים הנרחבים במצבת השחקנים אמר פניני: "אני לא קשור למהפכות ומה שיקרה. אין לי את התשובות לגבי כל מה שקשור לסגל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
דיוויד בלאט גיא גודס מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מה יקרה מעכשיו? דייויד בלאט וגיא גודס/ברני ארדוב

זהות המאמן תשפיע על בניית הקבוצה. אם בלאט יישאר, הוא מעוניין בהבאתם של יותם הלפרין וטייריס רייס, ששיתפו פעולה בבאיירן מינכן העונה. מהלפרין לא מתלהבים בהנהלה. בלאט אף רוצה להחזיר את ריצ'רד הנדריקס, שמשחק העונה בלוקומוטיב קובאן הרוסית והוא אינו מעוניין במורן רוט, בעוד על ליאור אליהו הלין מיד כשזה הוחתם בקבוצה.

שאר גזרת השחקנים תעבור הקבוצה שידוד מערכות: ניק קיינר מדלי, דרקו פלאניניץ' ודייויד לוגן יעזבו. עם דווין סמית', שמחזיק בהצעות מקבוצות בכירות ביבשת, ימשיכו במו"מ במטרה לנסות להחתימו. עם ליאור אליהו יפתחו במו"מ מחודש כשאליהו עצמו מחזיק במספר הצעות באירופה. עם המתאזרח הישראלי אלכס טיוס הושגו הבנות ראשוניות.

לא מעט מועמדים לעונה הבאה סימנו הצהובים: פט קלאת'ס, טייריס רייס, קית' לנגפורד, מייק גרין ובובי בראון ביניהם. כפי שפורסם בוואלה! ספורט, במכבי לא מתכוונים לשלם לדרק שארפ את הסכומים אותם הרוויח בשנים האחרונות מה שמסמן את דרכו החוצה. אגב, שחקניה הזרים של מכבי יעזבו את ישראל כבר היום, בשל רצונם של לא מעט שחקנים לעזוב במהרה.

שחקני מכבי חיפה פט קלאת'ס, ג'יימס תומאס. אדריאן הרבשטיין
יעבור מהאלופה לסגניתה? פט קלאת'ס/אדריאן הרבשטיין

ריקי היקמן, אחד הבודדים שצפוי להמשיך במכבי לא הסתיר את תחושותיו: "אף אחד לא מוכן או רוצה להפסיד. בטח במשחק כזה זה משהו שאף אחד יכול להיות מוכן אליו. כולנו מאוכזבים מאוד וזה מאוד כואב. זו אכזבה גדולה לכולם אף אחד לא רוצה להגיע למצב כזה, בטח במשחק אליפות. אנחנו צריכים ללמוד מזה".

לגבי המשחק הוסיף היקמן: "לא הייתי אומר שחיפה רצתה את המשחק יותר מאיתנו, אבל הם שיחקו טוב יותר מאיתנו. אני חושב שההגנה שלנו לא הייתה חזקה כמו שהיא בדרך כלל. עשינו כמה טעויות והם ניצלו אותן היטב נגדנו. זה משחק אחד והיה להם את יתרון הביתיות. היינו צריכים לעשות כמה דברים כדי לנצח ולא הצלחנו להביא אותם. אבל צריך לתת קרדיט לחיפה הם שיחקו משחק נהדר. מי יישאר? אין לי מושג מה יהיה עם השחקנים בעונה הבאה".

ההנהלה הבהירה ליוגב אוחיון כי הם רוצים שימשיך ותיערך עימו פגישה בקרוב. עם זאת, אוחיון שומע את הדיבורים על הבאת השחקנים לעמדה שלו, ואת הביקורת על יכולתו להוביל את מכבי ומביע בשיחות עם מקורבים אליו את החשש לנסיגה במעמדו בעונה הבאה. יוזכר כי אוחיון מצוי בתסבוכת משפטית של מול קובאן הרוסית. אם העניין הזה לא ייפתר, אוחיון אף שוקל פנייה לבוררות של פיב"א. חתימתו הרשמית נעדרת מהחוזה שלו עם מכבי ולכן אין התחייבות משפטית בין הצדדים.

סילבן לנדסברג ימשיך גם הוא. בהנהלה יצמצמו את הסגל ואת מספר השחקנים בכדי שלא יחזור התרחיש של העונה של שחקנים רבים המתוסכלים ממצבם. מי שעוד נמצא על הכוונת של הצהובים הוא ג'ייק כהן היהודי, שסיים קריירת מכללות במכללת דייוידסון . הסקאוט של מכבי תל אביב יאיר שבח נכח לפני מספר שבועות במחנה קדם הדראפט בפורטסמות' שם צפה בכהן שהציג יכולת מרשימה. שבח אף ישב עם כהן לפגישה.

ג'ייק כהן שחקן מכללת דייוידסון. AP
הרכש הבא? ג'ייק כהן/AP

האם מכבי תל אביב ודיוויד בלאט צריכים להיפרד?

כן
35%
לא
65%
הסקר הסתיים
10021 משתתפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully