וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכתובת הייתה על הקיר: האוזמן על האליפות של מכבי חיפה

13.6.2013 / 23:50

רצף הניצחונות בפלייאוף מכר למכבי תל אביב אשליה רגעית שהסדר עומד לשוב על כנו, אך הרשלנות בבניית הסגל העמידה אותה במצב שביר. בלאט? לחץ והלחיץ במקום להקרין מנסיונו. שי האוזמן מסכם את הזכייה של מכבי חיפה באליפות, עם תובנה על פילוסופיית האימון של בראד גרינברג

התחושה שמכבי תל אביב תאבד השנה את האליפות מהדהדת מזה חודשים. רצף הניצחונות בפלייאוף בצירוף ההרגשה שאף יריבה אפשרית שלה לא מספיק טובה, סיפק אשליה רגעית שהסדר עומד לשוב על כנו. אבל הכתובת הייתה על הקיר. מכבי תל אביב מצאה עצמה בשלבים מוקדמים מדי של העונה כשהיא קצרה מדי, שבירה מדי וחסרת ביטחון מדי. אם לא הספיקו ההחלטות הבעייתיות בכל הנוגע לבניית הסגל בקיץ, הצטרפו גם החלטות ניהוליות מקצועיות שבהיעדר ניסוח אחר, נקרא להן רשלניות. מכבי ויתרה על שני זרים גבוהים בדמות גיורגי שרמדיני ומלקולם תומאס והחתימה במקום שניהם שחקן שאף קבוצה בליגה לא הייתה מחתימה - דרקו פלאניניץ'.

במקום העומק המוכר והמובן מאליו של הצהובים, מצאה עצמה מכבי תל אביב הגדולה עם שחקן גבוה אחד ויחיד. ואם כל זה לא מספיק, מצאה עצמה מכבי תל אביב המלוכדת, מלאת הבטחון כשהיא פגיעה, מסוכסכת, מודעת היטב למה שהיא לא. היא לא באמת מכבי. רגע, אבל יש גם אלופה חדשה, לא? מכבי חיפה הצליחה להיות במקום הנכון, בזמן הנכון ולאסוף את התואר מהרצפה. משחק גמר יחיד באולם הביתי היה הזדמנות שעליה אסור לוותר. והיא לא ויתרה.

שחקני מכבי תל אביב בכדורסל. אדריאן הרבשטיין
מסתבר שעל טעויות משלמים. שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים/אדריאן הרבשטיין

כנראה שהבעיה בנו, אבל התקשנו להתרשם לאורך כל העונה מניהול המשחק של בראד גרינברג מהספסל. מכבי חיפה הגיעה מוכנה ללא מעט משחקים ובמיוחד למשחק הגמר, תוך שהיא מבצעת לא מעט התאמות טקטיות שעזרו לה לנצח. מצד שני, ניכר שחוסר הניסיון (כן – חוסר ניסיון) של מאמן שאימן בסך הכל שלוש עונות בקריירה המקצועית שלו, בשילוב לא מעט שחקנים קפריזיים יצר תחושה שמרגע שנזרק הכדור הראשון לאוויר, אי אפשר לדעת מה יקרה.

מצד שני, אולי זה לא כל כך רע. חבורה של שחקנים קשוחים ומוכשרים, לרבות שחקן ההתקפה הכי מוכשר שהיה לליגת העל השנה להציע (דונטה סמית'). מתברר שגם חבורה שכזו מסוגלת להחזיק מעמד במשחק ביתי מול יריבה בינונית ופגיעה - ולקחת את מה שקרוי בשלולית שלנו אליפות, כל עוד לא מבלבלים לה יותר מדי את המוח. ומצד שלישי, אסור לשכוח שאמנם חיפה נראתה פראית וללא שליטה לא מעט פעמים, גם על המגרש וגם על הקווים. את היתרון שאמור היה לספק הניסיון והאיכות של דיוויד בלאט החליפה גרסה לחוצה ומלחיצה.

נמשיך מחר וננתח את המשחק מזוויות קצת יותר טקטיות ונדבר לא מעט על העתיד של שתי הפינלסיטיות, אבל בינתיים משהו בנימה אישית. רבות ידובר על גל מקל, עידו קוז'יקרו ושאר הגיבורים של מכבי חיפה. הגיבור שלי הוא איתן נוח. בשנה שעברה מנהל הקבוצה של סגנית האלופה - מכבי אשדוד. השנה של האלופה. סחטיין.

עידו קוז'יקרו שחקן מכבי חיפה עם צלחת האליפות. אדריאן הרבשטיין
גם חבורה קפריזית שכזו יכולה להחזיק מעמד אם לא יבלבלו לה את המוח יותר מדי. שחקני חיפה חוגגים/אדריאן הרבשטיין
מאמן מכבי תל אביב דייויד בלאט. אדריאן הרבשטיין
מכבי תל אביב קיבלה גרסה לחוצה ומלחיצה שלו. בלאט/אדריאן הרבשטיין

האם מכבי תל אביב ודיוויד בלאט צריכים להיפרד?

כן
35%
לא
65%
הסקר הסתיים
10021 משתתפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully