וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה זכתה באליפות המדינה

אחרי חמישה הפסדים למכבי תל אביב במהלך העונה, הירוקים הדהימו ברגע האמת עם ניצחון דרמטי 79:86 בגמר סל וחגגו אליפות ראשונה אי פעם באולם הביתי ברוממה. גל מקל הנהדר (אליפות שנייה בקריירה) ופט קלאת'ס הצטיינו, דיוויד בלאט איבד לראשונה תואר מקומי כמאמן מכבי

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

גבירותיי ורבותיי, התחילו לשנן: מכבי חיפה היא אלופת המדינה בכדורסל לעונת 2012/13. לא, זוהי לא טעות. הקבוצה של בראד גרינברג המשיכה את העונה החלומית שלה, כשהדימה באולמה הביתי את מכבי תל אביב הגדולה עם 79:86 בגמר הפלייאוף וזכתה לראשונה בהיסטוריה שלה בתואר. גל מקל, שלפני המשחק זכה בתואר שחקן העונה, הוכיח כי הבחירה בו היתה מוצדקת כשסיים משחק גדול עם 20 נקודות ו-8 אסיסטים ובעיקר הציג מנהיגות גדולה, פט קלאת'ס הצטיין עם 22 נקודות ו-10 ריבאונדים, והביא את חיפה אל הארץ המובטחת, כשהכניס אותה לרשימה מצומצת של קבוצות שלקחו למכבי את האליפות. הצהובים לעומת זאת מסיימים עוד עונה מאכזבת עם גביע בלבד, ועתה כבר ברור שהקיץ הקרוב הולך להיות סוער במיוחד במסדרונות יד אליהו.

מכבי חיפה בכדורסל מניפה את צלחת האליפות, עידו קוז'יקרו, קורי קאר. אדריאן הרבשטיין
ה-י-ס-ט-ו-ר-י-ה-! שחקני חיפה מניפים צלחת ראשונה/אדריאן הרבשטיין

בדומה להפועל חולון וגלבוע/גליל שכבר גילו איך זה מרגיש לקחת אליפות לצהובים, גם חיפה הגיעה הערב רעבה, אפילו מורעבת, ואולי חשוב מכל- לא פחדה לרגע מהיריבה שלה, אפילו שזו גברה עליה חמש פעמים העונה. הירוקים שיחקו את הסגנון שלהם- מהיר, מפוזר אך נלהב, וכשפול סטול ופט קלאת'ס מגיעים מפוקסים, קשה מאוד לגבור על הקבוצה של בראד גרינברג. יש שיטענו כי אין משמעות רבה לזכייה באליפות שמוכרעת במשחק אחד, אבל אם תשאלו את מכבי חיפה, הרי שזה לא מעניין אותה. היא עשתה היסטוריה, ועשתה אותה בסטייל.

והצהובים? הם מפסידים אליפות בפעם השלישית בעשור האחרון, כשדיוויד בלאט מפסיד תואר בארץ לראשונה בקריירה שלו, ואי אפשר להגיד שזה מפתיע במיוחד. מכבי תל אביב של העונה היתה רחוקה מלהרשים, וגם אם השתיים היו משחקות סדרה של חמישה משחקים, בהחלט ייתכן שהצהובים לא היו מסיימים עם תואר ביד. דווין סמית' פשוט לא הופיע להתמודדות (9 נקודות ב-3 מ-10 מהשדה), לוגן סיים רק עם 2 נקודות, ובערב שכזה, גם הצגה ענקית של ריקי היקמן (28 נקודות) לא יכולה להספיק. עתה נותר לראות מי מבין השחקנים הללו יישאר גם בעונה הבאה, עונה שמטרתה העיקרית תהיה קודם כל להחזיר את תואר האליפות שהלך לאיבוד.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
שחקני מכבי תל אביב בכדורסל ריקי היקמן, ליאור אליהו. אדריאן הרבשטיין
לא מאמינים שהם איבדו את האליפות. היקמן ואליהו/אדריאן הרבשטיין

רבע 1

מכבי חיפה פתחה מצויין כשקלאת'ס וסטול צלפו שלשות, וג'יימס תומאס הרים את רוממה עם דאנק מהדהד. מכבי הגיבה עם שלשה של היקמן ודאנק מהדהד משלו כדי לעלות ל-8:9. האחוזים המטורפים של החיפאים נמשכו, סטול צלף שלשה נוספת ומקל קבע 13:17 במתפרצת מצויינת. גם מכבי קלעה באחוזים נהדרים, בעיקר בגלל הגנה חלשה של הירוקים, ולוגן לא נתן לקלאת'ס וחבריו לברוח. לנדסברג החזיר את היתרון לצהובים, וקיינר מדלי חתם את הרבע עם גג גדול על קוזיקרו בדיוק על הבאזר, 24:25 למכבי תל אביב בסיום הרבע הראשון.

שחקן מכבי חיפה ג'יימס תומאס מול שחקן מכבי תל אביב ליאור אליהו. אדריאן הרבשטיין
לא פחדו לרגע. תומאס/אדריאן הרבשטיין

רבע 2

חיפה המשיכה לרוץ גם ברבע השני, כשדאנק נפלא של דונטה סמית' ונקודות של קאר קבעו 25:29 לקבוצתו של גרינברג. הקבוצה של בלאט פשוט לא הצליחה למצוא את הטבעת, וקלאת'ס עם סל מטורף על רגל אחת השלים ריצת 0:8 עבור המארחים והיתרון תפח ל-7. רוט הצליח להוציא את סטול משלוותו והוציא ממנו שתי עבירות מהירות ששלחו אותו לספסל, והיקמן וסמית' השלימו מהפך וקבעו 34:35. השיממון ההתקפי של חיפה נמשך, סמית' העניש ומכבי ירדה עם ריצת 3:15 כדי להוביל 37:42 במחצית.

שחקני מכבי חיפה פול סטול, קל מקל. אדריאן הרבשטיין
איבד את הראש, אבל חזר בגדול. סטול/אדריאן הרבשטיין

רבע 3

ג'יימס תומאס סוף סוף עצר את הריצה האדירה של מכבי תל אביב בפתיחת הרבע השלישי עם סל ועבירה, אבל היקמן צלף שלשה גדולה בצד השני והצהובים עלו ל-40:47. או אז הצליח סטול לשבור את המנחוס עם שלשה מהפינה, ואחת של קלאת'ס במתפרצת צימקה לנקודה בלבד. שון ג'יימס התעורר והעניש את הירוקים בצבע פעמיים (אחת מהן בדאנק נהדר), אך שחקניו של בלאט פשוט לא הצליחו לברוח בגלל איבודים טיפשיים, וגל מקל קבע שיוויון. הרכז הישראלי המשיך לקחת את האחריות על הכתפיים שלו, אבל הגנה רעועה של חיפה איפשרה למכבי להוביל 57:58 בסיום הרבע השלישי.

פט קלאת'ס, מכבי חיפה. ברני ארדוב
משחק ענק. קלאת'ס/ברני ארדוב

רבע 4

מקל פתח את הרבע האחרון עם שלשה גדולה, ואז סידר אסיסט נהדר לקוז'יקרו שהעלה את יתרונה של חיפה ל-4. אוחיון צלף שלשה גדולה שהעירה מעט את חבריו, אבל מקל המשיך להיות גדול עבור המארחים והוציא עבירת תוקף מהיקמן כדי לשמור את קבוצתו מלפנים. פול סטול חזר לעצמו והטיח שלשה מהפינה כדי לקבוע 66:72 מדהים, שלוש דקות לסיום. דונטה סמית' הקפיץ את האוהדים בירוק עם דאנק ענק, אבל היקמן צלף שלשה קריטית עבור בלאט. הצהובים חוזרים? לא אם שואלים את מקל. הגארד הנהדר לקח את חיפה על הכתפיים, וחדירה נפלאה שלו הגדילה את היתרון ל-7, עמוק בתוך הדקה האחרונה. היקמן הספיק להחטיא שלשה חשובה, הקהל הירוק החל לחגוג, ורק גיא פניני עוד הספיק להפוך את הערב של הצהובים לאומלל עוד יותר, עם עבירה בלתי ספורטיבית מטופשת בסיום, וזה 79:86 מדהים למכבי חיפה, אלופת המדינה החדשה.

שחקן מכבי תל אביב דווין סמית' מול שחקן מכבי חיפה פט קלאת'ס. אדריאן הרבשטיין
לא הופיע למשחק. סמית' מול מקל וקלאת'ס/אדריאן הרבשטיין

סטטיסטיקה

קלעו למכבי חיפה: פט קלאת'ס 22 (8 מ-14 מהשדה) ו-10 ריבאונדים, גל מקל 21 (6 מ-16 מהשדה) ו-7 אסיסטים, פול סטול 14 (4 מ-8 לשלוש), דונטה סמית' 12, 7 אסיסטים ו-6 ריבאונדים, ג'יימס תומאס 9, עידו קוז'יקרו (6 ריבאונדים) וקורי קאר 3 נקודות כל אחד, אלכס צ'וברביץ' 2, חנן קולמן שיחק ולא קלע.

קלעו למכבי תל אביב: ריקי היקמן 28 (7 מ-8 לשתיים, 3 מ-6 לשלוש) ו-5 אסיסטים, שון ג'יימס (6 ריבאונדים) וליאור אליהו 10 נקודות כל אחד, דווין סמית' 9 (3 מ-10 מהשדה) ו-7 ריבאונדים, יוגב אוחיון 8 ו-5 אסיסטים, גיא פניני 7, סילבן לנדסברג 4, דייויד לוגן 2, ניק קיינר מדלי 1, מורן רוט ודרקו פלאניניץ' שיחקו ולא קלעו.

שחקני מכבי חיפה פט קלאת'ס, ג'יימס תומאס. אדריאן הרבשטיין
מגיע להם בענק. קלאת'ס ותומאס/אדריאן הרבשטיין

סטטיסטיקה קבוצתית

אחוזים ל-2

מכבי חיפה 53% (20 מ-38)
מכבי תל אביב 56% (22 מ-39)

אחוזים ל-3

מכבי חיפה 35% (7 מ-20)
מכבי תל אביב 37% (7 מ-19)

אחוזים מהקו

מכבי חיפה 71% (25 מ-35)
מכבי תל אביב 63% (14 מ-22)

ריבאונד

מכבי חיפה 35 (11 בהתקפה)
מכבי תל אביב 27 (5 בהתקפה)

אסיסטים

מכבי חיפה 20
מכבי תל אביב 16

חטיפות

מכבי חיפה 8
מכבי תל אביב 8

מאמן מכבי תל אביב דייויד בלאט. אדריאן הרבשטיין
עונה שהוא ירצה לשכוח. בלאט/אדריאן הרבשטיין
ריצ'רד דיץ, מכבי תל אביב. ברני ארדוב
לא ככה הוא רצה שהערב ייגמר. דיץ, הבעלים החדש של הצהובים/ברני ארדוב
גלעד שליט במשחק הגמר סל בין מכבי תל אביב לבין מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
אפילו הוא הגיע לרגע הגדול של החיפאים. שליט/אדריאן הרבשטיין
שחקני מכבי תל אביב בכדורסל. אדריאן הרבשטיין
נותרו בהלם. ליאור אליהו והחברים/אדריאן הרבשטיין
שחקני מכבי חיפה בכדורסל חוגגים אליפות. אדריאן הרבשטיין
האליפות ירוקה. שחקני מכבי חיפה/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully