וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בהולנד: "זה ביזיון לטורניר, לצופים ולכדורגל"

בהולנד לא קיבלו בהבנה את ההחלטה של קור פוט לעלות עם 11 מחליפים מול ספרד: "אנשים שילמו כדי לצפות. זה היה מגוחך"

מאמן נבחרת הולנד, קור פוט, ביצע החלטה לא כל כך שגרתית אתמול (רביעי) מול ספרד כשהחליף את כל שחקני ההרכב הראשון. זה נגמר ב-0:3 ללה רוחיטה, שתפגוש את נורבגיה בחצי הגמר בשבת, ותשאיר להולנדים להתמודד מול איטליה. מבחינת איומים למסגרת, גם ההרכב השני של הולנד עשה את העבודה עם ארבעה מצבים מצוינים מול חמישה של הספרדים. אבל על ניצול המצבים הספרדי כבר למדנו מהנבחרת הבוגרת של המדינה, וכשבצד השני עומד דויד דה חאה, עבור הכתומים זה היה בלתי אפשרי לכבוש.

"זה היה משחק חשוב מאוד עבורנו", אמר שוער מנצ'סטר יונייטד בסיום. "משחק שנתן לנו ביטחון לקראת נורבגיה, שהיא נבחרת חזקה מאוד. הרגשנו טוב הערב". על היכולת האישית שלו דה חאה לא אמר יותר מדי, והשאיר את זכות הדיבור למאמנו, ג'ולן לופטגי.

"אני שמח שלא ספגנו, זה היה מאמץ קבוצתי", אמר הקואץ', "אבל חייבים לציין שדויד היה נפלא. זה יהיה חוסר כבוד לנורבגיה אם אומר שרצינו לפגוש אותם ולא את איטליה. אנחנו מרוצים מכך שאנחנו בחצי הגמר, ואנחנו רוצים להיות בגמר. לנורבגיה יש נבחרת חזקה מאוד – פיזית וטקטית – ויש שם שחקנים מצוינים. שיחקנו נגדם במרץ, ניצחנו 2:5, אבל המשחק הבא יהיה שונה לחלוטין".

דויד דה חאה שוער ספרד הצעירה. ברני ארדוב
"משחק שנתן לנו ביטחון לקראת נורבגיה". דויד דה חאה/ברני ארדוב

בהולנד, כאמור, תשומת הלב הלכה להחלטה הלא שגרתית של פוט, להחליף 11 שחקנים תוך כדי הטורניר. בתקשורת ההולנדית לא אהבו את השינויים עוד לפני שהחל המשחק, ולאחר 90 הדקות זעמו עוד יותר. אמרו וכתבו שזה מסוגל להרוס את המומנטום של הטורניר.

שחקן ומאמן העבר, וילם ואן הנחם, כתב בטורו ב-AD: "זה היה ביזיון טהור לטורניר, לצופים ולענף הכדורגל. המשחק שודר בשידור חי בהולנד, אנשים שילמו כדי לצפות בו ואתה אפילו לא מנסה? אני מבין שצריך לתת לכמה שחקנים מנוחה, אבל זה כבר היה מגוחך. אני לא יכול לקבל את הדבר הזה ואני מאוכזב, כאוהד. לעומת פרשנים רבים, אני לא חושב שאיטליה מפחידה, אבל השאלה היא - איך המשחק העלוב מול ספרד ישפיע על חצי הגמר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
קור פוט מאמן הולנד הצעירה. ברני ארדוב
"אני מבין שצריך לתת לכמה שחקנים מנוחה, אבל זה כבר היה מגוחך". קור פוט/ברני ארדוב

השחקנים, כמובן, לא אמרו מילה רעה על ההחלטה המוזרה של פוט, עליה למדו כבר מהאימונים האחרונים. "למאמן שלנו יש ביטחון בכל הסגל", סיכם באכזבה פלוריאן יוזפזון. "הוא אמר שהוא רוצה לראות את כל השחקנים משחקים, ואנחנו נכשלנו כקבוצה. היו לנו 20 דקות טובות, ואחרי ה-0:1 זה נגמר. היה לנו קשה מדי לחזור".

זה ההבדל בין הנבחרות – שלושה שערים?

"לא, זה לא. נתנו להם יותר מדי מרווח להניע כדור. כששיחקנו עם לחץ טוב הם לא הצליחו לשחק".

אולי כי לא הייתם מתואמים?

"זה לא תיאום, אלו טעויות אישיות. שחקנים אצלנו לא תמיד עקבו עד הסוף אחרי השחקנים שלהם, וזה מה שקורה. הם לא כאלה יותר טובים מאיתנו". לקראת איטליה אמר שחקן ואלווייק: "אם אתה רוצה להיות אלוף, אתה צריך לנצח את כולם, לא משנה את מי".

החלוץ לוק דה יונג, אחד מאלה שקיבלו מנוחה, סיכם: "שמנו לב באימון האחרון שהולכים להיות הרבה שינויים. כמה שחקנים אצלנו סחבו פציעות וזה טוב שקיבלנו מנוחה ארוכה יותר לקראת חצי הגמר. נהרס המומנטום? אפשר להגיד, אבל יש שתי תשובות לכך – והכול תלוי במשחק הבא. אף אחד לא יכול לצפות את העתיד, זו הבחירה של המאמן ואני מקווה שמול איטליה נראה שזה השתלם. לא אכפת לנו מול מי היינו משחקים בחצי הגמר. אנשים מזלזלים בנורבגיה. הם נבחרת מצוינת וגם איטליה לא ניצחה אותם".

ל-0:3 הזה לא תהיה השפעה פסיכולוגית במקרה שתיפגשו שוב מול ספרד?

"אנחנו לא מפחדים מספרד. ראינו מה הם יודעים ומה הם מסוגלים. הם עוד צריכים לנצח את נורבגיה". על הקהל והאווירה אמר חלוץ מנשנגלדבאך: "הגיעו הרבה צופים, אפילו יותר במשחקים האחרים ששיחקנו. זה היה משחק גדול והיה נחמד שהגיעו כל כך הרבה. קיווינו לתת לאוהדים שלנו ניצחון וזה לא קרה".

וקווין סטרוטמן קינח: "לא ראינו את איטליה יותר מדי ומחר נתחיל להתכונן אליהם. יש להם שחקנים מצוינים, נכון, אבל גם לנו. היתה אווירה טובה ואני מקווה שהאצטדיון יהיה מלא בחצי הגמר".

פלוריאן יוזפסון הולנד הצעירה. ברני ארדוב
"זה לא תיאום, אלו טעויות אישיות. שחקנים אצלנו לא תמיד עקבו עד הסוף אחרי השחקנים שלהם, וזה מה שקורה. הם לא כאלה יותר טובים מאיתנו". יוזפזון/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully