וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה: אליפות לא תבטיח כרטיס למוקדמות היורוליג

11.6.2013 / 8:48

הדירוג הנמוך של ישראל באירופה צפוי להשאיר את הירוקים מחוץ למפעל היוקרתי ביבשת, גם אם ינצחו את מכבי ת"א בגמר

מכבי חיפה תחזור היום (שלישי) להתאמן לקראת גמר ליגת העל שייערך ביום חמישי ובו תפגוש את מכבי תל אביב (20:50, ספורט 5). בחיפה נתנו לשחקנים מנוחה עד לאירועי ערב הגאלה שנערך אמש, ובו זכו גל מקל ופאט קלאת'ס להכנס לחמישיית העונה של הליגה. בסיום הערב פגש המאמן הלאומי, אריק שיבק, את כוכב חיפה דונטה סמית' והחמיא לו על משחקו, "אתה שחקן יורוליג ויותר מזה", אמר המאמן לסמית'. בינתיים הצוות המקצועי עבד על ההכנה לקראת המשחק, ומאמינים כי ניתן לעצור את מכבי תל אביב שניצחה את כל חמשת המפגשים עם הירוקים העונה.

אוהדי מכבי חיפה חוגגים. אדריאן הרבשטיין
לא יזכו לחגוג ביורוליג? אוהדי מכבי חיפה/אדריאן הרבשטיין

חיפה כבר הבטיחה את מקומה ביורוקאפ בעונה הבאה, ובכוונתה לשחק במפעל. זכייה באליפות הייתה יכולה לזכות את חיפה בכרטיס למוקדמות היורוליג, כפי שזיכתה את גלבוע/גליל בעונת 2010/11, אך פרסום מיקומי המדינות החברות ביורוליג מגלה כי גם ניצחון ביום חמישי לא יספיק לירוקים לכך. ישראל מדורגת רק במקום ה-24 בין מדינות היורוליג, בשל הסירוב של לא מעט קבוצות להשתתף במפעלים האירופיים, מה שפוגע באופן ישיר בירוקים.

14 קבוצות מחזיקות ברשיון A מול היורוליג וישחקו ישירות בשלב הבתים. מי שצפויה לאבד את הרשיון בקיץ הקרוב היא פרוקום גדיניה בשל המצב הכלכלי הרעוע בו נמצאת ואת מקומה תתפוס אחת הקבוצות עם רשיון B, שמסתמך על ההישגים בשנה הנוכחית. 8 קבוצות נוספות יכנסו על סמך רשיון B, קבוצה נוספת תיכנס על כרטיס חופשי והכרטיס האחרון יינתן למנצחת המוקדמות.

גם אם פרוקום גדיניה אכן תאבד את הכרטיס שלה, הקבוצה שתקבל כרטיס למוקדמות תהיה בודיבלניק קייב. רק ויתור שלה, או של איגוקאה אלכסנדרובאץ' הבוסנית תיתן לישראל את הכרטיס למוקדמות. כמו כן קיים סיכוי נמוך שהיורוליג יבחר להעניק לחיפה כרטיס חופשי למפעל, אך סביר להניח שיעשה זאת לאחת הקבוצות הגרמניות, אלבה ברלין או באיירן מינכן.

יותם הלפרין שחקן באיירן מינכן לפני ג'ון גולדסברי שחקן באמברג. GettyImages
הגרמניות יקבלו עדיפות לכרטיס חופשי? יותם הלפרין/GettyImages

14 הקבוצות שמחזיקות ברשיון A הן: ברצלונה, אולימפיאקוס, פנאתנייקוס, ריאל מדריד, מכבי תל אביב, צסק"א מוסקבה, סיינה, אפס אנדולו, קאחה לבוראל, מלאגה, פנרבחצ'ה/אולקר, ז'לגיריס קובנה, מילאנו, פרוקום גדיניה (צפויה לאבד את המקום). 8 הקבוצות שייכנסו בזכות רשיון B: אלופת טורקיה (גלאטסראיי או בנביט), נאנטר, אלופת גרמניה (באמברג או אולדנבורג), פרטיזן בלגרד, ז'לינה גורה (פולין), הכוכב האדום בלגרד, לוקומוטיב קובאן, רומא. 8 הקבוצות שיגיעו למוקדמות: סגנית האלופה בטורקיה, ריטאס וילנה, שטרסבורג, סגנית האלופה בגרמניה, איגוקאה אלכסנדורבאץ' (בוסניה), אוסטנד (בלגיה), נימבורק, חימקי מוסקבה (כרטיס חופשי למוקדמות).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully