וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוז'יקרו: "הפעם אנחנו מסתכלים למכבי בגובה העיניים"

10.6.2013 / 19:40

בערב הגאלה החגיגי, קפטן מכבי חיפה נשמע בטוח בקבוצתו לקראת הגמר. ליאור אליהו: ”אנחנו רגילים ללחץ ובנויים אליו”

מנהלת ליגת העל בכדורסל עורכת הערב (שני) את ערב הגאלה המסורתי לקראת משחק הגמר, שייערך ביום חמישי הקרוב באולם רוממה בחיפה ויפגיש בין מכבי תל אביב ומכבי חיפה. חיפה הבטיחה אתמול את העפלתה לגמר שייערך באולם הביתי שלה לאחר ניצחון 68:71 במשחק החמישי והמכריע מול הפועל אילת. מכבי תל אביב, לעומת זאת, מגיעה לאחר שצברה מנוחה ארוכה בעקבות הסוויפ 0:3 שהשלימה בסדרה שלה מול הפועל ירושלים. את הערב פתחה מסיבת עיתונאים בהשתתפות נציגים מצד שתי הפיינליסטיות.

בראד גרינברג מאמן מכבי חיפה עם דיוויד בלאט מכבי תל אביב. ברני ארדוב
הרגע הגדול של העונה בפתח. בלאט וגרינברג עם הצלחת/ברני ארדוב

מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט אמר: "אנחנו, יחד עם מכבי חיפה, עשינו דרך ארוכה עד לסיום העונה. שתי קבוצות מצוינות ומשחק על כל הקופה. יהיה קשה לשתי הקבוצות, אבל התקווה מבחינתנו היא שאנחנו נחייך בסוף. ליאור אליהו משמעותי בכל מצב. כבר תקופה ארוכה, יחד איתו בריא ושלם, מה שהוא לא היה לעיתים רחוקות במהלך העונה ולכן המשמעות שלו היא ברורה, לא משנה נגד מי אנחנו משחקים. אני מצפה ממנו, כמו משאר השחקנים, להביא את מה שהם יודעים ולתת את התפוקה הרגילה שלהם ועוד יותר, כי נצטרך את זה".

הקפטן הצהוב, ליאור אליהו, הוסיף: "להיות קפטן זה מרגש, אבל להיות במעמד הזה זה תמיד מרגש. אנחנו רוצים את האליפות, אנשים יודעים כמה זה חשוב למכבי. אנחנו רגילים ובנויים למעמדים האלה. הלחץ גדול, אבל נתמודד. חיפה הגיעו לגמר בזכות, הם הוכיחו את עצמם כל העונה וראויים להיות כאן. אני לא מתעסק ביריבות, עלינו תמיד יש לחץ ותחושה שצריך לקחת את התואר".

דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב בראד גרינברג מכבי חיפה עידו קוז'יקרו ליאור אליהו. ברני ארדוב
מריח הזדמנות. קוז'יקרו במסיבת העיתונאים עם מאמנו גרינברג, בלאט ואליהו/ברני ארדוב

מאמן מכבי חיפה בראד גרינברג נשאל על העובדה שקבוצתו הפסידה העונה למכבי תל אביב חמש פעמים בחמישה מפגשים והשיב בחיוך: "מישהו אמר לי שקשה להפסיד שש פעמים לאותה קבוצה באותה שנה. שיחקנו כמה משחקים טובים נגד מכבי, אבל לא שלמים. זה האתגר, לשחק 40 דקות טובות מולם ולא רק 36-37 דקות".

המאמן האמריקאי הוסיף: "מכבי מאוד טובה בלקחת את הטעויות שלך ולהפוך אותם לנקודות מהירות. הם רצים וקולעים בקצב מהיר ולכן צריך לשלוט בפוזשנים שלך ולא לתת להם הזדמנויות. צריך להיות מאוד אפקטיבים בהתקפה. בהגנה, צריך לעשות מה שעושים מול כל קבוצה ולהקשות עליהם להגיע לזריקות. יש להם המון נשקים, המון קלעים טובים. הם מזיזים את הכדור נהדר, אז נצטרך לעשות דברים נכון".

הקפטן עידו קוז'יקרו, שמאוד חושק באליפות ראשונה בקריירה, אמר: "אנחנו משחקים מול אחת הקבוצות הטובות באירופה, ששולטת בליגה שלנו המון זמן. אבל אני מאמין, יש לנו את היכולת והסגל. הם פייבוריטים, אבל יש לנו את הכלים לנצח אותם. מקווה שנצליח במשימה. יש עלינו לחץ חיובי לנצח, זה לא דבר רע. למרות הכול, עדיין מכבי מגיעה פייבוריטית לחיפה. אנחנו האנדרדוג, אבל כזה שמסתכל ליריב בגובה העיניים, להבדיל משנים קודמות. אנחנו מכבדים אותם, אבל לא באים להיות קונוסים. אני חושב שעדיין על מכבי יש יותר לחץ מאשר עלינו. היו לא מעט משחקים שמכבי ניצחו, למרות שאנחנו הובלנו בדקות משמעותיות והמשחק ברח לנו. מכבי הפסידה השנה כמה פעמים וזה שהמשחק ברוממה מוריד משהו מהיתרון שהיה למכבי כל השנים, שכל הגמרים היו בנוקיה. זה לא הופך אותנו לפייבוריטים, אבל כן נותן לנו אמונה".

הרכז המצוין של הירוקים גל מקל, שכבר לקח אליפות ממכבי תל אביב, אמר: "אני לא חושב שצריך לתת טיפים לשחקנים האחרים, כי הם באמת מנוסים ועברו הרבה, חלקם לקחו אליפויות במקומות שונים. התמזל מזלי להיות חלק מקבוצה שעשתה את זה ובמדינה שלנו זה לא דבר שמובן מאליו, יש את הניצוץ בקבוצה הזאת. אני ויוגב אוהבים לשחק אחד נגד השני שנינו תחרותיים ויש לנו הרבה פלפל. זה לא יגיד כלום, אבל במשחק אחד במאני טיים נראה מי יגיע יותר מוכן ויותר חד. אין ספק שהיריבות הזאת זה כיף ומשהו שאני מחכה לו".

קורי קאר הוותיק הוסיף: "יש לנו הרבה ניסיון ושחקנים מנוסים שזכו באליפויות ושיחקו בהרבה מעמדי פיינל פור. זה משחק אחד והכול יכול לקרות. חווינו הרבה עליות וירידות. היינו ביחד כל העונה, אז במשחק אחד יש לנו סיכוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully