וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוריניו: "אני המאמן שעצר את הדומיננטיות של ברצלונה"

ז'וזה מוריניו הוצג בצ'לסי ("אברמוביץ' ואני בשלים להצליח יחד"), ושלח עקיצה לברצלונה ולתקשורת בספרד: "פה לא הכי גרועים"

ז'וזה מוריניו, מאמן צ'לסי. רויטרס
"היום אני יותר יכול לשלוט ברגשות שלי, רגוע יותר בניצחונות, פחות מדוכא בהפסדים". מוריניו/רויטרס

ז'וזה מוריניו הוצג היום (שני) באופן רשמי בצ'לסי, במסיבת עיתונאים ראשונה שלו בקבוצתו החדשה/ישנה. מוריניו, שעזב הקיץ את ריאל מדריד, חתם לארבע שנים בסטמפורד ברידג' תמורת סכום שמוערך ב-40 מיליון ליש"ט, ולפי מסיבת העיתונאים הראשונה, המטרה הראשונה הושגה: עשרות צוותי צילום וכ-250 עיתונאים מכל רחבי העולם התגודדו בחדר התקשורת של צ'לסי, כדי להמחיש את עוצמתו התקשורתית של המאמן הפורטוגלי, אולי המאמן הכי מפורסם כיום בעולם.

מוריניו פתח ואמר: "הזמן עף, נראה רק כאילו אתמול הגעתי לפה, אבל הרבה קרה בקריירה שלי מאז הפעם הראשונה שהגעתי לכאן. אבל אני אותו אדם, עם אותה התלהבות, אותה נשמה. 'המיוחד? עכשיו אני 'השמח'. אני מגיע למועדון שאני אוהב, אהבתי אותו מהרגע הראשון שלי פה".

על הפרידה הקודמת והיחסים עם רומן אברמוביץ': "לא הרבה האמינו, אבל זו הייתה החלטה משותפת. בסופו של דבר זו הייתה החלטה טובה, כי הצלחתי מאוד עם אינטר, ואחרי זה עם ריאל מדריד הייתה לנו את הקבוצה הכי טובה בתולדות הליגה. לא היה משבר ביחסים שלי איתו, לא היו בעיות, ואני חוזר כי אנחנו, שנינו, מרגישים שברגע הזה של הקריירות שלנו אנחנו מוכנים לעבוד יחד, ובתנאים הרבה יותר טובים להצליח".

ז'וזה מוריניו מוצג כמאמן צ'לסי. רויטרס
התחלה חדשה. מוריניו/רויטרס

"אני יודע שהציפיות גדולות יותר בגלל ההצלחות שלי בעבר", אומר מוריניו, "הייתה לי כאן תקופה טובה. יש לי אותה אישיות אבל יש לי גם פרספקטיבה שונה, אני מנוסה יותר, בוגר יותר, רגוע יותר. אני רוצה לזכות לכבוד. המועדון מכיר את המנטליות והטבע שלי, והאוהדים יכולים להיות בטוחים שבאתי לתת את המיטב שלי".

"גם ביום ההולדת ה-50 שלי, אני עדיין מרגיש שאני מאמן צעיר. אני רק רוצה להתחיל לעבוד, חבל שהמחנה שלנו לא מתחיל כבר מחר. אני פה כי אני רוצה להיות פה, ורוצה להראות שאני מחויב וראוי למשרה. כשהחלטתי לעזוב את מדריד, וזה לא היה כל כך מזמן, הגיעה ההצעה מצ'לסי, ושמחתי לחזור למקום שאני אוהב", ואף אמר לעיתונאים: "אתם לא הכי גרועים שיש", כשרמז לתקופה הקשה שלו בספרד.

מוריניו הוסיף ש"לשחקנים שאני מכיר מהתקופה הקודמת לא יהיה שום יתרון או פריבילגיות. יש לקבוצה הזאת פוטנציאל גדול, והמשימה הכי חשובה שלי לשפר את השחקנים המצוינים האלה. אני מאושר על ההזדמנות לעזור להם. צ'לסי השקיעה הרבה בשחקנים, התקפיד שלי הוא להצדיק את ההשקעה".

על יריביו בצמרת: "ארגיש צער כשאסע לאולד טראפורד וסר אלכס פרגוסון לא יהיה שם, אבל אני בטוח שדייויד מויס יעשה עבודה מצוינת, ארסן ונגר עדיין שם, וגם מנואל פלגריני בסיטי הוא מאמן מצוין. אני חושב שהצמרת פתוחה, ויהיה מאבק צמוד. הגעתי לליגה שבה הקבוצות מאבדות יותר נקודות, אבל המירוץ פתוח, לא רק לשתי קבוצות".

על ליגת האלופות: "זאת לא אובססיה מבחינתי, וגם לא מבחינת המועדון, שכבר זכה בגביע הזה. אין לקבוצה את הלוקסוס להתרכז במפעל אחד יותר מהשני".

על הסיכוי לאליפות: "התחרות צמודה מאוד. יונייטד האלופה, סיטי אלופה לשעבר שחוזרת, ארסנל שוב חזקה, טוטנהאם מצוינת, ליברפול בשנתו השנייה של רוג'רס תהיה בצמרת, וכולם ירצו לסיים בין ארבע הראשונות, ואני מצפה למאבק לא קל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

צפו במסיבת העיתונאים

מוריניו נשאל מה הוא למד מהסכסוך בשנה שעברה עם איקר קסיאס בריאל מדריד: "מה היה שם? בסך הכל הצבתי בהרכב את השחקן שחשבתי שמגיע לו לשחק. אם למישהו יש שם גדול, לא אומר שהמקום שלו בטוח. אני חייב להיות שלם עם עצמי. כל ההחלטות שלי מקצועיות, והשאלה היא אם השחקן, האוהדים והתקשורת משלימים עם זה".

מוריניו נשאל על התקופה בספרד, כולל האמירה של אינייסטה ש"הוא עשה נזק לכדורגל בספרד", ואמר ש"אני הייתי המאמן ששבר את הדומיננטיות של ברצלונה, בימים בהם נראה היה שזה יהיה בלתי אפשרי לנצח אותה. פגעתי בהם. ריאל מדריד לקחה אליפות מברצלונה, היא ניצחה קלאסיקו בברצלונה, היא ניצחה אותה בגמר הגביע, היא לקחה אליפות עם 100 נקודות ושברה שיאים. זו הייתה תקופה פנטסטית. לקחתי אליפות במדינה שבה מעולם לא זכיתי באליפות.

"לפני שהגעתי לריאל מדריד, במשך שש שנים הם לא הצליחו להגיע אפילו לרבע גמר ליגת האלופות, ואיתי הם העפילו לחצי הגמר שלוש פעמים, אבל לא הצלחנו לזכות בצ'מפיונס ליג לצערי הרב".

מוריניו נשאל מהן החולשות שלו, וענה ש"יש לי חולשות, לא הרבה, לכל מאמן ולכל קבוצה יש נקודות חלשות, אבל אני יודע שהאויבים שלי רואים את זה עכשיו, והמטרה היא לא לחשוף את החולשות, אלא להחביא אותן ולשפר את הבעיות. היום אני יותר יכול לשלוט ברגשות שלי, רגוע יותר בניצחונות, פחות מדוכא בהפסדים".

ז'וזה מוריניו, מאמן צ'לסי. רויטרס
"ריאל מדריד? הייתה תקופה פנטסטית". מוריניו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully