וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדאל: "מי שלא מעריך את פרר, לא מבין בטניס"

רפאל נדאל לא מזלזל ביריבו בגמר בצרפת (16:15, יורוספורט), אבל לפי הנתונים, ההיסטוריה ואנדי מארי - אל תצפו להפתעה

דויד פרר יעלה היום (ראשון, 16:15, יורוספורט) למשחק הכי גדול של חייו, כשרק בודדים מאמינים שהוא יוכל לעשות את הנס הגדול ולהדהים את רפאל נדאל בגמר הרולאן גארוס. אומנם על הנייר, זו לא אמורה להיות סנסציה. הלא דויד פרר מדורג חמישי בעולם, הוא נחוש ויציב, מצטיין על חימר, וכבר הוכיח את יכולתו השבוע כשגבר על צונגה ורוברדו. ועדיין, מי באמת מאמין שהוא מסוגל לנצח את גדול שחקני החימר בכל הזמנים, זה שעומד לעשות היסטוריה על החימר בפריס?

הטניסאי הספרדי דויד פרר. GettyImages
עשה דרך יפה, שצפויה להיעצר. פרר/GettyImages

כל הנתונים מראים יתרון בולט לנדאל: מלבד לניסיון הגדול במשחקי גמר ברולאן גארוס (שבע זכיות בשבעה גמרים), רפא הראה ביום שישי שהוא בכושר אדיר בניצחון על דג'וקוביץ'. המאזן בין פרר לנדאל עומד על 4:19 לרפא. 17 מתוכם היו על חימר, כשאת הראשון מנצח פרר (בשטוטגארט 2004), אבל מאז רק מפסיד לנדאל, כולל ברומא ובמיאמי השנה. פרר זכה רק בשבע מערכות מול נדאל בתשע השנים האחרונות, כולל שלושה בייגלים (האחרון במדריד בחודש שעבר).

מנגד, קשה להספיד את פרר. "מי שלא מעריך את דויד פרר כאחד הטניסאים הגדולים בעולם כיום - ולא רק השנה, אלא במשך תקופה ארוכה מאוד - הבנאדם הזה פשוט לא מבין בטניס", אמר נדאל על בן ארצו, היחיד שלא הפסיד מערכה השנה ברולאן גארוס. פרר ידוע כלוחם גדול, שאף פעם לא מוותר, עם משחק הגנה נפלא, עם נחישות ראויה לציון. הוא אומנם מודה ש"לנצח את רפא זה תמיד קשה, על כל משטח, בטח ובטח על חימר", אבל זוכר היטב שכבר גבר עליו פעמיים בטורנירי גרנד סלאם: באליפות ארה"ב (2007) ובאליפות אוסטרליה (2011).

רפאל נדאל טניסאי ספרדי. רויטרס
לא עייף ולא בטיח. נדאל/רויטרס

אבל כל מי שזהה את המגמות בענף, יודע שכדי שתקרה סנסציה, צריכה לקרות סנסציה. גם אנדי מארי מתקשה להאמין שתהיה הפתעה. "פרר שיחק טוב מאוד מול רפא במדריד וברומא, היו לו הזדמנויות מולו", אומר מארי, "אבל יש משהו במגרש הזה בפריס. הוא פשוט כל כך גדול, וזה מאפשר לרפא לייצר זוויות שיקשו עוד יותר על פרר. בשנה שעברה הם שיחקו בחצי הגמר, ורפא ניצח בשלוש מערכות קלות. אבל פרר הוא קשוח, ויקשה על נדאל".

התקווה היחידה של פרר היא העובדה שנדאל נאלץ להילחם במשך ארבע שעות ו-37 דקות מול דג'וקוביץ' ביום שישי, ולקוות שהשור יגלה סימני תשישות. נדאל הרגיע והצהיר ש"אני קצת עייף, לא משהו דרמטי", אבל פרר לא בונה על זה: "אני מניח שאהיה קצת עצבני ונרגש בהתחלה, אבל אקווה שזה יעבור לי מהר". מה שבטוח, זה שאם נדאל ייתן לו הזדמנות, פרר הלוחם ייקח אותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully