וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפאל נדאל: "ככל שאני מתקדם, אני מעלה את הרמה"

הספרדי כבר חושב על חצי הגמר: "אני רגוע יותר כשאני בשלבים הגבוהים". דג'וקוביץ': "אהיה חייב לשמור על משמעת וריכוז"

תמונת היום: לא לפה, לא לשם

הטניסאית הסרבית ילנה ינקוביץ' בטורניר רולאן גארוס. רויטרס
ילנה יאנקוביץ' נתנה הכול ואף הרשימה עם 0:6 במערכה הראשונה, אבל מריה שראפובה לא נשברה והשאירה אותה מאחור בדרך לחצי הגמר/רויטרס

נתוני היום

* עשר פעמים פגש ואוורינקה את נדאל בקריירה, ומעולם לא הצליח לקחת לו מערכה.

* ברבע גמר הגברים שיחקו במצטבר 7:25 שעות, ברבע גמר הנשים שיחקו 7:37 שעות במצטבר.

* רפאל נדאל עלה היום לחצי הגמר בפעם השמינית בטורניר. כמות הפעמים בהן הוא זכה? שבע.

* זו הפעם הראשונה מאז שנת 1948 שכל המשחקים ברבע הגמר הסתיימו בשלוש מערכות בלבד.

ציטוטי היום

רפאל נדאל חולם על גרנד סלאם שמיני בפריז והיום (רביעי) הוא עשה צעד חשוב לקראת המטרה כשניצח את סטס ואוורינקה 2:6, 3:6, 1:6. עכשיו הוא יתמודד בחצי הגמר מול נובאק דג'וקוביץ', אחרי שזה ניצח את טומי האס בשלוש מערכות. "ככה זה, ככל שאני מתקדם, אני מעלה את הרמה, זה תמיד אותו סיפור", אמר נדאל לאחר הניצחון. חצי הגמר נגד דג'וקוביץ' ייערך ביום שישי, ונדאל כבר מתכונן. "זה חצי גמר ולא גמר, המנצח ימשיך לגמר ורק שם נעצרים באמת. האחרים הם צונגה ופרר, ואיתם תהיה העצירה האחרונה, וזה סוף הסיפור. אני רגוע יותר היום כשאני בשלבים הגבוהים, מאשר הייתי לפני שבוע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
רפאל נדאל חוגג עלייה לחצי גמר רולאן גארוס. רויטרס
תחנה אחרונה אצל צונגה או פרר. או אולי דג'וקוביץ'. נדאל/רויטרס

טומי האס בן ה-35 פרח בטורניר ומסע הקסם שלו לרבע הגמר היה לאחד הסיפורים היפים של הטורניר השנה. אבל הגרמני לא הצליח לעצור את נובאק דג'וקוביץ' והפסיד לו בשלוש מערכות. "הרגשתי שהיו לי כמה הזדמנויות פה ושם שלא ניצלתי", אמר לאחר ההפסד, "אבל אני גאה במה שעשיתי בטורניר". דג'וקוביץ' עצמו היה מרוצה מההופעה שלו ברבע הגמר. "הכול צריך לעבוד בהרמוניה, אני יודע מה צריך לעשות כדי לנצח", אמר הסרבי והתייחס לקרב הצפוי לו עם נדאל, "אני תמיד חושב שיש לי סיכוי טוב, אני צריך להגיש טוב, אני יודע מה תכנית המשחק שלי, אני אהיה חייב לשמור על משמעת ולהיות מאוד ממוקד".

הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ' חוגג עליה לחצי גמר רולאן גארוס. רויטרס
יודע מה צריך לעשות. דג'וקוביץ'/רויטרס

מריה שראפובה לא שמטה מערכה עד לרבע הגמר מול ילנה יאנקוביץ', אבל אז חטפה 6:0 מהסרבית במערכה הראשונ של רבע הגמר ביניהן. פתאום דבריו של אביה יורי שראפוב, כי בתו "יכולה לנצח אפילו את נדאל על חימר" נראו מופרכים מתמיד. אבל שראפובה לא התייחסה לאמירותיו המביכות של אביה, ופשוט התחילה לשחק. הרוסייה ניצחה את יאנקוביץ 4:6, 3:6 והמשיכה לחצי הגמר שם תפגוש את אזרנקה. "חייבים להעלות את הרמה ולנוע קדימה, לא משנה כמה רע שיחקתי ואיך היריבה שלי משחקת", אמרה שראפובה לאחר הניצחון, "הרגשתי שאני בתוך המשחק. לפעמים צריך לגמור את העבודה וזה מה שעשיתי היום".

ויקטוריה אזרנקה עשתה היסטוריה פרטית קטנה, כשגברה על מריה קירילנקו 2:6, 6:7 ועלתה לראשונה בקריירה שלה לחצי גמר הרולאן גארוס. הבלארוסית, לשעבר המדורגת הראשונה בעולם, שמה את החברות שלה עם הרוסייה בצד, וניצחה באופן חלק. "עדיין אין לי טבעת על היד, אבל אני מרגישה התקדמתי צעד אחד קדימה", אמרה אזרנקה והתייחסה לכישלונותיה ברבעי גמר הטורניר בשנים עברו, "זה כמו מערכת יחסים. ההתחלה הייתה קשה, אני שמחה שבניסיון השלישי עברתי את השלב הזה".

הטניסאית הרוסייה מריה שראפובה. רויטרס
אבא מדבר והיא מנצחת. שראפובה/רויטרס

הסיפור של היום

בגיל 35 רוב הטניסאים הם כבר לשעבר. חלקם כבר מזדרז ונרשם לטורניר האגדות שיש בכל גרנד סלאם, בו שחקני העבר משחקים בינם לבין עצמם. ג'ון מקנרו, מיכאל שטיך ואלנה דמנטייבה ישחקו מחר, לדוגמה. בגיל 35, אחרי שחווה ירידה בקריירה ונסיקה מחדש, טומי האס מוכיח שכשאוהבים אז קשה להיפרד. הגרמני וותיק הוכיח על החימר של פריז שכוחו עדיין במותניו כשגבר על צעירים ממנו והגיע עד רבע הגמר. אמנם הוא הפסיד לדג'וקוביץ', זה לא ממש מפתיע, אבל איש לא ייקח ממנו את מה שעשה בטורניר והוא לבטח אחד הסיפורים היפים שרולאן גארוס 2013 סיפק לנו.

הטניסאי הגרמני טומי האס. רויטרס
שומר את משחקי הוותיקים לעתיד. האס/רויטרס

שימו לב מחר ל...שרה אראני

הפינאליסטית של הטורניר ב-2012 היא איטלקייה קשוחה ועקשנית. אראני היא אנדרדוג מובהק מול סרינה וויליאמס, אולם אחרי שגברה על אגניישקה רדוואנסקה ברבע הגמר ורשמה ניצחון ראשון בקריירה שלה על מדורגת טופ 5, לאראני יש ביטחון רב ואמונה כי ביכולתה לשחזר את הישגה האדיר מהשנה שעברה. סרינה וויליאמס מגיעה למשחק עם 29 ניצחונות רצופים כשהיא בכושר מדהים. האם אראני מסוגלת לשבור את הרצף הכביר של סרינה? אם כן, זו תהיה סנסציה שתצטרף מיד לדברי הימים של הטורניר הפריזאי.

הטניסאית האיטלקית שרה אראני. רויטרס
תחולל עוד סנסציה? אראני/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully