וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רולאן גארוס: נדאל יפגוש את דג'וקוביץ' בחצי הגמר

הספרדי הדיח את ואוורינקה, דג'וקוביץ' סיים את המסע הרומנטי של האס. נשים: שראפובה תפגוש את אזרנקה בחצי הגמר

שלב רבע הגמר של הרולאן גארוס נמשך היום (רביעי) עם ארבעה משחקים מרתקים. במוקד, נפגשו רפאל נדאל וסטניסלאס וואוורינקה במגרש המרכזי, כשבמקביל טומי האס ניסה להמשיך את מסע הקסם שלו מול המדורג ראשון בעולם, נובאק דג'וקוביץ'. נדאל ודג'וקוביץ' לא כשלו במשימה, ניצחו את יריביהם באופן חלק בתוך שלוש מערכות והם ייפגשו בחצי גמר שמבטיח לנו קלאסיקה.

אצל הנשים, מריה שראפובה פתחה את יום המשחקים במגרש המרכזי בקרב גדול מול ילנה יאנקוביץ' וניצחה אותה 6:0, 4:6, 3:6. שראפובה תשחק בחצי הגמר נגד ויקטוריה אזרנקה, שלא מעדה מול מריה קירילנקו וניצחה אותה 6:7, 2:6.

צלו של הטניסאי הספרדי רפאל נדאל בטורניר רולאן גארוס. רויטרס
שלח את ואוורינקה הביתה, ועכשיו יתרכז בדג'וקוביץ'. נדאל/רויטרס

גברים

רפאל נדאל (3) המשיך במסע אל עבר תואר רולאן גארוס שמיני במספר כשניצח את סטניסלס ואוורינקה (9) בתוצאה 2:6, 3:6, 1:6. השור ממאיורקה נראה מצוין והעלה את מאזנו מול השוויצרי ל-0:10. בסיבוב הקודם היה ואוורינקה שותף לאחד המשחקים הגדולים של הטורניר, כאשר חזר מפיגור של שתי מערכות בדרך לניצחון ענק על רישאר גאסקה. אלא שהשוויצרי, שכבר קבע את הישגו הטוב ביותר בטורניר, לא הצליח להוות יריב למלך החימר.

נדאל הגיע לשלוש אפשויות שבירה וניצל אחת מהן כדי לעלות ל-1:3. ואוורינקה התקשה בהגשות, נשבר שנית והספרדי טיפס ל-1:5 לפני שניצח 2:6 במערכה הראשונה. המערכה השנייה הייתה קשה יותר לספרדי, אבל הוא הצליח לשבור את השוויצרי במשחקון השביעי ולעלות ל-3:4, שבר את ואווריקנה שוב וניצח 3:6 במערכה השנייה בתוך 44 דקות. השור ממאיורקה פתח מצוין את המערכה השלישית, שבר במשחקון השני ועלה ל-0:2. בשלב הזה ואוורינקה נשבר, נפל ל-4:0 ובהמשך נדאל שמר על ההגשה וניצח 1:6 במערכה ועלה לחצי הגמר.

הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ'. רויטרס
סיים את המסע המופלא של האס. דג'וקוביץ'/רויטרס

במקביל, נובאק דג'וקוביץ' (1) סיים את הסיפור המרגש ביותר של הטורניר, טומי האס (12), כשגבר עליו בשלוש מערכות 3:6, 6:7, 5:7. ככל שהתקדם הטורניר, כך הגרמני נראה יותר ויותר טוב, ואחרי חמש המערכות המטורפות מול ג'ון איזנר בסיבוב השלישי, הוא הסתפק בשלוש בלבד כדי להכניע את מיכאיל יוז'ני בשמינית הגמר והפך לטניסאי המבוגר ביותר שמגיע לרבע גמר פריס מאז 1971. אבל דג'וקוביץ' היה גדול עליו. הסרבי מחפש את הגרנד סלאם היחיד שחסר לו, ולא מעד מול הגרמני בן ה-35.

השניים שמרו על ההגשות עד שדג'וקוביץ' שבר ראשון ועלה ל-3:4. הסרבי לא עצר, שמר על ההגשה, שבר שוב וניצח 3:6 במערכה הראשונה בתוך 30 דקות. השניים שמרו על ההגשות בתחילת המערכה השניי, והאס הצליח להתמודד בהצלחה עם העוצמות של דג'וקוביץ'. השניים המשיכו לשובר שוויון בו האס עלה ל-3:4, דג'וקוביץ' שבר ל-4:5, אבל האס חזר ול-5:5. דג'וקוביץ' שוב השיג מיני ברייק בעזרת גב יד אדירה וחתם ב-5:7 את שובר השוויון ו-6:7 במערכה כולה.

הקרב נמשך גם במערכה השלישית. דג'וקוביץ היה יעיל מאוד ליד הרשת, השניים שברו זה את זה והסרבי שבר בעיתוי מושלם כשעלה ל-4:5. כשנדמה היה שדגו'וקביץ' יגיש לניצחון, האס הוכיח אופי, ניצל כיסוי רשת לא טוב של הסרבי ושבר ל-5:5. אבל לא בכדי דג'וקוביץ' מדורג ראשון בטוניר. הסרבי התעלה, שבר ל-5:6 והמשיך בעזרת הגשותיו האימתניות ל-5:7 ולחצי הגמר. האס נשאר עם הסימפטיה, דג'וקוביץ' נפגש עם נדאל.

נשים

אלופת 2012 מריה שראפובה (2) המשיכה במסע להגנה על התואר אחרי שגברה על ילנה יאנקוביץ' (18) 6:0, 4:6, 3:6. הרוסיה לא הפסידה מערכה בארבעת הסיבובים הראשונים, ובשמינית הגמר גברה על סלואן סטיבנס, אולם מול הסרבית איבדה מערכה ובגדול. אולם שראפובה ידעה להתעלות וניצחה את שתי המערכות הבאות עם הרבה סטייל ונחישות. השתיים נפגשו עד כה שמונה פעמים, אך היום, לראשונה, הן יעשו זאת על חימר. הניצחון היחיד של יאנקוביץ' על חברתה היה אי שם ב-2007, ולמרות שבעונת החימר הנוכחית הסרבית נראית פשוט מצוין, עם 18 נצחונות מ-22 משחקיה, מול הרוסייה לא מעד לה כוחה.

המערכה הראשונה הייתה מפתיעה בחד-צדדיותה. יאנקוביץ' שלטה ללא עוררין, ניצלה 3 מחמש אפשרויות השבירה שהיו לה והביסה את יריבתה ללא תנאי בתוצאה 0:6 בתוך 29 דקות. שראפובה התעשתה ועלתה אחרת למערכה השנייה, שברה את יריבתה והמשיכה ל-2:5. כשנדמה היה שהרוסייה תשווה במערכות, יאנקוביץ' התעוררה, שברה את יריבתה וצימקה ל-5:4, כשהלחץ על פניה של שראפובה ניכר. אבל הרוסייה ידעה להתעלות, הגישה היטב וניצחה את המשחקון העשירי על האפס, ואחרי מערכה שארכה 46 דקות היא ניצחה 4:6 והשוותה ל-1:1.

השתיים שמרו על ההגשה בתחילת המערכה השלישית, תוך ששראפובה מציגה טניס מלא עוצמה ויאנקוביץ' נעזרת בחבטות עומק. במשחקון השביעי העוצמה והנחישות של שראפובה השתלמו והרוסייה שברה ל-4:3. שראפובה שמרה על ההגשה בהמשך, יאנקוביץ' איבדה את קור הרוח, שראפובה שברה וניצחה 3:6 במערכה השנייה ו-1:2 במשחק.

הטניסאית הרוסייה מריה שראפובה בטורני רולאן גארוס. רויטרס
חטפה מכה במערכה הראשונה וחזרה כמו גדולה. שראפובה/רויטרס

במשחק השני התחרו ויקטוריה אזנרקה (3) ומריה קירילנקו (12) על הכרטיס הנוסף לחצי הגמר. הבלארוסית, שניצחה באליפות אוסטרליה השנה, מעולם לא הצליחה לעבור את שלב רבע הגמר בפריס, אך בתקופה האחרונה היא נמצאת בכושר מצוין, כפי שניתן היה לראות גם ברבע הגמר כשהיא ניצחה את קירילנקו בתוצאה 6:7, 2:6. המאזן בין השתיים עומד כעת על 2:4 לזכות אזרנקה.

קירלינקו הגיעה למשחק אחרי שלא שמטה מערכה אחת בכל הטורניר, והשתיים נלחמו זו בזו עד לשובר השוויון, בו אזרנקה ידעה להתעלות ולנצח 3:7 בדרך ל-6:7 במערכה הראשונה. המערכה השנייה כבר הייתה יותר קלה לבלארוסית, כשקירילנקו הייתה לא מרוכזת ולא הצליחה לעמוד העוצמת החבטות של יריבתה. אזרנקה שברה את יריבתה וניצחה במערכה 2:6 בדרך ל-0:2 חלק ומקום בחצי הגמר מול שראפובה.

הטניסאית הבלארוסית ויקטוריה אזרנקה. רויטרס
לראשונה היא צלחה את רבע הגמר בפריס. אזרנקה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully