וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רולאן גארוס: קאמבקים לפדרר ורוברדו שעלו לרבע הגמר

השוויצרי שב מ-2:1 מול סימון לניצחון 900 בקריירה, הספרדי חזר מבור של שתי מערכות ועבר את אלמגרו. פרר וסרינה ברבע

טומי רוברדו המשיך היום (ראשון) את המסע הנהדר שלו ברולאן גארוס, כשהעפיל לרבע הגמר על החימר בפאריס. רוברדו הספרדי גבר בחמש מערכות על בן ארצו ניקולס אלמגרו, וזו הפעם השלישית ברציפות שרוברדו חוזר מפיגור 2:0 במערכות בטורניר, אחרי שעשה זאת בשני קרבות מרשימים מול גאל מונפיס הצרפתי ואיגור סיסלינג ההולנדי.

רוג'ר פדרר חזר כמו גדול מפיגור 2:1 במערכות מול ז'יל סימון והקהל המקומי וניצח 2:3 בדרך לרבע גמר 36 ברצף בגרנד סלאמים וניצחון 900 בקריירה. צרפתי נוסף, ג'ו ווילפרד צונגה (6) כבר בשלב הבא אחרי 0:3 על ויקטור טרויצקי.

במסגרת טורניר הנשים: המדורגת 1 סרינה וויליאמס מחצה 3:6, 1:6 את רוברטה וינצ'י (15), וברבע הגמר תשחק מול סווטלנה קוזנצובה, שניצחה את אנג'ליק קרבר. בהמשך: מאבק מסקרן בין אגניישקה רדוואנסקה (4) לאנה איבאנוביץ' (14).

הטניסאי הספרדי טומי רוברדו. רויטרס
רוח קרב מהמרשימות שיש. רוברדו/רויטרס

גברים:

בשלושת משחקיו הראשונים, לא שמט רוג'ר פדרר אפילו מערכה אחת. הוא גם לקח את המערכה הראשונה במפגש מול ז'יל סימון וחשב שהוא שוב יטייל בדרכו לרבע גמר גרנד סלאם 36 ברציפות, אבל הצרפתי, שנזקק לחמש מערכות מתישות בסיבוב הקודם מול סם קוורי האמריקאי, השיב מלחמה וניצח בצורה נהדרת את שתי המערכות הבאות, 4:6, 2:6, כדי לסבך קשות את השוויצרי. פדרר התעורר רגע לפני שנהיה מאוחר מדי ושבר ראשון במערכה הרביעית כדי לעלות ל-2:4. משם, הוא המשיך לרוץ קדימה ושבירה נוספת קבעה 2:6 ומערכה חמישית. השוויצרי לא נעצר כאן ושבירה שלישית ברציפות הציבה אותו על 0:2 מבטיח בפתיחת המערכה המכרעת. זה הספיק לפדרר, שלקח את המערכה עם 3:6, השלים קאמבק מפואר ועלה לרבע הגמר.

ללא ספק הקרב המרשים של היום היה בין טומי רוברדו (32) לבין ניקולס אלמגרו (11), שהסתיים רק אחרי חמש מערכות בקרב צמוד ואיכותי בין שני הספרדים שנמשך שלוש שעות ו-49 דקות. אלמגרו כבר עלה ל-0:2 במערכות, אחרי מערכה ראשונה צמודה שהוכרעה רק בשובר שוויון, ומערכה שנייה שבה השיג שתי שבירות בדרך ל-3:6. אבל רוברדו, שגם מול גאל מונפיס רשם קאמבק אדיר, לא ויתר וניצח 4:6 כדי לצמק ל-2:1. במערכה השנייה אלמגרו כבר הוליך 2:4, אבל רוברדו לקח ארבעה משחקונים רצופים כדי לקבוע 4:6 ולכפות מערכה חמישית. במערכה המכרעת אלמגרו הוליך 0:2 עם שבירה, אבל רוברדו בן ה-31 שוב הוכיח רוב קרב והפך ל-2:3 עם שתי שבירות רצופות. אלמגרו שבר חזרה ועלה ל-3:4, אבל רוברדו שוב שאב כוחות מדהימים, והשלים ניצחון 4:6 במערכה האחרונה. כאמור, זו הפעם השלישית ברציפות שרוברדו חוזר מ-2:0 והוא השחקן הראשון שעושה זאת מאז 1927 והשני בסך הכול בהיסטוריה.

רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי. רויטרס
בדרך להדחה מוקדמת מהצפוי? פדרר/רויטרס

הראשון לעלות היום לרבע הגמר היה דויד פרר הספרדי (4 בטורניר), כשגבר ללא קושי 3:6, 3:6, 1:6 על קווין אנדרסון הדרום אפריקאי תוך שעה ו-45 דקות. בכל הנוגע לווינרים המאזן בין השניים היה די שווה (25:28 לפרר), אבל אנדרסון (23 בטורניר) הרבה לעשות שגיאות לא מחויבות (11:41), ופרר ניצל 6 מתוך 17 אפשרויות שבירה כדי לשייט לשלב הבא. בסיבוב הבא יפגוש פרר יריב את רוברדו, במשחק השלישי שלו בטורניר מול יריב מספרד.

ומי שמחכה בשלב הבא הוא ג'ו ווילפריד צונגה (6), שגם היום המשיך לטוס קדימה וטרם הפסיד מערכה בטורניר, כשגבר בצורה חלקה על ניימינן, שארדי ובדנה הסלובני. הקורבן הפעם של צונגה המרשים היה ויקטור טרויצקי הסרבי, כאשר הצרפתי מנצח בשלוש מערכות זהות 3:6, 3:6, 3:6.

הטניסאי הספרדי ניקולס אלמגרו. רויטרס
נלחם, וזה לא הספיק. אלמגרו/רויטרס
הטניסאית האמריקאית סרינה וויליאמס. רויטרס
דורסת כל מה שזז. סרינה וויליאמס/רויטרס

נשים:

סבטלנה קוזנצובה הייתה הראשונה היום להעפיל לרבע הגמר, אחרי שגברה 4:6, 6:4, 3:6 על אנג'ליק קרבר, שדורגה 8 בטורניר. קוזנצובה, אלופת צרפת 2009, השלימה את הניצחון תוך שעתיים ו-21 דקות, כשהיא שוברת פעמיים את מכות ההגשה של יריבתה במערכה השלישית. הגרמנייה, המדורגת מספר 8 בעולם, לא מצליחה השנה לשחזר את ההצלחה הכבירה שלה מהשנה שעברה, כשהעפילה לחצי גמר אליפות ארה"ב, והייתה אחת מארבע טניסאיות שניצחו את סרינה וויליאמס בשנה שעברה.

בסיבוב הבא קוזנצובה (39 בעולם) תפגוש את סרינה וויליאמס, שרשמה ניצחון 28 ברציפות וזכתה במערכה 23 ברציפות. סרינה, שאיבדה לכל אורך הרולאן גארוס תשעה משחקונים בלבד, מחצה 1:6, 3:6 את רוברטה וינצ'י (15) האיטלקייה, כשגם היום האמריקאית הראתה דומיננטיות, עם יתרון 13:32 בווינרים.

המערכה השנייה, שנמשכה 41 דקות, עשתה רושם כאילו סרינה מעט מתקשה, אבל המדורגת הראשונה בעולם השלימה את הניצחון בקלות, על אף שעשתה 21 שגיאות לא מחויבות.

פיינליסטית העונה שעברה, שרה אראני (5) האנרגטית, נתקלה בהתנגדות קשה מצד קרלה סוארס נבארו (20), אבל הצליחה להתגבר עליה 7:5, 4:6, 3:6. במשחק שחתם את הערב אגניישקה רדוואנסקה (4) גברה על אנה איבאנוביץ' (14) 2:6, 4:6.

הטניסאית הרוסייה סווטלנה קוזנצובה. רויטרס
יש לה סיכוי מול סרינה? קוזנצובה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully