וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפאל נדאל: "אני לא משחק טוב כרגע"

הספרדי הודה כי היכולת שלו מאכזבת עד כה, טיפסרביץ' קילל אוהד ביציע. וגם: כמה נקודות משחק הציל איסנר לפני שהפסיד?

בדיוק שבוע חלף מאז נפתח טורניר הרולאן גארוס בפאריס, והיום (שבת) קיבלנו טניס נהדר, לא מעט מותחנים, וגם כמה הפתעות. רפאל נדאל ונובאק דג'וקוביץ' עלו לשמינית הגמר, וכך גם מיכאל יוז'ני הרוסי, שהפתיע את יאנקו טיפסרביץ' (8) ושלח אותו הביתה. טומי האס גבר על ג'ון איסנר בקרב נפלא שלקח יותר מארבע וחצי שעות, ובנשים נשלחו סמנתה סטוסור (9) ופטרה קביטובה (7) לארוז את המזוודות שלהן מוקדם. אזרנקה ושראפובה לעומת זאת, עשו את דרכן לשלב הבא ללא בעיות מיוחדות.

תמונת היום: המחבט בכה מאוד

המחבט של הטניסאי הצרפתי בנואה פר. GettyImages
בנואה פר הצרפתי הפגין בטורניר הזה לא מעט כישרון לצד לא מעט עצבים. היום, לפני ההפסד לקיי נישיקורי בארבע מערכות, הוא הוציא חלק נרחב מהאגרסיות על המחבט המסכן. בהמשך האייטם מחכה לכם סיפור נוסף על פר הטמפרמנטי/GettyImages

נתוני היום

* טומי האס פספס 12 (!) נקודות משחק לפני שניצח את ג'ון איסנר בחמש מערכות דרמטיות במיוחד.

* ב-33.5 השעות האחרונות שלו, ג'ון איסנר שיחק 10 מערכות, 121 משחקונים, 780 נקודות ובילה על המגרש לא פחות מ-8:27 שעות.

* בכל חמשת הגרנד סלאמים האחרונים שלו, איסנר הפסיד בחמש מערכות.

* מריה שראפובה סיפקה לא פחות משמונה שגיאות כפולות בהגשה שלה מול ז'נג ז'י.

* קיי נישיקורי שניצח היום את בנואה פר בארבע מערכות, הפך ליפני הראשון מאז 1938 שמגיע לשמינית הגמר ברולאן גארוס. הקודם היה פומיטרו נקאנו.

* ויקטוריה אזרנקה ממשיכה את הרצף שלה: הבלארוסית ניצחה את כל עשרת משחקי הגרנד סלאם שלה ב-2013, ובסך הכל ניצחה 16 מתוך 17 משחקיה האחרונים.

* פטרה קביטובה הוא הראשונה ממשתתפי חצאי הגמר אשתקד שמודחת. רפאל נדאל, נובאק דג'וקוביץ', רוג'ר פדרר, דויד פרר, מריה שראפובה, שרה אראני וסמנתה סטוסור עדיין בפנים.

* בזכות הניצחון הגדול של ג'יימי המפטון על קביטובה, לארצות הברית יהיו ארבע נציגות בשמינית הגמר - סרינה וויליאמס, בת'ני מאתק-סנדס, סלואן סטיבנס והמפטון. בפעם האחרונה שזה קרה, השנה היתה 2004 והשחקניות שעשו זאת היו ונוס וויליאמס, סרינה וויליאמס, לינדזי דבנפורט וג'ניפר קפריאטי.

* עבור המפטון, זוהי העפלה ראשונה לסיבוב הרביעי בטורניר גרנד סלאם.

* הראלי הכי ארוך של היום הגיע מהמשחק בין יאנקו טיפסרביץ' ומיכאיל יוז'ני. בסך הכל: 35 חבטות (הרביעי באורכו בטורניר).

* היא אמנם כבר לא שחקנית פעילה לצערנו, אבל תנו כבוד לז'סטין הנין הנהדרת, שזכתה ברולאן גארוס ארבע פעמים, והיום היא חוגגת יום הולדת 31.

טניסאי ספרדי רפאל נדאל. GettyImages
בעיות מנטליות, לא פיזיות. נדאל/GettyImages

ציטוטי היום

אחד מאלה שהיו צריכים לעבוד קשה היה רפאל נדאל (3), שגבר לבסוף בשלוש מערכות על פאביו פוניני האיטלקי, אך לא לפני שנראה מעט מהוסס במשחק עצמו. "זה קורה לפעמים, בעיקר כאן בפריס", הודה הספרדי. "אני חושב שזה קרה לי גם ב-2011, השבוע הראשון הוא מאוד קשה, ואז הייתי ממש מותש מנטלית, וזה לא המצב שלי כרגע. אני לא משחק עם מספיק שקט לאורך כל המשחק. זה לא עניין פיזי. אני לא משחק טוב כרגע, אבל אנחנו כבר בשבוע הבא. עכשיו מגיע הרגע שבו אני צריך לשנות מעט את הדינמיקה שלי, ויש לי הזדמנות גדולה ביום שני לשנות את המצב".

יאנקו טיפסרביץ', שהפסיד בשלוש מערכות למיכאל יוז'ני, צעק במהלך המשחק על אוהד שדיבר ביציע: "מה אתה, מטומטם?" (ובאנגלית - "are you fucking stupid?"). בסיום הסביר הסרבי את דבריו: "היו שני חבר'ה שישבו בפינה וכל הזמן התגרו וצחקו. התפרצתי, אין תירוץ להתנהגות שלי אבל אחד מהם כל הזמן התגרה בי וצעק "קדימה יוז'ני" לפני שהגשתי. אני לא חושב שהוא אפילו ידע מי זה יוז'ני. דיברתי עם השופט ודאגתי להרחיק אותם".

מריה שראפובה נאלצה לעבוד קשה מאוד, בעיקר במערכה השניה, לפני שגברה על ז'נג ז'י 1:6, 5:7. הרוסיה, שכבר היתה בפיגור 5:2 בסט השני,אמרה בסיום: "שמתי את עצמי בעמדה טובה אבל אז נתתי לה את כל המומנטום. אני שמחה שבסוף לחמתי וניצחתי בלי ללכת למערכה שלישית".

אליז קורנה המסכנה ניסתה להסביר איך זה לשחק מול ויקטוריה אזרנקה, שגברה עליה 6:4, 3:6, 1:6, ואמרה: "היא פשוט מכונה, היא בלתי ניתנת לעצירה. היא משחקת אותו הדבר בדיוק מהנקודה הראשונה ועד האחרונה". אזרנקה החמיאה בחזרה ליריבתה: "היא ילדה נהדרת. היה לי משחק קשה, היא שיחקה מצוינת, אבל לשחק במגרש המרכזי נותן לי המון מוטיבציה".

טניסאי סרבי יאנקו טיפסרביץ'. AP
עצבני. טיפסרביץ'/AP

הסיפור של היום: בנואה פר שוב עצבני

בנואה פר הצרפתי נודע בסבב ה-ATP בטמפרמנט שלו והיום הוא הוכיח פעם נוספת מדוע. הטניסאי בן ה-24, שהפסיד היום לקיי נישיקורי היפני בארבע מערכות, סיפק עוד סיפור מעניין לרזומה: במהלך המערכה השנייה, כשלטובתו נקודת מערכה, הוא קיבל הוראות מצוות האימון שלו ונענש בהפסד נקודה. פר הזועם מחא כפיים בצורה צינית כלפי השופט, הקהל פצח בשריקות בוז ובכיר בהנהלת הטורניר הוזעק למשטח החימר כדי להרגיע את העניינים. לבסוף הצרפתי חזר לשחק, הפסיד באותו משחקון, אבל ניצח את המערכה בכל זאת. בסיום הוא אמר: "אם הייתי רפאל נדאל או אחד משחקני הצמרת האחרים אין סיכוי שהיו מענישים אותי. לקבל עונש של הפסד נקודה כשאתה נמצא בנקודת מערכה? זה פשוט לא הגיוני".

הטניסאי השוויצרי רוג'ר פדרר. רויטרס
מגיע טרי. פדרר/רויטרס

שימו לב מחר ל...

רוג'ר פדרר תמיד מסקרן, לא משנה מול מי הוא מתמודד. אבל כשמדובר בקרב ישיר מול אהוב הקהל המקומי, ז'יל סימון, שכבר ניצח פעמיים בעבר את פדרר, מובטחות לחובבי הטניס כמה שעות נהדרות. הצרפתי הצליח להעפיל לשמינית אחרי שניצח בחמש מערכות מתישות את סם קוורי האמריקאי, מה שלבטח ישחק לידי השוויצרי, שלא שמעט ולו מערכה אחת בשלושת משחקיו הראשונים.

ז'יל סימון טניסאי צרפתי. Rob Griffith, AP
נשאר לך עוד כוח? סימון/AP, Rob Griffith

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully