וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריאן רובן: "זה חלום, אנחנו בספרי ההיסטוריה"

הגיבור של באיירן נרגש אחרי הזכייה באלופות: "עדיין קשה לי להאמין”. היינקס: "עוד לא פורש". אולי הנס: "קיוויתי להארכה"

רויטרס

העונה החלומית של באיירן מינכן, שהחלה עם שליטה מדהימה ואליפות בלתי נשכחת בבונדסליגה, המשיכה עם הצגה נפלאה מול ברצלונה ומקום בגמר הגביע הגרמני, הגיעה הערב (שבת) לשיא, כשהבווארים הניפו את גביע האלופות, לאחר שגברו בגמר על דורטמונד 1:2, והתקרבו כפסע בפני זכייה בטרבל מדהים והיסטורי. החבורה של יופ היינקס נהנתה משער ניצחון ענק של אריאן רובן בדקה ה-89, ששלח מאות אלפי אוהדים לצאת לרחובות לונדון (ומינכן כמובן) ולפצוח בחגיגות, שנה לאחר שלא הצליחו לנצח בגמר ליגת האלופות את צ'לסי. האמת? כל כך מגיע להם.

שחקן באיירן מינכן אריאן רובן חוגג זכיה בליגת האלופות. רויטרס
הלוזר של הכדורגל הגרמני סוף סוף עשה זאת. רובן חוגג גביע/רויטרס

הגיבור הבלתי מעורער של הערב הזה היה אריאן רובן, שכבש את שער הניצחון בדקה ה-89, ואמר: "הצלחתי לכבוש בסיום, וזה משמעותי מאוד עבורי. עדיין קשה לי להאמין. אני אצליח לנסח את זה במילים רק אחר כך. אני מרגיש כל כך הרבה דברים עכשיו, זה פשוט מדהים".

רובן המשיך ואמר: "כל כך הרבה אנשים אמרו לי שאני אבקיע הערב. את ההזדמנויות הראשונות שלי החמצתי, אבל אז קיבלתי עוד הזדמנות בסיום וניצלתי אותה. זה היה גמר קשה, שתי הקבוצות היו באותה רמה ולשתיהן היו הזדמנויות. זה הרגיש טוב להגיע לגמר ליגת האלופות, אבל לזכות בו זה לא ייאמן. אנחנו בספרי ההיסטוריה - ניצחנו את בארסה בחצי הגמר, ועכשיו זכינו. אי אפשר לבקש יותר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקני באיירן מינכן מניפים באוויר את מאמנם, יופ היינקס. רויטרס
כך ייעשה לאיש שהביא גביע אירופה. שחקני באיירן מניפים את היינקס באוויר/רויטרס

יופ היינקס הודה שהלחץ השפיע במידה מסוימת על קבוצתו: "לא נכנסנו כמו שצריך למשחק במחצית הראשונה, כך שהייתי צריך לתקן כמה דברים במחצית. היה הרבה לחץ על שתי הקבוצות, ובהחלט הרגשנו את נטל הפייבוריטיות ב-20 הדקות הראשונות. אני פשוט בעננים, בעיקר בשביל השחקנים שלי והדור של פיליפ לאהם ושוויינשטייגר. בסיום דיברתי עם שחקני דורטמונד, ואמרתי להם שאני מבין את האכזבה שלהם, כי הייתי שם בשנה שעברה. היתה להם שנה מצוינת והם שיחקו מעולה, בעיקר במחצית הראשונה".

"זה פשוט יוצא דופן, הצורה בה שיחקנו העונה", הוסיף המאמן הוותיק והתמוגג מקבוצתו שלו. "אף אחד לא צפה את זה. לפני ארבע שנים הקריירה שלי פחות או יותר נגגמרה. אבל באתי לכאן, ואולי הייתי קצת יותר נוקשה, השחקנים נתנו 100 אחוז, והיתה הרמוניה. שינינו כאן הרבה דברים, ובנינו רוח קבוצתית כפי שמעולם לא היתה כאן. השחקנים מבינים אחד את השני בצורה מדהימה". אגב, בתום המשחק נשאל היינקס על עתידו ורמז כי הוא לא מתכנן לפרוש מאימון: "לפרוש? לא, כולכם תדעו אחרי גמר הגביע".

באיירן מינכן חוגגת זכיה בליגת האלופות. רויטרס
ערב שלא ישכחו לעולם. שחקני באיירן מחייכים למצלמה/רויטרס

תומאס מולר, לעומת זאת, יכול לראות סיטואציה בה המאמן האהוב יתלה את המשרוקית: "כשאתה בן 68 ויש לך עונה כל כך היסטורית ואתה יכול לזכות בטרבל, אתה באמת יכול לפרוש". על המשחק עצמו אמר הקשר הפנטסטי: "קשה לתאר את זה. אני פשוט גמור, יש לי התכווצויות, אבל לא ירדתי מהמגרש וזה השתלם".

קפטן באיירן פיליפ לאהם שזכה להניף את הגביע אמר בסיום כי מדובר בסגירת מעגל אחרי ההפסד לצ'לסי באותו מעמד אתשקד: "היינו צריכים לעבור כל כך הרבה, בעיקר עם ההפסד הביתי בשנה שעברה. כולם עבדו קשה בצורה בלתי רגילה, וסוף סוף זה השתלם לנו. זה מדהים, אושר עילאי והקלה גדולה. הלחץ עלינו היה עצום, כמו שמעולם לא חוויתי. ידענו שאם נפסיד גמר שלישי אולי לא נקבל עוד הזדמנות. אמרנו לעצמנו שאם אנחנו רוצים להיות הדור המוזהב, כדאי שנזכה בתארים, כי זה מה שאנשים זוכרים. סוף סוף הצלחנו בזה. יש לנו עוד ימים יפים לפנינו, אנחנו רוצים לזכות בטרבל ומבחינתי להמשיך עם זה גם בעונה הבאה".

בסטיאן שוויינשטייגר אמר: "זה הגיע לנו. ניצחנו קבוצות גדולות, וכשאתה מנצח את ברצלונה, אתה האלוף האמיתי. דורטמונד עשתה עבודה טובה, אבל נגמר לה הכוח בסיום. אני מאושר עבור הקבוצה, הרבה אנשים יחגגו הלילה במינכן. זה חלום שהתגשם, וזה מגיע לנו".

השוער מנואל נוייר, מהמצטיינים של באיירן הערב, הוסיף: "אני חייב להודות שכשהם השוו ל-1:1 פחדתי פחד מוות! כולם זוכרים איך זה נגמר בשנה שעברה, אבל ההרגשה כשהבקענו בשלב מאוחר היתה פשוט בלתי רגילה".

שחקן באיירן מינכן פיליפ לאהם חוגג זכיה בליגת האלופות. GettyImages
סגירת מעגל מרגשת. לאהם/GettyImages

הנשיא אולי הנס גם כן לא ידע את נפשו מרוב אושר: "השלב הקריטי כמובן היה בין ה-1:1 וה-1:2. קיוויתי שנגיע להארכה, חשבתי שאנחנו במצב פיזי טוב יותר, אבל אז הבקענו וזה יהה פשוט מדהים. זה סיפור בלתי ייאמן לבאיירן מינכן. בלי קשר למה שיקרה בגמר הגביע ביום שבת הבא - היתה לנו עונה משוגעת".

מתיאס זאמר, המנהל הספורטיבי של באיירן מינכון נותר ללא מילים בפו, ואמר: "אני לא יכול להשוות את זה לשום דבר אחר בעולם. אני בוכה, אני מאושר, אני יכול לנשום לרווחה- הכל ביחד!".

אולי הנס נשיא באיירן מינכן. GettyImages
"קיוויתי להארכה"./GettyImages

תראו איך הגיב סמואל קופור, שחקן באיירן לשעבר, שפרשן את המשחק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully