וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: חשש ממתקפת טרור במוקדי הצפייה בליגת האלופות

עשרות אלפים יפקדו את מרכזי הערים בגרמניה לצפייה משותפת במשחק בין באיירן מינכן לבורוסיה דורטמונד. ראש המשטרה הפדרלית הזהיר את משרד הפנים הגרמני בעקבות הפיגוע במרתון בוסטון באמצע אפריל: ”צריך להתייחס ברצינות לאפשרות כזו”

גרמניה תעצור הערב (שבת, 21:45, ערוץ 2) את נשימתה כשבורוסיה דורטמונד ובאיירן מינכן תפגשנה למשחק הקבוצות הגדול מכולם: גמר ליגת האלופות. המשחק יתקיים באצטדיון וומבלי בלונדון, אבל בגרמניה עשרות ואולי מאות אלפי אוהדים צפויים להתאסף ברחובות לצפייה משותפת במשחק. השעתיים הללו אמורות להפוך לחגיגה, אבל הן גם גורמות לדאגה בקרב כוחות הביטחון המקומיים.

פאן זון ברלין. אוהדי נבחרת גרמניה. Andreas Rentz, GettyImages
צירקה ציין בפני אנשי משרד הפנים ש"יש להתייחס ברצינות לאפשרות הזו"/GettyImages, Andreas Rentz

ב"דר שפיגל" מדווחים היום שגורם בכיר במשטרה הגרמנית פנה לגורמים בממשלת גרמניה והזהיר אותם מפני האפשרות של מתקפת טרור במוקמי הצפייה הגדולים. על פי הדיווח, ראש המשטרה הפדרלית הגרמנית, יורג צירקה, קיים ביום שישי פגישה חשאית עם בכירים במשרד הפנים המקומי כדי לדון בפעולות למניעת פיגוע טרור. צירקה אמר שישנו חשד שגורמים איסלמיסטיים ינסו להחדיר פצצה או להטמין כזו מבעוד מועד במוקדי הצפייה.

ברחוב 17 ביוני המרכזי בברלין, מול שער ברנדנבורג, כבר הוצבו כמה מסכי ענק והוקמו דוכני שתייה ואוכל. פסטיבל הכדורגל הזה אמור למשוך עשרות אלפי אזרחים רק בבירה הגרמנית, כשגם בדורטמונד ובמינכן יוקמו מרכזי אוהדים דומים. ב"דר שפיגל" סיפרו היום שהאנשים שיפקדו אותם יעברו בדיקות קפדניות ושבברלין למשל, יהיה אזור של כקילומטר וחצי בין הבדיקות הראשונות לשניות, כזה בו יימצאו שוטרים נוספים שייצפו בהתנהגות של האוהדים.

בגרמניה אין היסטוריה משמעותית של פיגוע טרור באירועים מהסוג הזה, אבל צירקה ציין בפני אנשי משרד הפנים ש"יש להתייחס ברצינות לאפשרות הזו". אחת מהסיבות לכך היא הפיגוע במרתון בוסטון באמצע אפריל האחרון. גם רצח השוטר בלונדון בידי פנאטים מוסלמים בשבוע החולף, הביא להעלאת הכוננות בגרמניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully