וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וויד: "לברון ממשיך להדהים את עולם הכדורסל"

טירוף הפלייאוף: סל הניצחון הכניס את ג'יימס להיסטוריה: "2.2 זה הרבה זמן". היברט: "חבל ששתקתי כשנשארתי על הספסל"

מספרי המשחק בין מיאמי לאינדיאנה (102:103 בהארכה להיט, שעלו ל-0:1)

* לברון הוא השחקן הראשון בהיסטוריה של ה-NBA שגם רושם טריפל-דאבל וגם קולע את סל הניצחון של קבוצתו.

* לברון ג'יימס היה לשני בהיסטוריה של ה-NBA שרושם טריפל-דאבל של לפחות 30 נקודות, 10 ריבאונדים, 10 אסיסטים ו-3 חסימות במשחק פלייאוף. הראשון היה ראלף סמפסון ב-1986.

* זהו הטריפל-דאבל התשיעי של לברון ג'יימס במשחקי פלייאוף. עוד אחד והוא ישתווה ללארי בירד ורייג'ון רונדו (10 כל אחד) והוא רחוק שניים מג'ייסון קיד. את הרשימה מוביל מג'יק ג'ונסון עם 30 (!), והנה עוד מטרה שלברון צריך לסמן לעצמו בחיים.

* מאז 2006 רק ארבע פעמים נרשם טריפל-דאבל שבו קלע שחקן לפחות 30 נקודות. כל ארבעת המקרים רשומים על שם לברון ג'יימס.

* ההיט קלעו 60 נקודות בצבע, וקלעו 13 מ-18 (72%) מתחת לסל ברבע הרביעי ובהארכה. לשם השוואה, בעונה הרגילה ההיט ייצו 30.7 נקודות מהצבע בשלושת משחקיהם נגד הפייסרס.

פורוורד מיאמי היט לברון ג'יימס קולע סל ניצחון מול אינדיאנה פייסרס. AP
הראשון שרושם טריפל-דאבל וסל ניצחון במשחק פלייאוף. לברון קולע את סל הניצחון/AP

וואו. רק ככה כנראה אפשר להגדיר את משחק 1 בסדרת גמר המזרח. סל שוויון של פול ג'ורג' מאינדיאנה עם הבאזר של הרבע הרביעי, סל ניצחון של לברון ג'יימס עם הבאזר בתום ההארכה, ולאורך הדרך - משחק צמוד, פיזי ורב-תהפוכות. בסוף הדרמה היו אלה ההיט שעלו ל-0:1 בסדרה אחרי 102:103.

"שתי הקבוצות נלחמו, אנחנו הצלחנו לעשות מהלך אחד יותר מהם", אמר בסיום לברון ג'יימס. "אנחנו שמחים על הניצחון, אבל נצטרך להשתפר במשחק מספר 2". קינג ג'יימס נשאל האם הופתע שרוי היברט לא עלה בחמישייה של הפייסרס באותו מהלך מכריע, והשיב: "לא שינינו את המשחק שלנו. בפסק הזמן דיברנו בינינו על האפשרויות, והיה לי זמן לבצע את המהלך. לא דאגתי עם היברט שם, אלא רק לעשות את המהלך".

והמהלך היה חד ומבריק. לברון קיבל כדור על קשת השלוש ומיד הסתובב, חדר לצבע וסיים בליי-אפ עם הבאזר, שהרים את פלורידה באוויר. "2.2 שניות זה הרבה זמן כדי להגיע לטבעת", הוסיף לברון, "ריווחנו את המשחק וזה אפשר לי לבצע את המהלך. שיין באטייה העביר לי מסירה מצוינת וכל מה שהייתי צריך זה להשתמש בכתף שלי ולחדור".

על הטריפל-דאבל שלו אמר לברון: "פשוט זרמתי עם המשחק ולקחתי מה שההגנה שלהם נתנה לי, אם זה לזרוק מבחוץ או להגיע לטבעת. התרומה של כריס אנדרסן הייתה ענקית, החברים והמאמן עזרו לי להצליח. עכשיו אנחנו רק רוצים לנצח עוד אחד".

דווין וויד: "אלה שתי הקבוצות החזקות במזרח וכל פעם שנראה שקבוצה אחת בורחת, השנייה באה. כל מה שאמרתי ללברון בסוף זה 'היי, ניצחת את זה'. לא משנה כמה אתה צופה בכדורסל ומשחק את המשחק, אתה תמיד נדהם מכישרון גדול ואני רואה מאחורי הקלעים מה הופך את לברון לכל כך מיוחד, ואיך הוא משחק. לברון ממשיך להדהים את עולם הכדורסל".

שחקני מיאמי היט לברון ג'יימס (ימין) וחברו דווין וויד. רויטרס
"אני רואה מאחורי הקלעים מה הופך את לברון לכל כך מיוחד". וויד מפרגן ללברון/רויטרס

"זה נראה כאילו הכול הולך לטובתנו", אמר פול ג'ורג' בסיום והתייחס לצעד וחצי הקליל של לברון, שהביא להפסד קבוצתו, "רצינו שלברון יזרוק ג'אמפ". כשנשאל אם המשחק היה מסתיים כך לו רוי היברט היה עומד בצבע, אמר ג'ורג': "אני בטוח ב-100% שהיברט היה עומ שם".

מאמן הפייסרס פרנק ווגל נשאל מדוע השאיר את היברט על הספסל במהלך המכריע, והשיב: "הם ריווחו את המשחק, וחשבנו שיקלעו ג'מאפ. ציפינו שלברון יקבל את הכדור, שמרנו על האופציות האחרות, הם הציגו לנו דילמ וזה הצליח להם. היה משחק גדול, כולם ראו, הרוח שלנו לא נפגעה, אנחנו מאוד בטוחים בעצמנו, שיחקנו נגד קבוצה מצוינת ושיחקנו טוב, אבל נצטרך להיות טובים יותר".

שחקן אינדיאנה פייסרס פול ג'ורג'. AP
נשאר עם התסכול. פול ג'ורג'/AP

אחרי שישב בצד במהלך המכריע, רוי היברט החליט שדבר כזה לא יקרה יותר. "התבגרתי כשחקן, זאת העונה החמישית שלי בליגה ואולי אני צריך להתחיל לדבר יותר", התרעם היברט לאחר ההפסד, "יש סיבה לזה שהם משלמים לי. לא אמרתי כלום כשנשארתי על הספסל וחבל שלא עשיתי את זה, אני צריך להתחיל לדבר".

ווגל הוסיף כי עודד את פול ג'ורג' לאחר מהלך הניצחון שלברון ביצע עליו. "אמרתי לפול ג'ורג' שהיה לו משחק מצוין ושישכח את המהלך האחרון, אמרתי לו שאני מאוד גאה במה שהוא עושה ומה שעשה במשחק".

סנטר אינדיאנה פייסרס רוי היברט. AP
יותר הוא לא ישתוק במאני טיים. היברט/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully