וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת המחזור: וומבלי סודות

20.5.2013 / 9:00

רגע לפני גמר ליגת האלופות בוומבלי, פרנק ריברי הזכיר שזה הזמן שלו, כיכב במדי באיירן ונכנס לנבחרת המחזור. לצידו: כוכבי העתיד של צ'לסי (עם מסר למוריניו) ושחקן העונה בצרפת

ספורט 2

בתקציר: 10 שערים במשחק הפרידה המטורף של אלכס פרגוסון

העונה האירופית מתקרבת לסיומה, ורגע השיא שלה יגיע בשבת הקרובה. אצטדיון וומבלי יארח את גמר ליגת האלופות, בו באיירן מינכן תנסה לזכות בתואר על חשבון דורטמונד. באליאנץ ארינה משוכנעים שהמשחק תלוי באיש אחד - פרנק ריברי. מאז הצטרף לבאיירן ב-2007, הצרפתי הבקיע ב-46 משחקי ליגה, שהניבו 44 ניצחונות ושתי תוצאות תיקו. הגמר יהיה סוג של משחק ליגה, אז הבווארים בונים על המאזן הנדיר של ריברי ורק צריכים שיכבוש. בדיוק כפי שעשה בשבת, כשהבקיע את אחד משערי העונה והוביל את באיירן לניצחון 3:4 על בורוסיה מנשנגלדבאך. ריברי מככב בנבחרת המחזור האחרונה של העונה, אבל הוא לא לבד. איתו גם שני כוכבי העתיד של צ'לסי עם מסר לז'וזה מוריניו, הכישרון הלוהט של פיורנטינה ושחקן העונה בצרפת.

ג'רום בואטנג באיירן מינכן שופך בירה על פרנק ריברי. רויטרס
רק אל תשפכו עליו בירה. פרנק ריברי/רויטרס

שוער

טיבו קורטואה - אתלטיקו מדריד

"הוא שוער צעיר פנטסטי, עשה עצירות גדולות וגם מריה הקדושה ניצבה מאחוריו כי שלושה כדורים לקורה זה יותר מדי". כך, בין סיכום העונה שלו לסגירת חשבון עם התקשורת, היטיב לתאר ז'וזה מוריניו את ההופעה הנהדרת של טיבו קורטואה בגמר גביע המלך. 4948 ימים - קצת יותר מ-13 שנים וחצי - חיכו אוהדי אתלטיקו לרגע הזה. קורטואה העניק להם אותו, עם ניצחון 1:2 לאחר הארכה בסנטיאגו ברנבאו. הבלגי הוא בקלות שוער העונה בספרד. הוא מציג את ממוצע הספיגות הנמוך ביותר, רשם משחקים גדולים, אבל מול ריאל תמיד קרס. עד הגמר, בו מי שנפרדה ממוריניו עם 'דסימה' הייתה דווקא אתלטיקו. קורטואה התעלה בעיקר בהארכה, אז עצר באחד על אחד את גונסאלו היגואין והגיע לשיאו עם הדיפה בלתי אפשרית לכדור של מסוט אוזיל. בשורה התחתונה: אתלטיקו זכתה ביותר תארים מאשר ריאל (ארבעה לעומת שלושה) בעידן מוריניו. אולי בצ'לסי, יחד עם קורטואה, המאזן ישתפר.

טיבו קורטואה שוער אתלטיקו מדריד. GettyImages
ז'וזה מוריניו הבין את הרמז? טיבו קורטואה/GettyImages

הגנה

מגן ימני: לורנצו דה סילבסטרי - סמפדוריה

רק שתי קבוצות ניצחו העונה פעמיים את יובנטוס. לראשונה קוראים באיירן מינכן, לשנייה סמפדוריה. "אני לא יופ היינקס, אל תשוו בכלל", ביקש דליו רוסי, ובצדק, לאחר ה-2:3 הביתי של קבוצתו על האלופה במחזור הסיום. שחקני האגף של סמפדוריה בלטו במשחק, והדברים אמורים בעיקר לגבי לורנצו דה סילבסטרי. המגן הימני נחשב לתקווה גדולה בלאציו ולאחר מכן בפיורנטינה, אפילו ערך הופעה בנבחרת איטליה, אבל לא עשה את קפיצת המדרגה. המינוי של רוסי, תחתיו פרץ בלאציו, עשה לו רק טוב ובשלושת המחזורים האחרונים דה סילבסטרי הכפיל את מאזן כיבושיו בקריירה כולה. אחרי השער מול קטאניה, המגן הוסיף נגיחה אדירה לרשת של מרקו סטורארי וסמפדוריה הצטרפה לאינטר כקבוצות שכבשו שלושה שערים מול יובה.

בלם: לורן קוסיילני - ארסנל

שמונה ניצחונות, שתי תוצאות תיקו, אפס הפסדים - זה המאזן של ארסנל ב-10 משחקי הליגה האחרונים. הריצה הנהדרת הזו, שהגיעה אחרי ההפסד בדרבי לטוטנהאם, העניקה לבסוף לתותחנים את המקום הרביעי השווה מיליונים. השינוי המרכזי היה בחוליית ההגנה, שם לורן קוסיילני ופר מרטסאקר רצו יחד והנהיגו חלק אחורי שספג חמישה שערים בלבד בתקופה המדוברת. קוסיילני, שהתגבר על פציעה וסיים את העונה בצורה נפלאה, היה המצטיין גם בניצחון החוץ על ניוקאסל. הבלם הצרפתי הגיע ראשון לכל כדורי הגובה, חיפה על חבריו, הסתדר היטב מול החלק הקדמי של המארחים וכמובן היה חתום על השער שסידר לארסן ונגר עונה 16 ברציפות בליגת האלופות. מי שהתחיל את העונה כבלם השלישי בהיררכיה, מסיים אותה כראשון.

לורן קוסיילני שחקן ארסנל כובש מול ניוקאסל. רויטרס
חתום על שער השווה מיליונים. לורן קוסיילני מבקיע נגד ניוקאסל/רויטרס

בלם: ז'רמי מתיו - ולנסיה

המאבק העיקש על המקום הרביעי בין ולנסיה לריאל סוסיאדד ממשיך לספק ניצוצות, וגם שחקנים לנבחרת המחזור. ריאל סוסיאדד עדיין נהנית מיתרון אחרי 1:2 מרשים בסביליה, אבל ולנסיה ממשיכה לנשוף בעורפה. מי שהעניק לעטלפים את ה-0:1 החשוב במגרשה של חטאפה, היה ז'רמי מתיו הצרפתי, שציין שער ראשון מאז ינואר 2011. המגן הצרפתי הוסט לאחרונה לעמדת הבלם כברירת מחדל, ובינתיים עושה עבודה טובה מאוד. ולנסיה ניצחה בכל שלושת המחזורים האחרונים ולא ספגה שערים. אחרי שתי הרביעיות, היא הסתפקה בניצחון דחוק שהושג הודות לבעיטה מצוינת של מתיו מחוץ לרחבה. הצרפתי הגבוה הרחיק כל סכנה משערו של ויסנטה גואיטה ונצץ מעל כולם במשחק הדל בקוליסאום אלפונסו פרס.

מגן שמאלי: גבריאל סילבה - אודינזה

מה תגידו על הזברטה? באמצע העונה נראה היה כי העזיבות הרבות בקיץ הפכו את אודינזה לקבוצה שולית, אבל גם הפעם היא ידעה להתאושש ולבנות עצמה מחדש תוך כדי תנועה. אנטוניו די נטאלה הוביל את חבורת הצעירים סביבו לסיום עונה פנטסטי, שכלל שמונה ניצחונות רצופים בדרך להשגת המקום החמישי והכרטיס לליגה האירופית. הקינוח הגיע עם 2:5 מרשים בסן סירו על אינטר, כאשר חמישה כובשים שונים השתתפו בחגיגה. עבור אחד מהם, גבריאל סילבה, היה זה שער בכורה בליגה האיטלקית, שהתווסף לבישול אומנותי בעקב לדי נטאלה. המגן/קשר הברזילאי להט בצד שמאל, עשה צחוק מהגנת אינטר וסיפק עוד הוכחה למערך הסקאוטינג המוצלח של אודינזה.

ז'רמי מתיו מגן ולנסיה חוגג שער. רויטרס
חיכה שנתיים וחצי כדי לכבוש שוב. ז'רמי מתיו/רויטרס

קישור

טוביאס ורנר - אוגסבורג

מסע ההיחלצות ההירואי של אוגסבורג הושלם בשבת, עם ניצחון 1:3 על גרויטר פורת שהקפיץ את הקבוצה למקום ה-15 והשאיר אותה גם מבלי צורך במשחק פלייאוף. המצטיין במשחק הכי חשוב של אוגסבורג העונה היה טוביאס ורנר, שהתעלה בחציה השני של העונה ובמחזור הנעילה הגדיל לעשות עם שער חמישי (בבעיטה חופשית) וגם בישול מכדור קרן. ורנר הניע את משחק ההתקפה של אוגסבורג, בעט חמש פעמים לעבר השער ונבחר בצדק ל-MVP, כמי שמסמל יותר מכל את הצלחת מאבק ההישרדות של אוגסבורג. הקבוצה הזאת, שהייתה לאורך כל העונה (פרט למחזור השלישי) מתחת לקו האדום וצברה רק תשע נקודות בסיבוב הראשון, ראויה להערכה.

קווין נולאן - ווסטהאם

ליד המושג "שחקן של מאמן" במילון הכדורגל הבלתי רשמי, צריכה להופיע תמונה של קווין נולאן. הקשר הוותיק פרח אצל סם אלרדייס בבולטון, פספס אותו בניוקאסל וסגר איתו מעגל בווסטהאם. אחרי עליית הליגה המשותפת, השניים הציבו את הטופ 10 בפרמיירליג כמטרה. היא הושגה במחזור האחרון. זה קרה הודות לשלושער שני בקריירה של נולאן (הקודם היה בניוקאסל ב-31 באוקטובר 2010) שהביך את אלכס מקארת'י, המוזמן הטרי לסגל נבחרת אנגליה, והוביל את הפטישים לניצחון 2:4 על רדינג. הקפטן הפך בכך למלך שערי ווסטהאם העונה עם 10 כיבושים והשלים ארבע עונות רצופות של 10 שערי ליגה ומעלה. "לסיים את העונה עם שלושער, זה חייב להיות מרגש עבורו", סיכם אלרדייס. "נולאן תמיד היה טופ קלאס ברחבת היריב".

פרנק ריברי - באיירן מינכן

יופ היינקס התרגש עד דמעות במשחק הבונדסליגה האחרון שלו שנערך במקום בו הפך לכוכב, דנטה שכח שהחליף קבוצה ולראשונה בהיסטוריה ספגה באיירן מינכן שלושה שערים במשחק ליגה תוך 10 דקות. למזלה, פרנק ריברי היה שם כדי להציל את המצב, לשמור על מאזן חוץ נקי מהפסדים העונה ולהעניק עוד בוסט מוראלי לקראת גמר ליגת האלופות. הצרפתי, עדיין עצבני מתקרית הבירה עם ג'רום בואטנג, התחיל עם בישול לחאבי מרטינס ולאחר מכן בעט כדור שטוח בימין מצד שמאל לרשת. במחצית השנייה הוא הפציץ את אחד משערי העונה כשירה מהאוויר בשמאל לחיבורים מ-16 מטרים (א-לה זידאן), ובדקה ה-59 השלים את הרסיטל עם בישול לאריאן רובן שקבע ניצחון 3:4. תשע בעיטות לשער היו לריברי, שחילק 86 מסירות מדויקות וגם רץ מעל 12 ק"מ במשחק חסר חשיבות, בו העלה את מאזנו ל-10 שערי ליגה וגם הוכתר לשף של הבונדסליגה עם 14 בישולים. שמר משהו לגמר?

קווין נולאן שחקן ווסטהאם. GettyImages
שחקן של מאמן אחד. קווין נולאן/GettyImages

התקפה

אדם ליאיץ' - פיורנטינה

כמה שבאיטליה מצטערים היום על אובדן הכרטיס הרביעי לליגת האלופות. אם יש קבוצה שהגיע לה תגמול שכזה על עונה נפלאה זוהי פיורנטינה. לצערם של וינצ'נזו מונטלה ושחקניו, הניצחון 1:5 על פסקארה במחזור הסיום והכדורגל האטרקטיבי לאורך רוב העונה הספיקו למקום הרביעי בלבד. עם 70 נקודות. מי שנראה נפלא ב-2013 הוא אדם ליאיץ', שכבש 10 מ-11 שעריו העונה בשנה החדשה ומול פסקארה חזר מהרחקה והפציץ שלושער ראשון בקריירה. עכשיו גם הוא מבוקש בקבוצות גדולות, בעיקר לאור העובדה שחוזהו מסתיים ב-2014 והמשא ומתן מול פיורנטינה תקוע, אבל ליאיץ' השאיר פתח להמשך השידוך ואמר: "יש לי עדיין עט מוכן לחתימה בבית. נראה אם נתגבר על הקשיים". מונטלה ממתין בציפייה דרוכה.

זלאטן איברהימוביץ' - פריס סן ז'רמן

אם לא מספיקה העובדה שחשף את הטעם האיום של דייויד בקהאם במוסיקה ("ציפינו למצוא באייפוד שלו להקות אנגליות טובות, אבל גילינו שהוא מאזין לג'סטין ביבר וסלינה גומז") זלאטן איברהימוביץ' גם העז לגנוב את ההצגה מהקשר הפורש. פארק דה פראנס לבש חג לכבוד משחקו הביתי האחרון של בקהאם, אבל השבדי היה טרוד בבעיות משלו. שלושה מחזורים ללא כיבוש היו די והותר עבורו, אז כבר בדקה החמישית הוא העלה את פריס סן ז'רמן ליתרון מול ברסט. זלאטן המשיך להתל במגנים האומללים, ראה את חברו האנגלי מבשל מנקודת הקרן ואז גזל ממנו כדור חופשי אותו ירה בעצמו פנימה. השבדי המהולל הגיע ל-29 שערי ליגה במדי פ.ס.ז' (שיא קריירה) והפך לראשון זה 23 שנים שרושם מספרים כאלה בליגה. רק שער אחד חסר לו כדי להשוות את ההישג של ז'אן פייר פאפן, שהבקיע 30 שערים ב-1990. אלוף בפעם העשירית בקריירה, מלך שערים בפעם השלישית ושחקן העונה בצרפת. מה עוד אפשר לבקש?

רומלו לוקאקו - ווסט ברומיץ'

אלכס פרגוסון לעולם לא ישכח את משחקו האחרון כמאמן מנצ'סטר יונייטד. כך גם רומלו לוקאקו. השדים האדומים נראו בדרך לניצחון חוץ קל, כשהוליכו 1:3 במחצית מול ווסט ברומיץ'. אלא שהמארחים חזרו לאחר ההפסקה עם נשק שעבור יונייטד היה בלתי ניתן לעצירה. לוקאקו, שחגג שישה ימים קודם לכן יום הולדת 20 בסך הכול, הזכיר שוב עד כמה גדול הפוטנציאל שלו וקלקל את מסיבת הפרידה של הסר הסקוטי. ההגנה של פרגי לא ידעה להתמודד עם המהירות והעוצמה הפיזית של הבלגי הצעיר, שנזקק לארבע דקות על המגרש כדי לצמק ל-3:2. האלופה הוסיפה עוד שני שערים, אך בדקה ה-81 ביצעו לוקאקו וחבריו בליץ נדיר וכפו 5:5 דרמטי במחזור הסיום. לוקאקו הפך לשחקן השלישי בתולדות הפרמיירליג שמבקיע שלושער נגד יונייטד, וחוזר לצ'לסי מחושל כשבמאזנו 17 שערים בעונת ההשאלה. דידייה דרוגבה החדש יקבל הזדמנות אצל מוריניו?

זלאטן איברהימוביץ' שחקן פריס סן ז'רמן עם דייויד בקהאם. רויטרס
גנב את ההצגה במשחק הפרידה מדייויד בקהאם. זלאטן איברהימוביץ'/רויטרס

שווים אזכור

קואן קסטלס (הופנהיים) - נס גדול

ג'יימי קראגר (ליברפול) - שלום סקאוזר

פיליפ מקסס (מילאן) - הגיבור של ברלוסקוני

אסייר איארמנדי (ריאל סוסיאדד) - עוגן בקישור

יוליאן דראקסלר (שאלקה) - כישרון נדיר

פיטי (ראיו וייקאנו) - עונת שיא

ברנדאו (סנט אטיין) - נקם במארסיי

- ג'יימי קראגר שחקן ליברפול במשחקו האחרון עם ילדיו. רויטרס
עוד דמות מרגשת אומרת שלום. ג'יימי קראגר/רויטרס

כוכב אורח

ג'קסון מרטינס - פורטו

רבות דובר בשבוע האחרון על הלוזריות של בנפיקה, אבל בצד השני של פורטוגל יש גם ווינרית גדולה וזו פורטו. הדרקונים מינפו את הניצחון הדרמטי במשחק העונה וזכו באליפות שלישית ברציפות הודות ל-0:2 על פאסוס פריירה במחזור הסיום. הייתה זו אליפות מספר 27 בתולדות המועדון ו-12 במילניום הנוכחי, בו הפכה פורטו לשליטה הבלעדית של הכדורגל הפורטוגלי. אחרי ליסנדרו לופס, רדאמל פלקאו והולק שכיכבו בשורותיה ונמכרו בעסקאות ענק, פורטו הציגה העונה את ג'קסון מרטינס הקולומביאני, שסיים את שנת הבכורה שלו בכדורגל האירופי כמלך שערי הליגה עם 26 כיבושים (שניים פחות מה-28 שיש לפלקאו באתלטיקו). מרטינס בן ה-26 הבריק גם במשחק האליפות, כאשר עצר בחזה ובסיבוב ירה מהאוויר את השער האחרון של פורטו העונה. סעיף שחרור של 40 מיליון יורו אמור להרתיע את דורטמונד החושקת בשירותיו, אך אל דאגה - יהיו מי שיקפצו על ההזדמנות.

ג'קסון מרטינס שחקן פורטו חוגג שער. רויטרס
עונת בכורה מופלאה באירופה. ג'קסון מרטינס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully