וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: דייויד בקהאם בישל ונפרד בדמעות מאוהדי פ.ס.ז'

הקשר הפורש קיבל את סרט הקפטן במשחק הביתי האחרון, פ.ס.ז' ניצחה 1:3 את ברסט עם צמד של זלאטן. נאנסי ירדה

המחזור הלפני אחרון בליגה הצרפתית נערך הערב (שבת) כמעט במלואו, מלבד המשחק בין ניס לליון שנדחה בגלל גשם כבד. המוקד היה כמובן בפארק דה פראנס, שם חגגו אוהדי פריס סן ז'רמן אליפות ראשונה מאז 1994 ובעיקר נפרדו מדייויד בקהאם הפורש בניצחון 1:3 על ברסט האחרונה שכבר ירדה ליגה. מי שהצטפרה אליה היא נאנסי, שהפסידה בבית 2:1 לבאסטיה ונשרה אחרי שמונה שנים בליגה הבכירה. טרואה ניצחה 0:1 את בורדו, אך נותרה מתחת לקו האדום ותצטרך לנצח במחזור הסיום ולקוות שסושו תפסיד על מנת לרשום הינצלות הירואית (הבדל של שער אחד ביניהן).

שחקן פריס סן ז'רמן דייויד בקהאם בוכה. רויטרס
פרידה מרגשת עד דמעות. דייויד בקהאם/רויטרס

מה שהעיב על הפרידה של אוהדי פ.ס.ז' מבקהאם ובכלל על המחזור, היו האירועים האלימים בין אוהדי מארסיי וליון שנפגשו ביניהם בדרך בדרום צרפת (כ-150 אוהדי מארסיי בדרך למשחק בסנט אטיין, כ-80 מאלה של ליון בדרך חזרה מניס לאחר דחיית המשחק). התקריות הובילו ל-16 פצועים, מהם שניים במצב קשה. כעת במנהלת הליגה שוקלים למנוע מאוהדים לצאת למשחקי חוץ, כפי שנקטו בשתי העונות האחרונות בנוגע למפגשים בין מארסיי לפ.ס.ז'.

*** בשישי העפילו לליגה הבכירה נאנט וגנגאן, שהצטרפו למונאקו שעלתה כבר בשבוע שעבר. עבור נאנט, שזכתה בשמונה אליפויות ולאחרונה ב-2001, מדובר בחזרה אחרי ארבע שנים בליגת המשנה ואוהדיה פרצו למגרש בסיום המשחק בו ניצחה הקבוצה 0:1 את סדאן. גנגאן, שהצמיחה בעבר את דידייה דרוגבה ופלורן מאלודה וזכתה בגביע הצרפתי ב-2009, חזרה אחרי שמונה שנים בליגה השנייה ועוד אחת בליגה השלישית.

דייויד בקהאם שחקן פריס סן ז'רמן מתחבק עם לוקאס. רויטרס
החברים עשו כבוד. דייויד בקהאם עם לוקאס/רויטרס

פריס סן ז'רמן - ברסט 1:3

דייויד בקהאם קיבל את הכבוד וענד את סרט הקפטן במשחק הפרידה שלו מפארק דה פראנס, אבל מי שגנב לו את ההצגה במחצית הראשונה ואפילו כבש בכדור חופשי היה זלאטן איברהימוביץ'. האלופה הטרייה חגגה לעיני אוהדיה על חשבון ברסט שכבר ירדה, והחלוץ השבדי ניצל את ההזדמנות כדי להתקרב לרף 30 השערים. אחרי שלושה משחקים בהם לא כבש, זלאטן הבקיע מזווית אלכסונית כבר אחרי חמש דקות. בקהאם בישל מנקודת הקרן לבלס מטוידי בדקה ה-31 ובחלוף חמש דקות השאיר לזלאטן להפציץ כדור חופשי בו אלכסיס תבו רק נגע בדרך לרשת. זלאטן הפך לראשון זה 23 שנים שמבקיע 29 שערים בעונה בליג 1. בשבוע הבא הוא ינסה להשתוות ל-30 של ז'אן פייר פאפן מ-1990.

בצד השני, סלבטורה סיריגו חזר לשער אחרי הרחקה ורשם הצלה אחת גדולה במצב של 0:1, לפני שפינה את מקומו לאלפונס אראולה הצעיר שנכנע לשער מצמק של צ'רליסון בנסחופ תשע דקות לסיום. בקהאם עצמו זכה לסטנדינג אוביישן מרגש וירד בדמעות לספסל בדקה ה-83. הקשר האנגלי התחבק עם קרלו אנצ'לוטי וראה אפילו את ניקולא סרקוזי מריע ביציע הכבוד ואת נשיא המועדון נאסר אל חלאיפי מזיל דמעה. בקהאם בילה רק חצי עונה בעיר האורות, אבל הספיק להותיר את חותמו.

זלאטן איברהימוביץ' שחקן פריס סן ז'רמן עם דייויד בקהאם. רויטרס
גנב את ההצגה במחצית הראשונה. זלאטן איברהימוביץ'/רויטרס
דייויד בקהאם שחקן פריס סן ז'רמן הפורש עם מאמנו קרלו אנצ'לוטי. רויטרס
שיתוף פעולה פורה שעבד גם במילאן וגם בפ.ס.ז'. דייויד בקהאם עם קרלו אנצ'לוטי/רויטרס

סנט אטיין - מארסיי 0:2

אחרי המהומות של האוהדים בדרכים, מארסיי הגיעה לסטאד ז'ופרואה גישאר והשאירה שם את הנקודות. האורחים כבר הבטיחו את המקום השני והכרטיס לאלופות, אבל עלו בהרכב חזק ובכל זאת הפסידו. האקס ברנדאו היה חתום על שלוש הנקודות, כשבישל לקפטן לואיק פראן בדקה ה-25 ונגח בעוצמה אדירה לרשת של קבוצתו לשעבר בדקה ה-43. סנט אטיין במקום הרביעי, לפחות עד השלמת המשחק בין ניס לליון.

טרואה - בורדו 0:1

ביום שלישי נפגשו שתי הקבוצות בחצי גמר הגביע, אז בורדו ניצחה 1:2. הפעם המשחק היה חשוב הרבה יותר לטרואה הנאבקת על חייה, והיא אכן אספה את שלוש הנקודות עם ניצחון שלישי ברציפות שנתן לה תקווה למחזור הסיום. טרואה כבר הייתה 10 נקודות מתחת לקו, אבל ביצעה קאמבק מופלא בחודשיים האחרונים והערב ניצחה משער של פביאן קאמו בדקה ה-56. ז'וליאן פובר הורחק משורות בורדו בדקה ה-65.

ברנדאו שחקן סנט אטיין (מימין) עם לואיק פראן. רויטרס
לא עשה הנחות לאקסית. ברנדאו חוגג עם לואיק פראן/רויטרס

סושו - טולוז 2:1

המארחים פספסו הזדמנות להבטיח סופית עוד עונה בליגה הבכירה ויצטרכו להשיג נקודה במחזור הסיום. עדן בן בסט ישב על הספסל וראה את איסיאגה סילה הצעיר חוגג שער בכורה בדקה ה-14 ואת ז'אן דניאל אקפה אקפרו מחקה אותו אחרי שבע דקות. ג'ובאני סיו צימק בדקה ה-42. אטיין קאפו ראה כרטיס צהוב שני בדקה ה-77 והשאיר את טולוז בנחיתות מספרית שלא מנעה ניצחון.

אוויאן - ולנסיין 0:2

אחרי שתי רביעיות, אוויאן הסתפקה בחצי מנה כדי להישאר מעל הקו האדום ולהגיע למחזור הנעילה כשסיכוייה לרדת קלושים עד בלתי אפשריים. סאבר חליפה, שהבקיע מחצי מגרש בשבוע שעבר, כבש עוד שער גדול כשעבר שחקן על החצי ומ-30 מטרים סובב לרשת של ניקולא פנטו. ולנסיין כבר הבטיחה את הישארותה, השאירה את מאור מליקסון על הספסל ובדקה ה-12 ספגה את השני מפבריס ארט. מליקסון נכנס לבסוף בדקה ה-90, התוצאה לא השתנתה. אוויאן יכולה לספור את הימים עד גמר הגביע.

נאנסי - באסטיה 2:1
לנאנסי: סבסטיאן פיגרנייה (60). לבאסטיה: אילן (48), אנתוני מודסט (72)

ראן - אז'קסיו 1:1
לראן: מבלוט ארדינג (45). לאז'קסיו: פוסני דיאוורה (5)

ריימס - לוריין 0:1
לריימס: גז'גוז' קריכוביאק (33 בפנדל)

מונפלייה - ליל 0:0

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully