וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סן אנטוניו הביסה את ממפיס 83:105 ועלתה ל-0:1

מטווח שלשות של בונר, לאונרד וגרין והצגה של פארקר הובילו את הספרס ל-83:105 על ממפיס ו-0:1 בסדרת גמר המערב

הספרס שמעו לא מעט בימים האחרונים שהם מבוגרים מדי, עייפים מדי ואיטיים מדי בכדי לגבור על הגריזליס הצעירים, ואת התשובה שלהם הם נתנו כבר במשחק הראשון: סן אנטוניו ניצחה בבית 83:105 את ממפיס עם הצגה גדולה של טוני פארקר (20 נקודות ו-9 אסיסטים) ובזכות מטווח שלשות נהדר של הצוות המסייע בראשות מאט בונר וקוואי לאונרד. סן אנטוניו עלתה ליתרון 0:1 בסדרה, ושלחה מסר ברור לגאסול, רנדולף, קונלי וחבריהם- מטקסס יהיה קשה מאוד לקחת ניצחונות.

שחקן סן אנטוניו ספרס טוני פארקר. AP
נוקאאוט כבר במשחק הראשון. פארקר/AP

קודם לפתיחת הסדרה, דובר הרבה על הצבע המאיים של ממפיס, עם זאק רנדולף ומארק גאסול שצפויים למנוע את החדירות של הספרס, אבל בפועל, ההפך קרה: טוני פארקר ודני גרין חדרו ללא הפרעה, וכשהאורחים ניסו להתמקד בצרפתי או בג'ינובלי, הם חטפו מטח שלשות ממאט בונר וקאווי לאונרד, שסגר את המשחק כבר ברבע השלישי. מה שברור מעל הכל עבור ממפיס, מלבד ההגנה הנרפית שאיפשרה 105 נקודות, זה שכשזאק רנדולף סוגר ערב של 2 נקודות בלבד ב-1 מ-8 מהשדה, קשה מאוד לנצח, גם אם קווינסי פונדסקטר רושם את המשחק הגדול ביותר שלו העונה

טוני פארקר פתח בטירוף את המשחק, טים דאנקן צלף ג'אמפים פנויים, הצוות המסייע של הספרס העניש בכל פעם שהגנת הגריזליס התרכזה בכוכבים שמולה, והספרס שייטו ליתרון 20 כבר ברבע השני. זאק רנדולף לא קלע נקודה במשך יותר משלושה רבעים מה שהקשה מאוד על חבריו, אבל את הקאמבק שלה ביצעה ממפיס דווקא בזכותו של קווינסי פונדקסטר, ששיחרר את הניצרה מחוץ לקשת, הטיס את חבריו ל-0:10 ברבע השלישי וצימק ל-6 הפרש. האורחים כבר הריחו מהפך, אבל אז חטפו שלשה מבונר, הספרס רצו בעצמם ל-1:11, ושלשות סיום של בונר ולאונרד סגרו סופית את הסיפור ברבע האחרון.

שחקן סן אנטוניו ספרס טים דאנקן מול שחקן ממפיס גריזליס זאק רנדולף. GettyImages
אתה לא אוהב לקלוע? דאנקן עם רנדולף/GettyImages

רבע 1

הקהל ב-AT&T סנטר התפוצץ מאנרגיה בפתיחה, כשהפסרס דהרו ליתרון 2:9, כשטוני פארקר חודר ללא הפרעה בצבע של ממפיס. הרכב הצרפתי המשיך לאמלל את האורחים ההמומים, שמצידם פשוט לא מצאו את הטבעת, והספרס עלו ליתרון דו ספרתי כבר אחרי חמש דקות. רנדולף וגאסול פשוט הטיחו כדורים בקרש, ומנגד גרין קלע סל ועבירה נהדר בדרך ל-8:23 ענק. ממפיס סוף סוף עברה את קו 10 הנקודות, אבל שתי שלשות גדולות של מאט בונר הורידה את המארחים ביתרון 14:31 מדהים.

שחקן סן אנטוניו ספרס דני גרין. GettyImages
הצוות המסייע שוב סיפק את הסחורה. גרין/GettyImages

רבע 2

הצוות המסייע של הספרס המשיך לתרום, כשג'אמפ נהדר של גארי ניל יחד עם עוד חדירה של פארקר על ההגנה הרעועה של האורחים הקפיצו את יתרונה של סן אנטוניו ל-20 הפרש. קונלי התחיל סוף סוף להתעורר, מצא נקודות נאות בצבע, ואסיסט שלו לגאסול החל לנגוס בהפרש של הספרס. בונר תפר שלשה חשובה, גאסול עוד צימק ל-12 בלבד, אבל שלשה נוספת של לאונרד סייעה לסן אנטוניו לרדת אל המחצית ביתרון 37:51.

שחקן ממפיס גריזליס מארק גאסול חוסם את שחקן סן אנטוניו ספרס טים דאנקן. AP
בלי מאבק מסובך מדי. דאנקן מול גאסול/AP

רבע 3

גם את הרבע השלישי פתחה סן אנטוניו בסערה, כשדני גרין המשיך להיות אקטיבי מאוד, ושלשה שלו החזירה את הקבוצה של פופוביץ' ליתרון 17. רנדולף פשוט לא הצליח לעלות על הלוח (חוץ מבטור העבירות) וגם שלשה של פונדקסטר לא הצליחה לעצור את המומנטום של המארחים. פונדקסטר המשיך ללהוט מחוץ לקשת, תפר עוד שתי שלשות רצופות, ודאנק מהדהד של בייליס השלים ריצת 0:10, ופתאום זה רק 56:62. הספרס הלכו למנייה הבטוחה שלהם - כלומר מאט בונר- שהחזיר עם שלשה משלו, ג'ינובלי החל לתקוף את הסל, ונקודות של דיאו קבעו 57:73 לספרס לפני הרבע האחרון.

שחקן ממפיס גריזליס קווינסי פונדקסטר. GettyImages
היחידי שתפקד בהתקפה של הגריזליס. פונדקסטר/GettyImages

רבע 4

אלן פתח את הרבע הרביעי עם ארבע נקודות מהירות, אבל ההגנה של ממפיס לא הצליחה להתמודד עם החדירות של פארקר, ואיבוד כדור נוסף בהתקפה איפשר ללאונרד לסיים מתפרצת בקלילות ולקבוע 61:79. תשע וחצי דקות לסיום קלע רנדולף סוף סוף את הנקודות הראשונות שלו במשחק, אבל זה כמובן היה מעט מדי, ומאוד מאוד מאוחר מדי. לאונרד תפר עוד שתי שלשות, מילס הצטרף לחגיגה, והאוהדים בטקסס כבר לא יכולים לחכות למשחק הבא. בסיום זה 83:105 לספרס.

שחקן סן אנטוניו ספרס מאנו ג'ינובילי חודר מול שחקני ממפיס גריזליס ג'ראד בייליס, זאק רנדולף. רויטרס
חודרים ללא הפרעה. ג'ינובילי/רויטרס

סטטיסטיקה

קלעו לסן אנטוניו ספרס: טוני פארקר 20 (9 מ-14 מהשדה) ו-9 אסיסטים, קוואי לאונרד 18 (4 מ-5 לשלוש), דני גרין 16 (3 מ-6 לשלוש), מאט בונר 12 (4 מ-6 לשלוש), גארי ניל 11, מאנו ג'ינובילי 8, טים דאנקן (3 מ-9 מהשדה ו-10 ריבאונדים) דחואן בלייר 6 כל אחד, פטריק מילס 3, קורי ג'וזף ובוריס דיאו 2 כל אחד, טיאגו ספליטר 1.

קלעו לממפיס גריזליס: קווינסי פודקסטר 17 (5 מ-9 לשלוש), מארק גאסול 15 (7 מ-16 מהשדה) ו-7 ריבאונדים, מייק קונלי 14, 8 אסיסטים ו-4 איבודים, טוני אלן וג'ארד בייליס 8 כל אחד, טיישון פרינס 6, אד דייויס 5, אוסטין דיי 4, זאק רנדולף (1 מ-8 מהשדה ו-7 ריבאונדים) וג'ון לאור 2 כל אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully