וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גארי נוויל: "בקהאם - האנגלי שהכי השפיע על הכדורגל"

עולם הכדורגל נפרד מאגדה. אריקסון: "הספורטאי הגדול בעולם". הודג'סון: "מקווה שיישאר בענף". דייויד קמרון: "שגריר גדול"

דייויד בקהאם הודיע הערב (חמישי) על פרישה בגיל 38, וכעת אל נותר לעולם הכדורגל אלא לעמוד על הרגליים ולהצדיע לאחד האייקונים הגדולים ביותר של המשחק בשנים האחרונות.

דייויד בקהאם מנצ'סטר יונייטד ב-1995. David Rogers, GettyImages
קריירה מופלאה מגיעה לסיום והעולם מצדיע. בקהאם/GettyImages, David Rogers

גארי נוויל, ששיחק עם הקשר שנים רבות במנצ'סטר יונייטד: "הוא שיחק בקישור הכי גדול שאי פעם הייתי שותף לו. דייויד הוא היה אחר, והיה תענוג לשחק איתו. כששיחקנו יחד הוא עבד מאוד קשה בקבוצה פנטסטית. הוא כנראה השחקן האנגלי שהכי השפיע על הכדורגל. ההשפעה שלו היתה פשוט עצומה".

האח השני לבית משפחת נוויל, פיל נוויל: "איזו קריירה מדהימה - ארבעה תארים בארבע מדינות שונות, למעלה מ-100 הופעות בנבחרת אנגליה והשגריר הכי טוב שהיה לנו!"

מאמן נבחרת אנגליה לשעבר, סטיב מקלארן: "היה לי את המזל לעבוד עם כמה שחקנים גדולים, והוא היה אחד מהם. הוא ניצל עד הסוף את הכישרון שלו, היה ווינר ומנהיג, השחקנים הצעירים הלכו אחריו, הוא היה אישיות בעלת השפעה על המגרש ומחוצה לו".

שחקני מנצ'סטר יונייטד גארי נוויל, דייויד בקהאם. Michael Regan, GettyImages
"ההשפעה שלו היתה פשוט עצומה". גארי נוויל עם בקהאם/GettyImages, Michael Regan

מאמן נבחרת אנגליה לשעבר, סוון גוראן אריקסון: "שחקן פנטסטי, אדם פנטסטי, כנראה אישיות הספורט הגדולה ביותר בעולם. בכל העולם יודעים מי זה דייויד בקהאם, אני לא חושב שיש שחקן פופולארי ממנו. אני זוכר את כל המשחקים של הנבחרת, ותמיד כל העיסוק היה בבקהאם".

מאמן נבחרת אנגליה בהווה, רוי הודג'סון: "היתה לו קריירה נוצצת, מעמוד אייקוני, ואני מאחל לו הצלחה בעתיד. הרבה אנשים יציעו לו עבודות שאולי יזיזו אותו מהכדורגל, אבל אני מקווה שהוא יישאר בתחום. עבורי זה היה שבוע מוזר - לראות את ריו פרדיננד פורש מהנבחרת, ולא מזמן גם את ג'ון טרי, ועכשיו את בקהאם, זה קצת מרגיש כמו סופה של תקופה".

ראש ממשלת בריטניה דייויד קמרון: "לדייויד בקהאם היתה קריירת כדורגל מדהימה. לא רק שהוא היה שגריר גדול, אסור לשכוח את כל העבודה שלו שעזרה לנו לארח את אולימפיאדת לונדון 2012".

יו"ר ההתאחדות האנגלית, דייויד ברנסטיין: "זה בלתי צפוי. דייויד הוא דמות אייקונית במשחק ובמשך השנים הוא סיפק כמה הופעות מופלאות עבור הקבוצות בהן שיחק, בעיקר מנ'סטר יונייטד. כשמסתכלים על העבודה שהוא עשה עבור אנגליה, אף אחד לא יכול להגיד שהוא לא נתן הכל למדינה שלנו. זו אבידה גדולה לענף".

שחקן נבחרת אנגליה לשעבר דייויד בקהאם לצד המאמן סוון גורן אריקסון. Alex Livesey, GettyImages
"אישיות הספורט הגדולה ביותר בעולם". אריקסון עם בקהאם/GettyImages, Alex Livesey

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully