וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'לסי זכתה בליגה האירופית

שער נגיחה דרמטי של ברניסלב איבנוביץ' הבלם בתוספת הזמן, העניק לצ'לסי ניצחון 1:2 על בנפיקה וזכייה בתואר, שנה אחרי הזכייה בליגת האלופות. טורס כבש ראשון (60), קרדוסו השווה בפנדל (68), בניון לא שותף

בסיומה של דרמה אדירה באצטדיון באמסטרדם, זכתה הערב (רביעי) צ'לסי בליגה האירופית אחרי ניצחון במשחק הגמר 1:2 על בנפיקה. הבלוז עשו היסטוריה כשהפכו לקבוצה הראשונה שזוכה בליגה האירופית, שנה בלבד אחרי שהיא זוכה בליגת האלופות וגם הקבוצה הרביעית שזוכה בשלושת המפעלים הגדולים של אופ"א אחרי שרק באיירן מינכן, יובנטוס ואייאקס עשו זאת לפניה. דווקא בנפיקה הייתה הקבוצה הטובה יותר וראויה גם לניצחון אך כשהתוצאה מורה על 1:1 עמוק בתוספת הזמן והמשחק נמצא בדרך להארכה, הפך ברניסלב איבנוביץ' לגיבור הגדול של הבלוז עם שער נגיחה דרמטי עמוק בתוספת הזמן אחרי כדור קרן של חואן מאטה.

פרנק למפארד ושחקני צ'לסי מניפים את הגביע אחרי זכייה בליגה האירופית. AP
יש גביע. צ'לסי חוגגת תואר שני ברציפות/AP

צ'לסי הייתה גם הראשונה להוליך במשחק, כאשר פטר צ'ך הוציא כדור ארוך עם היד שהגיע עד מרכז המגרש, חואן מאטה ליטף את הכדור שהגיע לפרננדו טורס. לואיזאו לא הצליח להתמודד עם הספרדי שניער אותו ומזווית לא פשוטה בעט לרשת. בדקה ה-68 השיגו הפורטוגלים את השוויון לו הם היו ראויים כל כך. ססאר אספיליקואטה נגע בידו כדור שהוכנס לרחבה וגרם לפנדל, אותו בעט אוסקר קרדוסו בקור רוח פנימה, אך גם זה לא עזר לפורטוגלים האומללים.

ברניסלב איבנוביץ' שחקן צ'לסי חוגג את שער הניצחון בגמר הליגה האירופית עם חואן מאטה. רויטרס
המלך של צ'לסי. איבנוביץ' חוגג לאחר שער הניצחון/רויטרס

מה נאמר על בנפיקה, שהגיעה למשחק הזה אחרי הטראומה בליגה וההפסד לפורטו שעלה לה בראשות הטבלה, מחזור אחד לסיום העונה. הקבוצה של ז'ורז'ה ז'סוס לא זכתה בתואר אירופי מאז 1962 (בדיוק באותה עיר - אמסטרדם) והיא הגיעה למשחק הזה רעבה מאוד במטרה להסיר את הקללה של בלה גוטמן ועם סגל מלא לחלוטין, אך שוב יצאה הלוזרית הגדולה של אירופה ורושמת גמר אירופי שביעי ברציפות שבו היא מפסידה. הפורטוגלים, שעד לפני שבוע יכלו לזכות באליפות פורטוגל ובליגה האירופית, נותרו ללא כלום ועם עוגמת נפש עצומה.

רפא בניטס מנגד, ייפרד בוודאות מצ'לסי בתום העונה אך הוא יעשה זאת עם ראש מורם ותואר אירופי מכובד מאוד, אותו הוא משיג במשחק שבו הוא לא ערך אפילו חילוף אחד. יוסי בניון לא שותף, אבל את מדליית הזהב שלו הוא קיבל.

ברניסלב איבנוביץ' שחקן צ'לסי כובש את שער הניצחון בגמר הליגה האירופית. רויטרס
איזו דרמה. איבנוביץ' נוגח את השער היקר מכולם/רויטרס
שחקני בנפיקה שבורים לאחר ההפסד בגמר הליגה האירופית. רויטרס
איזה שבוע אכזרי. שחקני בנפיקה בהלם/רויטרס

מחצית שנייה

דקה 90: גול (!) איזו דרמה אדירה באמסטרדאם. חואן מאטה הרים כדור קרן נהדר היישר לראשו של ברניסלב איבנוביץ' הבלם, שהתרומם מעל כולם ונגח לרשת. 1:2 לצ'לסי שזוכה בליגה האירופית.

דקה 88: איזו בעיטה אדירה של פרנק למפארד (!). כמו במחצית הראשונה, הקפטן של צ'לסי בעט כדור אדיר מטווח של 18 מטרים, שנעצר רק במשקוף.

דקה 81: המהפך כמעט הושלם ושוב זה היה אוסקר קרדוסו שקיבל כדור מלימה המחליף ומטווח של 20 מטרים בעט מהאוויר כדור אדיר לחיבורים. פטר צ'ך הדף בקצות האצבעות לקרן.

* זה היה שער שביעי של קרדוסו העונה בליגה האירופית, כמו אדינסון קבאני. רק ליבור קוזאק מלאציו כבש יותר (שמונה שערים).

דקה 68: גול! ססאר אספיליקואטה נגע בידו כדור שהוכנס לרחבה. השופט הורה לפנדל מוצדק ואוסקר קרדוסו היה זה שבעט חזק ופנימה. 1:1.

פרננדו טורס שחקן צ'לסי חוגג שער. רויטרס
שער שישי ברציפות בליגה האירופית. פרננדו טורס חוגג/רויטרס
שחקני צ'לסי חוגגים: גארי קייהיל, חואן מאטה, ברניסלב איבנוביץ'. רויטרס
איזה ווינרים. שחקני צ'לסי חוגגים/רויטרס

* רק כריסטיאנו רונאלדו (12 שערים) ורוברט לבנדובסקי (10) כבשו העונה באירופה יותר מטורס (תשעה שערים).

* זה היה שער שישי של טורס בששת המשחקים האחרונים בליגה האירופית. בליגה, לשם השוואה, הוא לא כבש ב-2013.

דקה 60: גול! צ'לסי עולה ליתרון בניגוד מוחלט למהלך המשחק. פטר צ'ך הוציא כדור ארוך עם היד שהגיע עד מרכז המגרש, חואן מאטה ליטף את הכדור שהגיע לפרננדו טורס. לואיזאו לא הצליח להתמודד עם הספרדי שניער אותו ומזווית לא פשוטה בעט לרשת. 0:1 לצ'לסי.

דקה 50: בנפיקה הייתה בטוחה שהיא עולה ליתרון, כאשר אוסקר קרדוסו נותר חופשי ברחבה ונגח פנימה, אבל הקוון הרים דגל לנבדל גבולי מאוד.

אוסקר קרדוסו שחקן בנפיקה לפני דויד לואיז שחקן צ'לסי. GettyImages
היה קרוב לכיבוש. אוסקר קרדוסו/GettyImages

מחצית ראשונה

* המחצית הראשונה הסתיימה עם שליטה מוחלטת של בנפיקה, כאשר פטר צ'ך נוגע בכדור יותר מכל שחקני צ'לסי (32 נגיעות). בנפיקה במחצית הראשונה עם שבעה איומים לשער אבל אף בעיטה לא פגעה במסגרת.

דקה 41: בנפיקה חזרה לשלוט ושוב אוסקר קרדוסו היה הכתובת להרמה של אנסו פרס מצד ימין, אך הגנת צ'לסי הצליחה להרחיק לקרן בזמן.

דקה 37: בשעה טובה, צ'לסי הגיעה למשחק. אוסקר מסר כדור קצר לפרנק למפארד, שבעט כדור אדיר ומסובב מטווח של 18 מטרים שהטעה את ארתור, אך השוער הצליח להדוף בקושי רב לקרן. מזל גדול לבנפיקה.

יו"ר ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון (למעלה) בגמר הליגה האירופית. GettyImages
שימו לב מי נכח במשחק ועל פי התמונה די השתעמם ממנו. אבי לוזון, במרכז/GettyImages

דקה 26: מצב ראשון לצ'לסי. אוסקר הברזילאי קיבל כדור כ-17 מטרים משערו של ארתור ובעט כדור חזק, אבל שוער בנפיקה הדף ללא קושי.

דקה 11: עוד מצב טוב מאוד לבנפיקה שפתחה את המשחק מצוין. לורנסו מלגארחו חדר לרחבה מצד שמאל ויכל לבעוט לשער, אך הוציא כדור לאחור לעברו של אוסקר קרדוסו שבעט, אך נבלם על ידי דויד לואיז.

* הנה נתון ראשון מעניין. בנפיקה פתחה עם אנדרה אלמיידה כפורטוגלי היחיד בהרכב שלה. שלושה אנגלים בלבד בהרכב צ'לסי.

גארי קייהיל שחקן צ'לסי הודף בעיטה בגופו מול בנפיקה. רויטרס
הציל גול כבר בפתיחה. גארי קייהיל/רויטרס

דקה 3: מצב ראשון לפורטוגלים. אנדרה אלמיידה הרים כדור מדויק מצד ימין. אוסקר קרדוסו הגבוה הגיע מעל כולם ונגח מעט מעל הרשת.

דקה 1: גמר הליגה האירופית יצא לדרך, אווירה מחשמלת באיצטדיון באמסטרדאם.

פרנק למפארד שחקן צ'לסי מול אדוארדו סאלביו שחקן בנפיקה. רויטרס
מאבק מרתק. למפארד מול סאלביו/רויטרס

* מאז התפטרותו של בלה גוטמן ב-1962, אחרי שזכה בגביע האלופות והטיל את הקללה המפורסמת ("מעכשיו יעברו עוד 100 שנה עד שבנפיקה תזכה שוב בגביע אירופה") הנשרים הפסידו בשישה גמרים יבשתיים. כעת הם הפסידו גם בגמר השביעי.

* בעונה שעברה ניצחה צ'לסי פעמיים את בנפיקה ברבע גמר ליגת האלופות, בדרך לזכייה בתואר.

* מה תגידו על הנאחס של ג'ון טרי בגמרים? ב-2008 הוא החליק בדו קרב הפנדלים ומנע מאברהם גרנט זכייה בליגת האלופות, בעונה שעברה נעדר מהגמר בגלל הרחקה והפעם הוא פצוע וראה את קבוצתו זוכה במפעל בלעדיו.

* רפא בניטס הפך להיות המאמן השני (אחרי ג'ובאני טראפטוני) שזוכה במפעל עם שתי קבוצות שונות, שכן הוא הניף את גביע אופ"א עם ולנסיה ב-2003/4.

* אוסקר קרדוסו כבש 20 שערים בליגה האירופית מאז 2009/10. רק רדאמל פלקאו (30) כבש יותר.

ברניסלב איבנוביץ', פרננדו טורס שחקני צ'לסי עם גביע הליגה האירופית. GettyImages
התמודדו על שמונה תארים, הסתפקו באחד. ברניסלב איבנוביץ' עם פרננדו טורס/GettyImages

הרכבים

בנפיקה: ארתור, אנדרה אלמיידה, לואיזאו, אסקיאל גאראי ז'ארדל, 78), לורנסו מלגארחו (אולה ג'ון, 66), נמניה מאטיץ', אנסו פרס, אדוארדו סאלביו, רודריגו (לימה, 66), ניקולאס גאיטן, אוסקר קרדוסו.

צ'לסי: פטר צ'ך, ססאר אספיליקואטה, גארי קייהיל, ברניסלב איבנוביץ', אשלי קול, דויד לואיז, ראמירס, אוסקר, פרנק למפארד, חואן מאטה, פרננדו טורס.

אנסו פרס שחקן בנפיקה בוכה לאחר ההפסד בגמר הליגה האירופית. רויטרס
התמונה מדברת. אנסו פרס בוכה אחרי ההפסד/רויטרס
כוכבי העבר יוהאן קרויף (מימין), מישל פלאטיני, אוסביו בגמר הליגה האירופית. AP
הגדולים ביותר ביציע. קרויף, פלאטיני ואוסביו./AP
שחקני בנפיקה מקבלים את מדליות הכסף לאחר ההפסד בגמר הליגה האירופית. AP
בסופו של יום: הלוזרים הכי גדולים באירופה. שחקני בנפיקה עולים לקבל את מדליות הכסף/AP
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא שיחק, אבל שותף לזכייה. בניון/מערכת וואלה!, צילום מסך
שחקני צ'לסי לאחר הזכייה בליגה האירופית. רויטרס
תואר אירופי שני ברציפות. שחקני צ'לסי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully