וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחזרה לעתיד: מה צופן העתיד לכריסטיאנו רונאלדו?

17.5.2013 / 10:20

הריבים עם השחקנים, הכעסים על החברים, המטרד של מסי שלא נגמר, תחושת חוסר המיצוי בריאל, הרגע במנצ'סטר שפתח לו את העיניים, וכמובן - הכסף. הרבה כסף. כריסטיאנו רונאלדו שובר את הראש האם לעזוב את ריאל מדריד. רגע לפני שהוא מביא לה עוד תואר, הנה התמונה המלאה

זה קרה אחרי ניצחון חוץ 0:2 על מידלסברו. מנצ'סטר יונייטד עשתה עוד צעד גדול בדרך לאליפות שלישית ברציפות, שתובטח שבועיים לאחר מכן, וכריסטיאנו רונאלדו, הכוכב הכי גדול של השדים האדומים, שסימל את רצף האליפויות המפואר הזה, הודיע: "חלום ריאל מדריד מת מבחינתי. אני כבר לא חושב על ריאל". חמישה שבועות לאחר מכן, הפורטוגלי הצטרף לבלאנקוס, תמורת סכום מטורף של 94 מיליון יורו.

בדיוק ארבע שנים חלפו מאז ובמשחק של ריאל מול מלאגה לפני שבוע וחצי, בדקה ה-26, ארבע דקות לאחר שהחמיץ פנדל, רונאלדו שלח אל החיבורים כדור חופשי בלתי ישיר מתוך הרחבה. השער ה-200 שלו במדי ריאל מדריד. הוא רץ באקסטזה לכיוון היציעים וצעק "אני כאן, אני כאן", כשהוא מצביע לכיוון הרצפה. התקשורת המדרידאית התמוגגה והצהירה ש"הוא יותר לבן מאי פעם" וגם רונאלדו עצמו כתב בחשבון הטוויטר: "איזה משחק גדול. יאללה מדריד". אלא שניסיון העבר מוכיח שכל ההצהרות הללו לא מבטיחות שום דבר.

ייתכן מאוד שהערב (שישי), כריסטיאנו רונאלדו ישחק את משחקו המשמעותי האחרון עם ריאל מדריד, אותה ינסה להוביל לעוד זכייה בגביע, הפעם מול היריבה העירונית אתלטיקו. בקיץ, הוא עשוי למצוא את עצמו עוזב את בירת ספרד. לאן והאם הרעיון הזה טוב מבחינת כולם - הגיע הזמן לנסות ולהבין.

כריסטיאנו רונאלדו חוגג שער. Denis Doyle, GettyImages
"אני כאן, אני כאן"? לא בטוח. רונאלדו חוגג מול מלאגה/GettyImages, Denis Doyle

לאחר אותו שער מול מלאגה, קרה עוד משהו, אותו העדיפו גופי התקשורת הבכירים של מדריד, אלה שמקורבים לקבוצה דוגמת 'אס', 'מארקה' או 'אל פאיס', להצניע. בקטאלוניה, לעומת זאת, קפצו על המציאה וניתחו את האירוע מכל הזוויות: שניות לאחר החגיגה ההיא, רונאלדו העיף מבט לכיוון הספסל של ריאל ופלט "לך תזדיין", בפורטוגזית. קשה לקבוע בנחרצות שהוא כיוון את הדברים לעבר מאמנו ז'וזה מוריניו, אבל גם די קל לייצר את הקשר הזה. כאשר רונאלדו חלף על פני הספסל, אחד מעוזריו של מוריניו לחש משהו באזנו של המאמן, שלא יצר קשר עין עם הכוכב שלו. העוזר, אייטור קראנקה, הצניע את העניין במסיבת העיתונאים שלאחר המשחק, אבל גם אם מדובר במקרה שולי, הרי שבכל הנוגע לכריסטיאנו רונאלדו, אין מקרים שוליים והכול נבחן ובנוסף, במצב העניינים הרעוע, בין רונאלדו למועדון ובין מוריניו לשחקנים, הכול אפשרי וראוי לדיון.

הבלגן בין כריסטיאנו רונאלדו לריאל מדריד החל כבר בתחילת העונה, לפחות על פני השטח. בתוך תוכו של הפורטוגלי, הוא כנראה כבר ביעבע תקופה ארוכה. מאז שרונאלדו נחת בספרד, הוא הוסיף לארון התארים שלו אליפות אחת, גביע אחד, סופרקופה אחת ואפס הופעות בגמר ליגת האלופות. מעט מדי עבור הכסף ששילמו הבלאנקוס ומעט מדי עבור הפורטוגלי, שרגיל היה לזלול תארים ביונייטד. רונאלדו הגיע לריאל כדי למצוא לעצמו אתגר חדש, אחרי שפירק את הפרמיירליג, אבל לצערו, הוא גילה שהאתגר הזה, רוב הזמן, גדול אפילו עליו.

בספטמבר, אחרי צמד מול גרנאדה, הוא הטיל את הפצצה: "אני עצוב והמועדון יודע במה מדובר. בגלל זה לא חגגתי את השערים שכבשתי", על פי דיווחים בספרד, רונאלדו ביקש מהנשיא פלורנטינו פרס לעזוב את הקבוצה ובדיעבד, מוריניו קבע שזה היה הרגע בו ריאל איבדה את הריכוז וברצלונה פתחה פער בלתי סגיר ב'לה ליגה' בדרך להשבת האליפות אליה. השמועות לגבי אותו אירוע דיברו על כך שבעוד זלאטן איברהימוביץ' וסמואל אטו זכו לחוזי ענק, רונאלדו לא קיבל הצעה לחוזה משודרג, בין היתר בגלל חוקי הפייר פליי שיכנסו לכדורגל האירופי ויחייבו את ריאל לשלם עליו כמעט כפליים מאשר היום.

ז'וזה מוריניו, מאמן ריאל מדריד. רויטרס
מה מצב היחסים עם מוריניו?/רויטרס

אלא שמסביב נפוצו עוד שמועות וביניהן היחסים עם מוריניו, יחס ההנהלה לחבריו של רונאלדו כדוגמת ריקרדו קרבאליו, קאקה או פאביו קואנטראו ואפילו החברות עם מרסלו, שעלתה על שרטון לאחר שהברזילאי הצהיר בקיץ שכדור הזהב צריך ללכת לאיקר קסיאס, מה שהעליב את רונאלדו. בכלל, כדור הזהב הוא אחת הנקודות הכי רגישות בסיפור הזה. בינואר, חודש שלאחר שדווח שרונאלדו הוא זה שכעת לא מסכים להאריך את חוזהו בקבוצה, ליאונל מסי שוב זכה בתואר האישי היוקרתי ביותר בעולם הכדורגל, בפעם הרביעית ברציפות. הזכייה הזו הוציאה הרבה מאוד מהאוויר של הפורטוגלי, שאת חוסר שביעות הרצון שנראה על פניו ברגע ששמו של הארגנטינאי הוכרז, גם 2,000 שערים ולא רק 200 לא יוכלו להסתיר.

היריבות עם מסי עשוי להיות גורם מכריע נוסף בשיקולי העזיבה או ההישארות: מצד אחד כאמור, רונאלדו מתקשה לזכות בתארים, קבוצתיים או אישיים מול הארגנטינאי וברצלונה. ההשוואה הישירה בין השניים, שהופכת לנוחה יותר כאשר הם משחקים באותה ליגה, גם היא לא ממש עושה חסד עם הפורטוגלי, שמצטייר כבעל אופי שלילי (אולי קצת פחות העונה מאשר בעבר) לעומת מסי, "הילד הטוב". מצד שני, גם רונאלדו יודע היטב שעזיבה שלו עלולה להתפרש כבריחה מהתחרות והוא מאוד לא מעוניין שיראו אותו ככזה. ההיפך הוא הנכון, רונאלדו רוצה לנצח את מסי בקרבות ישירים, להוכיח שהוא גדול ממנו על אותו מגרש או מקסימום, מול אותן יריבות.

בזמן האחרון זה עובד לא רע בכלל. מבין שמונה משחקי הקלאסיקו האחרונים, ריאל ניצחה ארבעה והפסידה רק אחד. גם מאזן השערים נוטה לטובת רונאלדו במשחקים האלה (שמונה מול חמישה בלבד של מסי), אבל ההכרה עדיין לא שם ומחוץ לריאל, מעטים יטענו שהוא שחקן גדול יותר מהארגנטינאי. ייתכן מאוד שאחד משיקולי ההישארות בריאל יהיה הניסיון להשלים את המהפך התודעתי הזה.

בפברואר רונאלדו הודיע שהוא כבר לא עצוב כמו קודם, אבל עדיין לא הסכים לחתום על חוזה חדש ונכון להיום, זהו הפחד הגדול ביותר של הבלאנקוס. החוזה של הפורטוגלי בברנבאו מסתיים ביוני 2015. הוא יהיה אז בן 30 וקצת, כבר לא ילד, אבל לאיש אין ספק שכל קבוצות הפאר יתנפלו. בריאל לא רוצים שהוא יעזוב ללא תמורה ולכן עשויים למכור אותו. למה שזה יקרה כבר בקיץ הקרוב? כי בקיץ הבא, כאשר תישאר שנה אחת בלבד בחוזה, קשה להאמין שמישהו יסכים לשלם סכומי עתק על שחקן שיהפוך לחופשי במהרה. בנוסף, למרות דיווחים מסוימים על מערכת יחסים לא טובה בין רונאלדו למוריניו, יש כאלה שטוענים שהכול בסדר בין השניים ושהעזיבה הצפויה של "המיוחד" תגרום לנטישת כוכבים וביניהם רונאלדו, כפי שקרה בקבוצות הקודמות אותן מוריניו עזב.

היעד הבולט ולמעשה הכמעט בלעדי כרגע הוא מנצ'סטר יונייטד. אלופת אנגליה הטרייה עברה טלטלות רציניות בשבוע החולף, אבל היא עדיין נחשבת לפייבוריטית לקלוט את רונאלדו אם אכן יעזוב את ריאל. הוא לא הסתיר את התרגשותו מהדרך בה הקהל האדום קיבל אותו באולד טראפורד במפגש שמינית גמר ליגת האלופות העונה ולאחר שכבש את השער שהכריע את התמודדות כולה, נראה היה שזה הדבר האחרון שהוא רצה שיקרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם אלפיים שערים לא יסתירו את האכזבה של רונאלדו מהזכיות של מסי בכדור הזהב/מערכת וואלה!, צילום מסך

מערכת היחסים של רונאלדו ויונייטד ארוכה וטובה מאוד, למרות שהוא פעמיים ביקש לעזוב אותה ופעם אחת גם נענה. ההערכה שיש לו לסר אלכס פרגוסון הפורש, בו הוא רואה דמות אב ובעיקר, את המאמן שבנה אותו להיות אחד השחקנים הגדולים בעולם, היא עצומה ומיד לאחר הודעת הפרישה רונאלדו פירסם תמונה משותפת ישנה של השניים עם הכיתוב "תודה על הכול, בוס". יש לא מעט בעיות בדימיון הבולט בין פרגוסון למחליפו, דייויד מויס, שימדד בכל דבר שיעשה בהשוואה ישירה לסקוטי (דוגמת מוריניו ואנדרה וילאש בואש בצ'לסי), אולם היתרון הגדול מבחינת יונייטד הוא שהדמיון הזה עשוי לשכנע את רונאלדו שניתן לייצר מערכת יחסים זהה עם מויס.

ממש באותו יום בו פרגוסון הודיע על פרישה, ה"דיילי מייל" הבריטי פירסם שדייויד גיל, יו"ר מנצ'סטר יונייטד, טס למדריד על מנת להיפגש עם סוכנו של רונאלדו ומספר עיתונים בממלכה כבר הודיעו על עסקה כמעט סגורה. על פי השמועות, ריאל חושקת בצ'יצ'ריטו הרננדס, החלוץ המקסיקני של יונייטד, כמחליף לגונסאלו היגואין שצפוי לעזוב והאנגלים מאמינים שזה יהיה הקלף המנצח שלהם ושהם יוכלו לשכנע את הבלאנקוס לעסקה שתכלול את הרננדס וסכום כסף נכבד בתמורה לרונאלדו. הצעה קודמת, כך על פי השמועות, כללה את נאני ו-65 מיליון ליש"ט, אך נענתה בשלילה מצד ריאל.

מיד לאחר משחק הבית האחרון של פרגוסון ביונייטד, בו ניצחו השדים האדומים 1:2 את סוונסי, הודה הסקוטי כי ווין רוני הגיש בקשה רשמית לעזיבת המועדון: "אבל לא ניתן לו ללכת", הוא הצהיר באותה נשימה. ביונייטד מאמינים שהגעה של רונאלדו היא כל מה שצריך כדי לשכנע גם את רוני שזה המקום בו הוא רוצה להיות וייתכן שהנחרצות של פרגוסון לגבי הכוכב האנגלי המתוסכל שלו רומזת על כך שיש דברים עליהם אנחנו עדיין לא יודעים. בכל מקרה, בעוד שלאיש בממלכה אין ספק שרונאלדו ישדרג את יונייטד, היו גם כאלה שאמרו שהוא לא הדמות שהקבוצה הזו, שיוצאת לדרך חדשה, עם מנג'ר שיצטרך לקנות לעצמו מעמד ועם קבוצה צעירה מאוד, שפירקה העונה את הפרמיירליג, זקוקה לה כרגע. הוא דומיננטי מדי וכוכב מדי.

דייויד מויס מאמן מנצ'סטר יונייטד. GettyImages
הדימיון בין מויס לפרגוסון ישכנע את רונאלדו לבחור ביונייטד?/GettyImages

רונאלדו עצמו אומנם הודיע במהלך העונה: "אני רוצה לסיים את החוזה שלי בריאל", אבל מיהר להוסיף ש"אחר כך, אני כבר לא יודע מה יקרה איתי", כך שקיימת אפשרות סבירה לפיה הוא אכן יישאר לבן עד קיץ 2015 ורק אז ישוב לאולד טראפורד, אם בכלל. אלא שייתכן שעוד לפני כן, קבוצה אחרת תגיש לריאל הצעה שאי אפשר לסרב לה והקבוצה הזו מסתמנת כרגע כמלכה החדשה של שוק ההעברות: פריס סן ז'רמן. סוכנו של הפורטוגלי, חורחה מנדס, הצית את השמועות בנוגע לעיר האורות לאחר שאמר: "נורמלי שקבוצות גדולות מתעניינות בשחקנים גדולים ופריס סן ז'רמן היא בהחלט אפשרות עבור כריסטיאנו". באנגליה מיהרו לפרסם שהפריזאים כבר הכינו הצעה על סך 94 מיליון יורו, בדיוק הסכום בו ריאל רכשה את מספר שבע מיונייטד והם רק מחכים לרגע המתאים להניח אותה על שולחנו של פלורנטינו פרס.

אם כן, מהם הסיכויים האמיתיים לעזיבה של רונאלדו את בירת ספרד בחודשים הקרובים? בקיץ ייערכו בחירות לנשיאות ריאל ולמרות שפרס לא צפוי להיתקל בקשיים, הוא בוודאי לא ירצה לקומם את הבוחרים נגדו עם מכירה של הכוכב הבולט ביותר של הקבוצה. ריאל הציבה תג מחיר אסטרונומי של מיליארד דולר על השחקן, אבל זה כמובן רק משהו סמלי. סלבטורה לנדולינה מ"בליצ'ר ריפורט" בטוח: "אוהדי ריאל יראו בעזיבה של רונאלדו אסון, אבל גם בלעדיו הקבוצה יכולה להתמודד על תארים. כולם היו בטוחים שרונאלדו ומוריניו יעשו את ההבדל עבור ריאל בליגת האלופות, אבל זה לא קרה".

באותו אתר, כתב בתחילת החודש ג'וזף צוקר: "רונאלדו צריך לסיים את הקריירה בריאל מדריד. למה שהוא בכלל ירצה לעזוב בעצם? כשהוא עזב את יונייטד הייתה תחושה שהוא הגיע למיצוי שם, אחרי שלוש אליפויות, ליגת האלופות והעובדה שהפך לכוכב הכי גדול שאפשר באנגליה. ריאל הייתה אחד המקומות הבודדים בהם הוא יכול היה למצוא אתגר חדש וגם אחרי ארבע שנים האתגר לא הסתיים, כי הוא לא זכה עם ריאל בליגת האלופות העשירית וכי ליאונל מסי ממשיך לעשות יותר עבור ברצלונה. בכל מקרה, דברים אף פעם לא טובים בפעם השנייה כמו בראשונה וחזרה ליונייטד עלולה לקלקל לו ולקבוצה את הזכרונות החיוביים. הוא צריך להישאר בברנבאו ולהפוך לאגדה כמו די סטפאנו, ראול או זידאן".

ממש כמו לפני ארבע שנים, כריסטיאנו רונאלדו ניצב בפני קיץ לא ברור ומלא תהפוכות. אז, זה נגמר במעבר סנסציוני וגם הפעם לא נראה שצפוי שקט בגזרה הזו. בינתיים, הוא ינסה להוסיף למאזנו תואר רביעי על אדמת ספרד ו-13 בקריירה. אולי זה יעזור לו להחליט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully