וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יריות, ונדליזם ושריפות: כך אוהדי אולימפיאקוס חגגו

הזכייה הסנסציונית של אולימפיאקוס ביורוליג הוציאה את אוהדיה הרבים לרחובות פיראוס, זה נגמר עם לא מעט הרס. צפו

עריכה: מיכאל ברגמן

שחקני אולימפיאקוס חגגו כל הלילה את הזכייה ההיסטורית שלהם ביורוליג. אחרי הניצחון הענק על ריאל מדריד בגמר היורוליג (88:100) אולימפיאקוס היא הקבוצה הרביעית מאז הונהגה שיטת הפיינל פור, שרושמת זכייה שנייה ברציפות בגביע. אחרי שפיגרו 27:10 ברבע הראשון היוונים העבירו הילוך, שלפו ציפורניים ודרסו את ריאל מדריד תוך שהם מחוללים מהפך, צולחים רגעים צמודים במאני-טיים ומסיימים עם ניצחון ענק. "אולימפיאקוס אלופת אירופה, שוב!", הייתה הכותרת בעיתון "טה נאה" היווני, "אחרי פתיחה גרועה הכול השתנה ברבע השני והאדומים נלחמו עד לניצחון".

אלפי אוהדי אולימפיאקוס יצאו לרחובות פיראוס וחגגו את הזכייה של קבוצתם האהובה בתואר, ואיך לומר, זו לא הייתה חגיגה שגרתית. תושבי הרחובות נאלצו לבלות את הלילה לקול יריות, וראו את האוהדים חוגגים בצורה אלימה משהו. הנה מקבץ מהחגיגות הללו.

יריות נשמעו מכל עבר

החגיגות התלהטו באדיבות הרכבים החונים ברחובות

שחקני אולימפיאקוס חוגגים זכייה ביורוליג. AP
"אגדות שכתבו את שמם בספרי ההיסטוריה"/AP

אחרי החגיגות באולם בלונדון, כ-500 אוהדים של אולימפיאקוס חיכו לקבוצה במלונה בעיר והרעישו עולמות. כשהשחקנים הגיעו הם שמעו שירי עידוד. "אגדות. המלכים של אירופה", נכתב ב"ספורט24", "אולימפיאקוס לחצה על כפתור טורבו, מחקה פיגור של 17 נקודות וכתבה את שמה בספרי ההיסטוריה".

"היה לנו מאוד קשה העונה", אמר מאמן אולימפיאקוס המאושר גיאורגיוס ברצוקאס, שהיה למאמן היווני הראשון שמניף גביע יורוליג. "היו פציעות, אנשים העבירו עלינו ביקורת, אבל האופי שלנו הוא אף פעם לא להיכנע. שיחקנו בסגנונות שונים, אנחנו יכולים לקלוע 60 נקודות ויכולין להגיע ל-100 כמו נגד צסק"א. היינו מאוחדים ואולימפיאקוס היא דוגמה ליוון - אנחנו יכולים לחולל נסים".

מאמן אולימפיאקוס גיורגיוס ברזאוסקס. AP
במקום הנכון, בזמן הנכון, עם הקבוצה הנכונה. ברצוקאס/AP

"כבר חוללנו מהפכים העונה, אנחנו לא נכנסים לפאניקה", הוסיף ברצוקאס, "יש לנו שחקנים עם אופי ונשמה. רק ניסיתי לעודד אותם". על ההיסטוריה שעשה כמאמן יווני שזוכה ביורוליג אמר: "הייתי בזמן הנכון ובמקום הנכון עם הקבוצה הזאת. יש לי מזל שהובלתי אותה. זאת אחת הקבוצות הטובות באירופה וזה כבוד להוביל אותה. יש כישרון אבל מה שמאפיין אותנו זה שאנחנו קבוצה".

שחקן אולימפיאקוס ואסיליס ספאנוליס מניף את גביע יורוליג. AP
"היו הרבה דיבורים סביבנו וזה רק איחד אותנו". ספאנוליס עם הגביע/AP

ה-MVP של הפיינל פור והאיש על שמו רשום הגביע הוא ללא ספק כוכב אולימפיאקוס ואסיליס ספאנוליס, שקלע 22 נקודות, כולן במחצית השנייה. "אלה היו שלושה ימים חלומיים בלונדון", אמר לאחר ההנפה, "באנו כאלופים, אבל גם ככאלה שלא ממש ספרו. אתם יודעים שיש בעיות תקציב ואיך נראית עונה אחרי שזוכים כבר באליפות, אבל כל זה רק חיזק אותנו. היו הרבה דיבורים סביבנו וזה רק איחד אותנו וחיזק אותנו. ניצחנו שתי קבוצות גדולות ומגיע לנו להיות אלופים".

על יכולתו בפיינל פור אמר ספאנוליס: "היה קשה, תמיד היו עליי שניים-שלושה שחקנים, אבל זה התפקיד שלי, אני מושך את שחקני היריבה ומפנה מקום לחברים שלי. ידענו שכדורסל משחקים 40 דקות ולא 10, כבר עשינו קאמבקים בעבר והצלחנו. לקלוע 100 נקודות בגמר זה הישג גדול. יש לקבוצה כימיה מדהימה, כל אחד יודע מה תפקידו ונשארנו מאוחדים".

שחקני אולימפיאקוס חוגגים זכייה ביורוליג. AP
"שלושה ימים חלומיים בלונדון"/AP

סטראטוס פרפרוגלו היה מאושר בסיום: "הרגשה נפלאה, פשוט הרגשה משדימה, זה הגביע השלישי שלי ואני מאושר, קשה לי לתאר במילים מה עובר עליי ברגעים האלה. אולימפיאקוס בטופ, אני מרגיש מבורך, זה משהו שמאוד קשה לעשות, לא יודע מה להגיד, היינו במינוס 17 אבל לא איבדנו שליטה, הקבוצה שלנו לעולם לא נכנעת".

קייל היינס, שתרם 11 נקודות לאליפות החדשה-ישנה, לא מצא מילים בחגיגות: "מה להגיד...הגיע לנו, עבדנו קשה ואני חסר מילים כרגע, עשינו בק-טו-בק ואנחנו מוצפים ברגשות. מדהים".

פרו אנטיץ', שתרם 10 נקודות ו-6 ריבאונדים בגמר: "לזכות פעם שנייה ברציפות זאת חתיכת היסטוריה, הישג מדהים. כולם ראו שאנחנו שיחקנו יחד. אין רגע גדול מזה. אני מאושר אפילו יותר מהזכייה בעונה שעברה".

גיאורגי שרמדיני, שהחל את העונה במכבי תל אביב, לא חלם שזה יקרה לו. אחרי שזכה ביורוליג במדי פנאתינייקוס, הסנטר עזב את יד אליהו באמצע העונה רק כדי להפוך אותה לבלתי נשכחת מבחינה אישית. "זה מאוד מרגש, הצטרפתי לקבוצה באמצע העונה ובסוף גמרתי עם זכייה ביורוליג, אני לא יודע לכמה שחקנים זה קרה בחיים, אבל הנה אנחנו כאן חוגגים. זאת ההרגשה הכי מדהימה שבן אדם יכול להרגיש, אני רק רוצה ליהנות מהרגעים האלה עכשיו".

שחקני אולימפיאקוס חוגגים. רויטרס
מוצפים ברגשות. שחקני אולימפיאקוס מודים לאלפי האוהדים/רויטרס

קצת טריוויה

* אולימפיאקוס זכתה בגביע היורוליג השלישי בתולדותיה, והייתה לרביעית שזוכה פעם שנייה ברציפות מאז הונהג הפיינל פור. קדמו לה אולימפיה מילאנו (1987, 1988), KK ספליט (1989, 1990, 1991) ומכבי תל אביב (2004, 2005).

* וסיליס ספאנוליס וסרטאטוס פרפרוגלו זכו בגביע היורוליג השלישי שלהם. יש להם זכייה משותפת במדי פנאתינייקוס בשנת 2009, פרפרוגלו זכה גם ב-2011 עם הירוקים ואילו ספנוליס זכה אשתקד עם פיראוס.

* פרפרוגלו וגיאורגי שרמדיני שייכים לרשימה מצומצת מאוד של שחקנים שזכו בגביע יורוליג גם במדי אולימפיאקוס וגם במדי פנאתינייקוס. יחד איתם: לזארוס פפאדופולוס, דמיטריס פפאניקולאו וכמובן, ספאנוליס.

* כנראה שסוד הכוח של אולימפיאקוס זה המשכיות. עשרה שחקנים בסגל זכו בגביע היורוליג עם הקבוצה גם בעונה שעברה.

* גיאורגיס ברצוקאס הוא המאמן היווני הראשון בהיסטוריה שזוכה בגביע היורוליג, וזאת למרות שלקבוצות היווניות יש תשעה גביעים כאלה.

* בגמר 2012 אולימפיאקוס מחקה מינוס 19 בדרך לזכייה, הפעם "הסתפקה" במינוס 17.

עדכון ראשון: 8:46

שחקני אולימפיאקוס חוגגים עם ואסיליס ספאנוליס שמניף את גביע היורוליג. רויטרס
פשוט מגיע להם/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully