וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאסו: "אם ביום כזה לא נרגיש חרא, לא נהיה ווינרים"

מאמן ריאל מדריד התקשה להסתיר את אכזבתו אחרי ההפסד בגמר. עיתוני ספרד: "ליוונים לסת מאבן, נלחמו כמו לוחמי גרילה"

עריכה: מיכאל ברגמן

ריאל מדריד בדיכאון. הבלאנקוס הגיעו כסוג של פייבוריטים לגמר היורוליג נגד אולימפיאקוס, אחרי הרבע הראשון בו שעטו ל-10:27 זה נראה כמו חגיגה בלבן בדרך להנפה ראשונה של גביע היורוליג מאז 1995, אבל היוונים הוכיחו שוב שהם קורצו מחומר של ווינרים, חוללו מהפך בתוצאה וניצחון 88:100 בדרך לזכייה שנייה ברציפות.

שחקן ריאל מדריד קרלוס סוארס. AP
קרלוס סוארס/AP

"היתרון שלנו ברבע הראשון לא היה אמיתי כי ההבדלים בין הקבוצות לא כאלה גדולים", אמר מאמן ריאל מדריד פאבלו לאסו במסיבת העיתונאים. "כנראה שנענשו על זה בסיום. לא חטאנו בביטחון עצמי מופרז או בחוסר ניסיון. היתרון שלנו ברבע הראשון אפשר לאולימפיאקוס לצאת מהלחץ, להשתחרר קצת ולשנות קצב בעזרת שחקן גדול כמו ספאנוליס, ששינה את הקבוצה שלו. הייתה לנו אפשרות לשנות ולהפוך את התוצאה. אם ביום כזה לא נרגיש חרא עם עצמנו, אז לא נהיה קבוצה ווינרית. אני לא יכול לומר מילה רעה על השחקנים שעשו עונה גדולה ביורוליג. אני גאה בהם".

"בספורט, כל יום הוא הזדמנות", הוסיף לאסו, שקיווה להעניק לריאל גביע תשיעי בתולדותיה. "כשאתה משחק בגמר על ההזדמנות לזכות באליפות אירופה אתה מפספס אם אתה לא שומר על מה שהביא אותך לשם. אני מכיר את הנקודות החזקות והחלשות שלנו, אני לא אגיד שמישהו היה צריך לעשות כך ולא אחרת. שוב, אני גאה בשחקניי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מאמן ריאל מדריד בכדורסל, פבלו לאסו. Francesco Richieri, GettyImages
"לא חטאנו בביטחון עצמי מופרז או בחוסר ניסיון". לאסו/GettyImages, Francesco Richieri

"הפתיחה החלומית הייתה חזיון תעתועים", נכתב ב"מארקה" הספרדי, "אולימפיאקוס היא שוב הסינדרלה של הפיינל פור. ריאל, למרות הפתיחה הנהדרת, לא הצליחה לעשות כלום ורשמה כישלון. לקבוצה היוונית יש לסת חזקה כמו סלע וברבע השני שחקני אולימפיאקוס נלחמו כמו לוחמי גרילה, קפצו על כל כדור ורצו יותר, עד שניצחו".

רודי פרננדס, כוכב הבלאנקוס, אמר: "אנחנו צריכים לגדול ממשחקים כאלה וללמוד ממצבים כאלה. אנחנו קבוצה צעירה. אנחנו חדשים במעמדי גמר כאלה ועשינו דרך יפה עד לגמר, תוך התגברות על קבוצות מנוסות. עכשיו צריך לקחת את האליפות וגם שם לא יתנו לנו מתנות. הפסדנו את המשחק הזה בהגנה, כי התקפית אנשים נהנו לראות אותנו. אנחנו עוזבים בראש מורם, כי נלחמנו מול קבוצה גדולה ולא מפתיע שהם זכו בתואר". על ספאנוליס: "הוא ה-MVP של היורוליג, שחקן ענק והוא נכנס לזון, כמו זה שהיה לנו ברבע הראשון".

"חלום הגביע התשיעי נשבר", הייתה הכותרת ב"אס", "הגאווה של ריאל מדריד נמחצה בלונדון. שוב זה קרה, כמו בעונה שעברה, כמו בעבר. ריאל מדריד רושמת 19 שנה בלי לשתות מהגביע".

ג'ייסי קרול אמר: "בהתחלה הובלנו בהפרש גדול, ועשינו הכל טוב והם לא עשו כלום. אחרי זה הם התחילו לקלוע מכל מצב. הם הגיעו לכאן בצדק, יש להם חבר'ה שיכולים להילחם. עדיין שלטנו במשחק, אבל ספאנוליס התחיל לצלוף שלשות, וגרם לנו לשנות את כל ההגנה. זה שינה את הכל".

רודי פרננדס שחקן נבחרת ספרד. petr david josek, AP
ריאל מדריד לא שתתה מהגביע 19 שנה. רודי פרננדס/AP, petr david josek

קצת טריוויה

* אולימפיאקוס זכתה בגביע היורוליג השלישי בתולדותיה, והייתה לרביעית שזוכה פעם שנייה ברציפות מאז הונהג הפיינל פור. קדמו לה אולימפיה מילאנו (1987, 1988), KK ספליט (1989, 1990, 1991) ומכבי תל אביב (2004, 2005).

* וסיליס ספאנוליס וסרטאטוס פרפרוגלו זכו בגביע היורוליג השלישי שלהם. יש להם זכייה משותפת במדי פנאתינייקוס בשנת 2009, פרפרוגלו זכה גם ב-2011 עם הירוקים ואילו ספנוליס זכה אשתקד עם פיראוס.

* פרפרוגלו וגיאורגי שרמדיני שייכים לרשימה מצומצת מאוד של שחקנים שזכו בגביע יורוליג גם במדי אולימפיאקוס וגם במדי פנאתינייקוס. יחד איתם: לזארוס פפאדופולוס, דמיטריס פפאניקולאו וכמובן, ספאנוליס.

* כנראה שסוד הכוח של אולימפיאקוס זה המשכיות. עשרה שחקנים בסגל זכו בגביע היורוליג עם הקבוצה גם בעונה שעברה.

* גיאורגיס ברצוקאס הוא המאמן היווני הראשון בהיסטוריה שזוכה בגביע היורוליג, וזאת למרות שלקבוצות היווניות יש תשעה גביעים כאלה.

* בגמר 2012 אולימפיאקוס מחקה מינוס 19 בדרך לזכייה, הפעם "הסתפקה" במינוס 17.

שחקני אולימפיאקוס חוגגים זכייה ביורוליג. AP
זה נגמר בתמונות היסטוריות של הנפה שנייה ברציפות לאולימפיאקוס/AP
שחקן אולימפיאקוס פיראסו וסיליס ספאנוליס. רויטרס
אין מי שמגיע לו יותר. ספאנוליס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully