וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייויד מויס יכריע בסוגיית ווין רוני

באנגליה מדווחים שההחלטה על עתידו של חלוץ מנצ'סטר יונייטד נמצאת בידי המאמן החדש, שהודה: "לא תיכננתי לעבור קבוצה"

פחות מ-24 חלפו מאז מינויו של דייויד מויס למאמן מנצ'סטר יונייטד החל מהעונה הבאה ובאנגליה מנסים לעכל ובמקביל כבר מתחילים לעסוק במראה של השדים האדומים אחרי הגעתו של הסקוטי בן ה-50.

הנושא החם ביותר הוא כמובן ווין רוני, ששלח בשבועות האחרונים כמה רמזים עבים לרצון שלו לעזוב. מויס היה זה שהעניק לרוני את הופעת הבכורה שלו במדי אברטון כשהוא היה בן 16 ומאז היחסים ביניהם ידעו בעיקר עליות ומורדות. האנגלי בן ה-27 פרסם אוטוביוגרפיה ראשונה ב-2006 ושם מתח ביקורת על מויס. האחרון לא נשאר חייב, תבע את הקשר-חלוץ, זכה לפיצוי של חצי מיליון ליש"ט וגם להתנצלות. באי הבריטי מספרים שמאז הם הספיקו להתפייס, אבל אין ספק שבשבועות הקרובים זה יהיה מוקד ההתעניינות.

דייויד מויס, ווין רוני, אברטון 2003. GettyImages
יחסים שידעו עליות ומורדות. מויס ורוני ב-2003/GettyImages

אתמול דיווחה התקשורת שהקשר-חלוץ האנגלי רוצה לעזוב והיום מספרים בממלכה שהמאמן החדש - הוא ורק הוא - יקבע את עתידו של השחקן. רוב הפרשנים תמימי דעים: לפני רכש, לפני הארכות חוזים, מויס יהיה חייב לפתור את סוגיית רוני במהרה. דניאל טיילור כתב ב"גרדיאן": "הדבר הראשון שמויס צריך לעשות הוא להתעמת עם חידת רוני. הוא יצטרך להתמודד עם הפוליטיקה ולהחליט האם למכור את החלוץ שנראה לא מרוצה".

ב"אינדיפנדנט" טוענים הבוקר שההגעה של מויס דווקא עשויה לשכנע את רוני להישאר. הקשר-חלוץ שאיבד העונה את מעמדו כשחקן הבולט של הקבוצה בחלק הקדמי, כביכול לא הסתדר עם אלכס פרגוסון בחודשים האחרונים ואמר לו לפני כשבועיים שהוא "רוצה לשנות אווירה ולעזוב". עכשיו, כשפרגוסון יטפס ליציע הכבוד, ייתכן ששיחה בארבע עיניים בין מויס לרוני תשאיר את האחרון בקבוצה ותיתן לו מוטיבציה מחודשת.

בתוך כך, הסערה באולד טראפורד בימים האחרונים השכיחה שמלבד מנצ'סטר יונייטד יש כאן עוד קבוצה שיוצאת לדרך חדשה: אברטון. מויס עמד על הקווים של הטופיז מאז 2002 והצעיד אותם ל-11 שנים יפות בזמן שהמציאות בכדורגל האנגלי משתנה בתדירות גבוהה ואברטון נשארת מאחורי לא מעט מועדונים בכל הנוגע ליכולת כלכלית. רוברטו מרטינס מוויגאן ומיכאל לאודרופ מסוונסי מוזכרים כמועמדים המובילים, אבל סכום הפיצוי שאברטון תצטרך לשלם על הדני עשוי להגיע ל-10 מיליון ליש"ט. גם שמו של מארק יוז הועלה כמועמד.

מנג'ר סוונסי מיכאל לאודרופ. GettyImages
סכום הפיצוי לסוונסי עשוי להגיע ל-10 מיליון ליש"ט. לאודרופ/GettyImages

מויס התראיין היום לראשונה מאז הוכרז כמנג'ר הבא של השדים האדומים: "אני חייב להודות שלא יכולתי לדחות את ההצעה של מנצ'סטר יונייטד. לא תיכננתי לעזוב, החוזה שלי עמד להסתיים, אבל כבר התחלתי להכין את העונה הבאה באברטון".

לקראת משחקו הביתי האחרון עם הטופיז, מול ווסטהאם ביום ראשון, אמר הסקוטי: "אני מקווה שהאוהדים יתייחסו אליי כמו ביום בו הגעתי לכאן. אם לא, אוכל להבין אותם, כי גם אני אוהד בעצמי. אני עדיין שומר על ריכוז ורוצה להוביל את המועדון להשגת הכרטיס לאירופה. כואב לי לעזוב מועדון גדול כל כך, שהיה חלק מרכזי בחיי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully