וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברתו של קלי נפגעה מכיסא, בלאט: "העיקר שניצחנו"

9.5.2013 / 22:57

אוהדים של הפועל ת"א התעמתו עם מאבטחים, כיסא פגע בחברתו של שחקן הקבוצה. בלאט בסיום: "הפועל לא תוותר"

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

מכבי תל אביב גברה הערב (חמישי) 68:76 על הפועל תל אביב במשחק הראשון ביניהן בסדרת רבע גמר הפלייאוף. הצהובים כבר הוליכו ביתרון של 20 נקודות, אבל כמעט שמטו אותו. האדומים התקרבו למינוס שלוש ברבע האחרון, אבל לא השלימו קאמבק. המשחק השני בסדרה יתקיים ביום ראשון בראשון לציון.

מאבטחים ביציע של הפועל תל אביב בדרבי. קובי אליהו
הכסא שנזרק והמאבטחים מתעמתים עם האוהדים/קובי אליהו

את המשחק ליוותה מהומה בשער 4 בו התמקמו אוהדי הפועל תל אביב. במהלך המחצית הראשונה טענו אוהדים של מכבי תל אביב שאוהדים אדומים ירקו עליהם מהיציע העליון בו הם מוקמו. אוהדי מכבי תל אביב החזירו בתנועות ובאותו זמן נכנסו כוחות אבטחה ליציע האדום במטרה להשליט סדר.

כוחות האבטחה ניסו להוציא מהיציע אוהד של הפועל ונתקלו בהתנגדות של חבריו. ביציע התפתחה מהומה שכללה דחיפות בין המבטחים לבין האוהדים ובמהלכה אף נזרק כסא מהיציע העליון ופגע בלא אחרת מאשר חברתו של שחקן הקבוצה, קרטיס קלי, שישבה ביציע התחתון. מהמשטרה נמסר שכ-20 אוהדים עוכבו בעקבות המהומות. בסיום הערב, שוחררו מרבית העצורים, ורק שני אוהדים נעצרו ויובאו מחר אל מול שופט בגין תקיפת שוטר.

חלק מהאוהדים של הפועל תל אביב טענו שהמהומה החלה אחרי ששוטר סמוי ניסה להוציא את אחד מהם מהיציע. בנוסף הם אמרו שההתנהגות האלימה במקום הייתה שייכת דווקא למאבטחים. במכבי תל אביב מתכוונים להגיש דו"ח חמור לאיגוד הכדורסל ולהתלונן על הנזק שנגרם לאולם, כשכשישים כיסאים נעקרו ממקומם. בנוסף, הצהובים יתלוננו על שירי הנאצה ששרו אוהדי הפועל.

רמי כהן, יו"ר הפועל תל אביב התייחס לאירועים ואמר: "הייתי לא רחוק ואני לא יודע מה היה. מאבטחים, ככל הנראה סמויים, שהיו ביציע של הפועל רצו להוציא אחד מהאוהדים, והחברים שלו התנגדו בצורה שלא צריך. הכל היה נמנע אם לא היו נוכחות של שוטרים ביציע, יש להם מצלמות מרושתות והכל מצולם. מה שהדליק את זה לא היה אירוע חריג, פתאום החלה מהומה. בסוף המשחק אם מישהו לא היה בסדר אז לעצור אותו. יש פה הרבה מצלמות יכלו להשתמש בהם. נוכחות של שוטרים ומאבטחים ביציע מיותרת, היו שם ילדים ממש חבל מה שהיה שם, יכלו למנוע את זה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מאבטחים ביציע של אוהדי הפועל תל אביב בדרבי כדורסל. קובי אליהו
חם ביציעים/קובי אליהו

מעבר לכך גם היה משחק והוא היה טוב למדי. מאמן מכבי תל אביב, דיוויד בלאט, סיכם: "קודם כל ניצחנו וזה הכי חשוב. היינו בפלוס 22, זו נקודת אור. בצד השני, הפועל חזרו כמעט כל הדרך. היו לנו הרבה איבודים בחצי הראשון. הפועל קבוצה שלא תוותר, אנחנו יודעים את זה. הם מאומנים ויודעים מה הם רוצים מעצמם, אבל אני שמח שניצחנו את המשחק הראשון, זה חשוב מאוד".

בלאט התייחס גם לריקי היקמן שהצטיין עם 23 נקודות: "ריקי, כמו הרבה שחקנים, היה בתקופה פחות טובה, אבל זה יכול לקרות. הוא מעולם לא שיחק למעלה מ-60 משחקים בעונה, זו הפעם הראשונה. פה תמיד רוצים לשים את העגלה לפני הסוס, אבל זה בכל זאת לוקח זמן וניסיון כדי ללמוד איך להתמודד עם עונה ארוכה ומתישה פיזית".

מאמן הפועל תל אביב, ארז אדלשטיין: "היה חסר לנו ניסיון כדי לנצח. במעמדים כאלה ובמגרש כזה עם אלף אוהדים בלבד שלנו פתחנו לא טוב עם איבודי כדור של ניסיון והתרגשות. אין לנו הרבה משחקים כאלה במהלך העונה. זו קבוצה צעירה וחדשה. עשינו החלטות פחות טובות וקיבלנו שלושה סלים של מכבי. הם מנוסים במעמדים כמו יורוליג, אנחנו לא. אנחנו מועדון בהתפתחות, גם הזרים צעירים, ואנחנו מאוד גאים בדרך שבה שיחקנו. נקווה שנתקדם ונלמד מזה".

אדלשטיין הוסיף: "אני לוקח למשחק הבא את זה שאנחנו מאוד רוצים לנצח כדי לתת לאוהדים עוד משחק ביתי. האוהדים דחפו אותנו כל העונה וזו חוויה. אנחנו לא יוצאים בהצהרות, זה קשה מאוד וניסיתי לחלק את הכוחות בין שני שחקנים, אבל שחקנים צריכים להתפתח תוך כדי סדרה".

מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט. קובי אליהו
"חשוב לנצח את המשחק הראשון". בלאט/קובי אליהו

גיא פניני סיכם את הניצחון של קבוצתו: "כל אחד נתן את החלק שלו במשחק. אנחנו צריכים את הריבאונדים של יוגב אוחיון הערב, ריקי סוף סוף חזר אחרי תקופה קצרה שהוא לא היה בעניינים. זה מדהים".

היקמן הוסיף: "אני מרגיש טוב, אני בכושר טוב, עבדנו קשה כדי להשיג את הניצחון הזה. כל משחק קשה וגם הליגה קשה, היינו אגרסיביים היום וכך השגנו את הניצחון".

מתן נאור אמר: "לא שמתי לב למה שקרה ביציעים, הייתי מרוכז במשחק לחלוטין. אני לא יודע מה היה. אני חושב שזה יהיה יומרני להצהיר שהולכים לחמישה משחקים. צריך להסתכל על כל משחק לגופו. מכבי לא הפסידה סדרה מעל 20 שנה ואין לנו כל כך זכות דיבור בעניין הזה. מה שאנחנו צריכים לעשות זה להשאיר הכול על המגרש. אני יוצא מאוכזב כי אני חושב שהיינו יכולים להוציא יותר. ביום ראשון יש משחק נוסף וצריך להתייחס אליו".

שחקן מכבי תל אביב, ריקי היקמן, מול שחקן הפועל תל אביב, אנתוני גודס. קובי אליהו
"היינו אגרסיביים". היקמן/קובי אליהו
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully