וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה בפלייאוף: מכבי חיפה ומכבי ראשון לציון ניצחו

הירוקים נהנו משלשת ניצחון של קלאת'ס עם הבאזר 85:87 מול גלבוע/גליל. אילת איבדה את הבית עם הפסד 79:77 לראשל"צ

משחקי רבע גמר הפלייאוף בליגת העל נמשכים הערב (חמישי) עם שלושה משחקים נוספים, כששניים מהם סיפקו דרמות מצוינות. מלבד הדרבי התל אביבי המסקרן, מכבי חיפה הלא יציבה אירחה ברוממה את גלבוע/גליל העיקשת, ונהנתה מסל ניצחון עם הבאזר של פט קלאת'ס שקבע 85:87 אחרי משחק טוב של הירוקים. באילת עודד קטש וקבוצתו איבדו את יתרון הביתיות עליו הם עבדו כל כך קשה כאשר מכבי ראשון לציון ניצחה במאני טיים בצורה משכנעת 77:79 אחרי שברוב שלבי המשחק היא הובילה.

שחקן מכבי חיפה קורי קאר חוגג עם חנן קולמן, קל מקל. אדריאן הרבשטיין
שוב הם מזיעים עד הרגע האחרון. קאר חוגג עם מקל וקולמן/אדריאן הרבשטיין

מכבי חיפה - הפועל גלבוע/גליל 85:87

למרות היכולת החלשה של מכבי חיפה בבית העליון, הירוקים שסיימו במקום השני מצליחים לרשום ניצחון שלישי ברציפות ששומר עבורם את הביתיות ומשאיר הרבה אופטימיות לקראת ההמשך. חיפה שנראתה לא מחוברת בשבועות הקודמים הראתה הרבה אופי לא מעט בזכות סל ניצחון ענק של פט קלאת'ס שדאג להוציא לגלבוע/גליל את האוויר.

הקבוצה של ליאור ליובין שנראתה רע ברוב שלבי המשחק הצליחה לכפות משחק צמוד בדקות האחרונות אחרי שקלעה 28 דקות ברבע האחרון, ולמרות זאת זה לא הספיק. דונטה סמית' עם 20 נקודות היה הקלעי המוביל של הירוקים ולצידו פול סטול סיפק 16 וקלאת'ס תרם 15. גלבוע/גליל שניצחה בריבאונד (25:41) קיבלה תפוקה מרשימה מראקים סנדרס (18 נקודות ותשעה ריבאונדים), כשג'מאר סמית' סיפק 24.

שחקן הפועל גלבוע/גליל דגן יבזורי מול מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
כבר ראו את הקאמבק הולך ומגיע. דגן יבזורי/אדריאן הרבשטיין

חיפה פתחה את המשחק בהססנות רבה, כמו במשחקים הקודמים שלה, כאשר פט קלאת'ס, פול סטול וג'יימס תומאס החטיאו את הזריקות שלהם, בעוד האורחים נהנו מדקות טובות של ג'מאר סמית'. דונטה סמית' (שמונה נקודות ברבע הראשון) נכנס לעניינים בצורה מצוינת ויצר את המהפך של הירוקים, כשיחד עם עידו קוז'יקרו חיפה הובילה 17:21 בסוף הרבע. חיפה המשיכה להיראות נהדר ברבע השני כשאלכס צ'וברביץ' סיפק שש נקודות חשובות בדרך ליתרון 12. לגלבוע/גליל לא היו תשובות, תומאס המשיך בדהירה קדימה, וראקים סנדרס ניסה לעצור את הסחף עם שלשה, השנייה של האורחים במשחק, אבל קבוצתו פיגרה 45:37 בהפסקה.

שחקני גלבוע/גליל לא הפסיקו להחטיא בפתיחת הרבע השלישי, ומקל וסטול ניצלו זאת כדי לעלות לפער דו ספרתי. סנדרס עם דאנק נהדר שמר את האורחים בתמונה. אלא שבדיוק אז הגיעה ריצת 2:8 של הירוקים שחזרו להכתיב את הקצב, וירדו ביתרון 57:68 אחרי 30 דקות. הקבוצה של ליאור ליובין התעוררה בדיוק בזמן עם פתיחת הרבע הרביעי כשקני הייז וראקים סנדרס הוסיפו התלהבות, ושלשה של דגן יבזורי הורידה לארבע בלבד. הקמאבק של גלבוע/גליל הושלם בעיקר בזכות השליטה בריבאונד כאשר סמית' הקטין לנקודה בלבד (81:80) בדקה האחרונה. גם ההמשך היה צמוד וסמית' קלע שלשה חשובה שהשוותה ל-85:85, אבל המילה האחרונה הייתה שייכת לקלאת'ס הפנוי שצלף שתיים ענקיות עם הבאזר שקבעו את תוצאת הסיום 85:87.

קלעו למכבי חיפה: דונטה סמית' 20 נקודות, פול סטול 16, פט קלאת'ס (7 ריבאונדים) 15, ג'יימס תומאס 10, גל מקל 9, אלכס צ'וברביץ' 8, חנן קולמן 4, עידו קוז'יקרו 3, קורי קאר 2.

קלעו לגלבוע/גליל עליון: ג'מאר סמית' 24, ראקים סנדרס 18 (9 ריבאונדים), קני הייז 13, עמית שמחון ויניב גרין 8 כל אחד, דגן יבזורי 6, מיטשל וואט ושון טאגרט 4 כל אחד. שיחק ולא קלע: נמרוד טישמן

אדריאן יוטר שחקן מכבי ראשון לציון. קובי אליהו
הניצחון מגיע להם. אדריאן יוטר/קובי אליהו

הפועל אילת - מכבי ראשון לציון 79:77

דווקא כשנדמה היה שהניצחון על מכבי תל אביב יהפוך את הפועל אילת לקבוצה מאיימת, הגיעה הדעיכה שנמשכת גם בפתיחת שלב הפלייאוף. אם לא מספיק שהקבוצה של עודד קטש איבדה יתרון של עשר נקודות בשתי הדקות האחרונות נגד מכבי חיפה, הערב אילת לא הפסיקה לרדוף בבית אחרי הקבוצה של רוני בוסאני ונראתה לא טוב, בניגוד גמור למהלך כל העונה שלה. בדקות האחרונות היא עוד כפתה משחק צמוד, אבל שתי נקודות של אדריאן יוטר מהעונשין הוציאו לה את האוויר.

בדקות האחרונות אמנם אילת הייתה קרובה לעשות לכתומים את מה שעשתה לה חיפה, אבל אצל הקבוצה הדרומית פרט לסקוטי הופסון (34 נקודות), הקבוצה לא קיבלה תפוקה משמעותית נוספת. בראשון לציון מגיעות לא מעט מחמאות פעם נוספת לישראלים ניצן חנוכי, עמית בן דוד ואור סולומון, שהיו הבולטים לצידם של אדריאן יוטר וג'וליאן רייט.

סקוטי הופסון, שחקן הפועל אילת. אדריאן הרבשטיין
ממשיכים בהידרדרות. סקוטי הופסון/אדריאן הרבשטיין

יחזקאל סקוורר פתח היטב את המשחק עם ארבע נקודות ראשונות לאילת, אבל שלשות של עמית בן דוד ואור סולומון הצליחו לעצור מעט את ההתלהבות של המקומיים. הכתומים המשיכו לדהור קדימה וצלפו ארבע פעמים מחוץ לקשת, כולל אחת של עמית בן דוד עם הבאזר בדרך ל-21:26 בסיומו של הרבע. אילת לא הצליחה לגלות שיפור גדול ברבע השני, בעוד בן דוד סיפק תרומה מכובדת וסולומון המשיך לצלוף מחוץ לקשת. אילת עוד הצליחה להקטין לארבע, אבל סולומון עם חמש רצופות ויוטר הורידו את האורחים עם 36:45 להפסקה.

ראשון לציון המשיכה לרוץ גם בפתיחת הרבע השלישי וכבר טיפסה ל-13 אחרי עוד שתיים של ג'וליאן רייט, אבל רק אובאנון היה חד באילת בדקות הראשונות. אלא שכאן בדיוק הגיע הקאמבק של הדרומיים, כשבזמן שראשון לא קלעה ארבע דקות רצופות, הופסון הקטין לארבע בלבד. בהמשך הגיעה גם שלשה ראשונה של אפיק ניסים אחרי ארבעה נסיונות, ואילת הרגישה טוב, אך שון דאוסן סיים את הרבע עם שתיים משלו שסיימו את הרבע עם 56:61 לאורחים. רייט ובן דוד החטיאו את הזריקות שלהם ולא הצליחו לברוח, ואילת באופן עקבי התקרבה בזכות יכולת טובה של ניסים שהקטין לארבע בלבד. אילת סירבה לאבד תקווה, אבל יוטר דאג להשאיר לראשון לציון את היתרון. הופסון צלף שלשה ענקית תשע שניות לסיום ואיזן ל-77:77 דרמטי. טילמן ביצע עבירה על יוטר שהלך אל הקו וקלע את שתי הנקודות, כאשר בן שימול והולמן החטיאו את הנסיונות האחרונים שלהם וירדו מנוצחים 79:77.

קלעו הפועל אילת: סקוטי הופסון 34 (10 מ-15 מהשדה), אפיק ניסים 15, לארי אובאנון 11, אלי הולמן 7, יחזקאל סקוורר 6, אבי בן שימול 4.

קלעו למכבי ראשון לציון: אדריאן יוטר 21 ו-13 ריבאונדים, אור סולומון 15, ג'וליאן רייט 14 ו-10 ריבאונדים, עמית בן דוד 13, ניצן חנוכי 12, שון דאוסן 4.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully