וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק שיבוא בטוב: על שחקן הפועל תל אביב אנתוני גודס

9.5.2013 / 14:19

לאנתוני גודס יש כישרון גדול והרבה משמעת, אבל חוסר היציבות הנחית אותו בהפועל תל אביב. אם יעלה חם מהספסל, יש לאדומים סיכוי להפתיע ביד אליהו

ארז אדלשטיין לא נוהג לשנות את החמישיות שלו. במשחקים הספורים שהפועל תל אביב שיחקה העונה עם ארבעה זרים, הוא עלה עם מתן נאור ובר טימור בחמישייה. במשחק הליגה האחרון מול הפועל חולון פתח אנתוני גודס על הספסל, ולקראת סוף הרבע הראשון עלה לראשונה על הפרקט. אחרי דקה וחצי הוא לקח זריקה קשה והחטיא. "כשהראשונה לא נכנסת, ההמשך לא יהיה משובח", אמר בסיום עם חיוך אחד משחקני הפועל תל אביב.

גודס סיים את המשחק עם 4 נקודות בלבד, הכי מעט מאז משחק הפתיחה שלו, נגד מכבי תל אביב. ככה מתנהלת הקריירה של אנתוני גודס. מצד אחד, מדובר בגארד עם קליעה נהדרת שמסוגל לשחק גם כמנהל משחק ועושה זאת בצורה הטובה ביותר. מצד שני, הקליעה שלו היא דבר לא יציב בצורה קיצונית, מה שמנע ממנו להגיע ל-NBA ואפילו לייצג את נבחרת ארצות הברית. אותה קליעה עשויה להיות המפתח של האדומים לסנסציה הערב (חמישי) במשחק הראשון ברבע גמר הפלייאוף נגד הצהובים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יכולת יש, יציבות היא כבר סיפור אחר. גודס/מערכת וואלה!, צילום מסך

בצלם של האחים לופז

אנתוני גודס גדל בקרונה, קליפורניה, אך כשקיבל את ההזדמנות להתרחק קצת מהבית בשביל מכללה כמו סטנפורד הוא לא חשב פעמיים. בשנתו הראשונה במכללה הוא היה שחקן ספסל, בעוד דן גרונפלד מהפועל ירושלים ומאט הריאז, ששיחק מעט בבני השרון, הובילו את המכללה. הפוטנציאל של גודס התפוצץ כבר בשנה השנייה, אך לרוע מזלו באותה שנה הגיעו למכללה שני שחקנים מרכזיים – ברוק ורובין לופז.

"אנתוני גודס היה אחד השחקנים היותר יציבים לאורך שלוש שנים בסטנפורד", אומר העיתונאי רובין סמית שכותב עבור הסטנפורד דיילי, "עבור חובבי הכדורסל בארצות הברית, סטנפורד של עונות 2006/7 ו-2007/8 בעיקר היו ברוק ורובין לופז, ויש כאלה שזוכרים גם את לורנס היל (שחקן הפועל חולון, א.ש). את גודס רק מכירים אלה שהתעמקו במשחק". וזה לא שגודס היה שחקן רע, בעונתו השנייה כבר קלע 12.8 נקודות, אך בעונה הגדולה, בה הגיעה סטנפורד לסוויט 16, הוא ירד מעט במספרים.

האחים לופז עברו ל-NBA בתום 2007/8, וההזדמנות של גודס ושל לורנס היל להתבלט, אבל על אף השדרוג במספרים, תשומת הלב עברה לשחקן השנה השנייה המוכשר – לנדרי פילדס. "אני חושב שבסיטואציות אחרות, לא היו מתעלמים ממה שאנתוני עשה במשך ארבע שנים בסטנפורד", החמיא לו ברוק לופז אחרי שהוא לא נבחר בדראפט ב-2009, "הוא נקלע לסיטואציה לא קלה. אולי אם אני ורובין היינו נשארים לעונה נוספת ומגיעים רחוק שוב, אנשים לא היו מתעלמים ממנו כל כך בקלות".

דווין סמית, מכבי תל אביב, מול לורנס היל, הפועל חולון. מגד גוזני
אותו זוכרים, את גודס פחות. לורנס היל/מגד גוזני

פעם כן פעם לא

אחרי ארבע עונות טובות בסטנפורד, הציפיות היו שגודס יפלס את דרכו לשחקן מוביל בכדורסל האירופי. אלא שהמציאות לא האירה לו פנים. בעונת 2009/10 הוא חתם בבייקרספילד מליגת הפיתוח ואחרי שלושה משחקים לא טובים התלונן על כאבים באגן. בבדיקה שנערכה לו התברר כי ייאלץ לעבור ניתוח, וגמר את העונה. אחרי שיקום ארוך הוא שוב ניסה את מזלו בליגת הפיתוח בשורות פורט וויין, אך אחרי משחק אחד ויכולת רעה מאוד באימונים הוא שוחרר.

"הדברים לא מסתדרים לי בינתיים, אבל אני לא מתכוון להישבר", אמר גודס בראיון קצת לאחר אותו שחרור. שבועיים עברו מאז ששוחרר עד שחתם במדי דקוטה מליגת הפיתוח והחל לקנות את עולמו. אחרי שלושה משחקים בינוניים הוא התפוצץ, ורשם סדרה של משחקים מרשימים, שהובילו לממוצע של 18.2 נקודות ו-38 אחוזים מחוץ לקשת. משחקן שהקריירה שלו לא מתרוממת הגיע הזימון המפתיע לסגל נבחרת ארצות הברית למשחקי הפאן אמריקן.

האמריקאים לא בדיוק שלחו את הדרים טים לאותם משחקים. אותה נבחרת הורכבה משחקני די ליג ושחקנים שסיימו את הקולג', ביניהם ג'רום דייסון מהפועל חולון, אקס הפועל ירושלים ליאו ליונס, אקס הפועל עפולה ג'סטין דנטמון וגרג סטיסמה מבוסטון סלטיקס. המקום של גודס היה אמור להיות מובטח בתוך החבורה, אבל אז הכל השתבש שוב. "היה לי שבוע נורא באימונים. פשוט לא פגעתי בכלום", סיפר כמה חודשים לאחר מכן, "הייתה לי חוויה נהדרת, זאת הזדמנות לייצג את המדינה שלך, חבל שלא הצלחתי יותר".

אנטוני גודס במדי מכללת סטנפורד. AP
הדברים לא ממש הסתדרו. גודס בסטנפורד/AP

בקיץ 2012 לא מעט קבוצות, כולל כמה מישראל, התעניינו בגודס. הוא חלם עדיין על ה-NBA, והשביתה גרמה לו לחכות. הוא פתח את העונה בסנטה קרוז מליגת הפיתוח, והמשיך באותה יכולת כמו בדקוטה. כשצלף 31 נקודות על איידהו קיבל טלפון מהסוכן שלו: "עוד שבוע מתחיל המחנה של אוקלהומה סיטי, אתה בפנים". גודס הגיע למחנה כגארד היחיד שלא חתום על חוזה, וכמו במבחנים לנבחרת האמריקאית לא פגע בכלום, "אנחנו יודעים שהוא שחקן טוב ממה שהוא הראה, אבל בשלב הזה לא ניקח סיכונים", אמר עוזר המאמן של הת'אנדר מוריס צ'יקס.

הנדנדה של גודס המשיכה. בינואר 2012 חתם בטראמו האיטלקית, בה שיחק אז יניב גרין, אך רשם חמישה משחקים מאכזבים ושוחרר. במרץ חזר לליגת הפיתוח אך היה פחות טוב למרות כמה משחקים מרשימים. עם הרגשה שהקריירה שלו לא מתרוממת, גודס חתם בתחילת העונה הנוכחית בבי סי קייב. הממוצעים שלו - 17.2 נקודות, 3.8 אסיסטים ו-3.3 ריבאונדים - היו מצוינים, אבל קליעה בפחות מ-25 אחוז מחוץ לקשת לא הייתה בתכניות. המצב הכלכלי הכריע וגודס שוב המשיך בנדודיו.

מאמן פילדלפיה סיקסרס מוריס צ'יקס. Jose F. Moreno, AP
לא לקח סיכונים. מוריס צ'יקס/AP, Jose F. Moreno

במקום הנכון, בזמן הנכון

"אנתוני גודס הוא השחקן הנכון עבור הפועל תל אביב", אמר השבוע אחד ממאמני ליגת העל, "שלושה שחקנים כבר היו כאן על העמדה שלו. מאט בולדין נפצע והוא לא חודר או מנהל משחק ברמה של גודס, רמון מור הוא שחקן דומה ביכולות אבל סימן שאלה וג'רמיין טיילור פחות יכול לשחק בעמדה מספר 1 מאשר גודס. ההתאמה שלו לאדומים היא מושלמת, הוא יכול לשחק לצד דמונטז סטיט ובר טימור וגם להוביל את הקבוצה".

תשעה משחקים רשם הגארד עד כה במדים האדומים, והמספרים יותר דומים לעונות הטובות – 12.1 נקודות ו-3 ריבאונדים, ובעיקר 50 אחוז מחוץ לקשת. כשקלע 0 מ-3 ל-3 מול חולון, הפועל, הקבוצה שזורקת הכי מעט וקולעת באחוזים הכי גרועים בליגה מחוץ לקשת, הפסידה. אבל האדומים בעיקר מרוצים מהיחס שלו למשחק, דבר שלא מפתיע בכלל ביחס לחינוך שקיבל בסטנפורד.

"גודס הוא שחקן שמוצא את הדרך לקלוע", אמר עליו מאמנו בבי סי קייב רנאטו פסקוואלי, "הוא אוהב את הקליעה מבחוץ, אבל הוא יודע שלפעמים זה לא הולך לו, וזה קורה לו לא מעט. במצבים האלה הוא מוותר על הקליעות מבחוץ והולך חזק כדי להגיע לקו העונשין, הוא מגיע לפחות לשש זריקות עונשין במשחק, שזה מספר מצוין לגארד, וקולע משם באחוזים טובים מאוד. העובדה שהוא יודע שהוא החלק החשוב בקבוצה אבל לא מתנהג כאילו הוא כוכב, ועובד קשה כל הזמן, הופכת אותו לאחד השחקנים היותר מחויבים וטובים שאימנתי".

הערב יתייצב גודס בפעם השנייה לדרבי התל אביבי. במשחק הראשון, בו ניצחה הפועל תל אביב, הוא שיחק 14 דקות וקלע נקודה אחת באחוזים לא טובים, אבל זה הספיק לאדומים בשל היכולת ההגנתית המרשימה. כדי לנצח ביד אליהו, תצטרך הפועל תל אביב את גודס הטוב. "הוא בדיוק השחקן שיכול להתפוצץ במשחק שכזה", מסכם מאמן בליגת העל, "יש לו את היכולת לעלות מהספסל ולשנות את המשחק, בדיוק כמו דיוויד לוגן במכבי. אם הוא יהיה חם, למכבי לא יהיה פשוט. הבעיה שאתו לא בטוח מה תקבל בכל ערב".

דיוויד לוגן, שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
מסתבר שיש לו תואם בצד האדום. דיוויד לוגן/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully