וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פופוביץ' על ג'ינובילי: "כבר רציתי לשלוח אותו בטרייד"

סיכום הלילה: מאמן סן אנטוניו מתלוצץ על השלשה המכרעת של מאנו, רובינסון מאמין בבולס: "הקבוצה הכי קשוחה בה שיחקתי"

שני קונצרטים קיבלו הלילה (בין שני לשלישי) חובבי ה-NBA, עם שני משחקי פלייאוף נהדרים. בראשון שיקגו הפתיעה כשניצחה את מיאמי 86:93 ועקצה את האלופה הבטוחה בעצמה, ומיד לאחר מכן התחיל מותחן מטורף בין סן אנטוניו לגולדן סטייט, שהסתיים בשלשה של מאנו ג'ינובילי 1.2 שניות לסיום שקבעה 127:129 אחרי שתי הארכות צמודות ו-44 נקודות של סטף קרי.

מאנו ג'ינובילי, סן אנטוניו ספרס. Ronald Martinez, GettyImages
פתאום זה נכנס. מאנו/GettyImages, Ronald Martinez

מספרי המשחק בין סן אנטוניו לגולדן סטייט (127:129 לספרס,שעלו ל-0:1)

* סטפן קרי קלע 44 נקודות מדהימות, מתוכן 22 נקודות ברבע השלישי, אבל מחמש הדקות האחרונות של הזמן החוקי עד לדקה האחרונה של ההארכה הוא קלע 2 נקודות בלבד, והחטיא 7 מתוך 9 הזריקות האחרונות שלו. ברבע הרביעי ובהארכות הוא היה 0 מ-7 בג'אמפ שוטס. הוא ישב על הספסל ל-4 שניות בלבד.

* בפעם האחרונה שגולדן סטייט ניצחה בסן אנטוניו סטפן קרי היה בן 8. זה היה בפברואר 1997, ומאז 30 הפסדים רצופים לווריורס בטקסס.

* קוואי לאונרד הוא הגיבור השקט של המשחק: לא רק ההגנה על קרי שעצרה את כוכב גולדן סטייט, גם 18 נקודות ו-9 כדורים חוזרים, כולל שלשה גדולה במהלך ריצת ה-2:18 של הספרס.

סטפן קרי, גולדן סטייט ווריורס. Ronald Martinez, GettyImages
נח רק 4 שניות. קרי/GettyImages, Ronald Martinez

ציטוטים ותירוצים

סטפן קרי, ששיחק 58 דקות קשות, התייחס לעייפות שלו, והודה שהחילוף עליו בהגנה שינה את המצב: "היה לי קשה לקלוע מעל קוואי לאונרד". על ההתקפה של הווריורס, שנתקעה בדקות ההכרעה ואיבדה יתרון 16 נקודות כשנותרו 3:57 דקות לסיום, אמר קרי: "צריך היה לרווח את המשחק. יכולתי לעבור אותו, אבל הם צופפו את האמצע. באיזשהו שלב במשחק אפשרנו לצבור מומנטום ולהשתלט על המשחק. חייבים להיות דרוכים". מארק ג'קסון הודה ש"אנחנו קבוצה צעירה, שעוד צריכה ללמוד הרבה, ואפשר לעשות את זה כשמשחקים מול סן אנטוניו".

מנגד, גרג פופוביץ' החמיא להתאמות של הקבוצה שלו: "ברבע הרביעי פתאום קלטנו שאנחנו בפלייאוף, והתחלנו לשחק פיזי. נראה שהתחלנו לחפש תשובות, ובסוף לשמחתי התעוררנו". על מאנו ג'ינובילי, שסיים את המשחק עם 2 מ-9 מהשלוש, אבל קלע את השלשה שניצחה את המשחק, אמר פופוביץ': "זה עבר מרצון שלי להעביר אותו בטרייד, לזה שאני רוצה להכין לו ארוחת בוקר. זאת האמת". גם ג'ינובילי הודה ש"זו רק הזריקה השנייה שהשחלתי כל הערב, איזה תזמון".

לברון ג'יימס מציג את תואר ה-MVP לצד דייויד סטרן. רויטרס
קיבל את הפרס, ואז את הצינור. לברון/רויטרס

מספרי המשחק בין מיאמי לשיקגו (86:93 לבולס, שעלו ל-0:1)

* השחקנים שלא עונים לשם דווין וויד ולברון ג'יימס במיאמי היט קלעו רק 16 מ-45 מהשדה. אלה שנקראים וויד ולברון קלעו 15 מ-33.

* ג'ימי באטלר לא ירד מהפרקט אפילו לדקה בשלושת המשחקים האחרונים של הבולס. האחרון שרשם מספרים כאלה הוא אלן אייברסון ב-2005. אגב, באטלר שיחק 82 משחקים בעונה הרגילה ורשם 26 דקות בממוצע לערב, בפלייאוף הוא על שמונה משחקים ב-39.6 לערב.

* דקה לסיום החטיא דווין וויד שלשה שיכלה להפוך את התוצאה. ההחטאה הורידה אותו למאזן 10:1 בזריקות שוויון או מהפך בפלייאוף בתחום שתי הדקות האחרונות.

* נייט רובינסון הוא השחקן היחיד ב-15 השנה האחרונות שרשם ברבע הרביעי של משחק פלייאוף תוצרת של לפחות 11 נקודות ו-6 אסיסטים. אגב, הוא קלע 7 מ-10 הנקודות בריצה שהובילה את השוורים לניצחון.

* לברון שיחק 885 משחקי עונה ופלייאוף, ורק פעמיים סיים מחצית ראשונה עם שתי נקודות או פחות (2007 ו-2010, במשחקי עונה רגילה נגד דאלאס).

נייט רובינסון (משמאל), טאג' גיבסון, שיקגו בולס. Chris Trotman, GettyImages
מה קורה לו? רובינסון/GettyImages, Chris Trotman

ציטוטים ותירוצים

מיאמי הפסידה רק שלוש פעמים ב-46 המשחקים האחרונים, פעמיים מתוכן היו מול הבולס. כנראה שלשיקגו יש את הכלים להתמודד עם מיאמי, אולי גם בהגנה על לברון ג'יימס. אומנם ה-MVP קלע 27 נקודות, אבל די שקטות, ואף החטיא שתי זריקות בדקה האחרונה. "דיברתי עם לואל דנג לפני המשחק", סיפר ג'ימי באטלר בסיום, "הוא אמר לי פשוט לתת לו קצת מרחק, להיות קשוח, לנסות להקשות עליו כל זריקה, וכמובן, לא לתת לו לייאפס".

נייט רובינסון המשיך את הכושר המצוין שלו בפלייאוף, ואחרי שנחתך בשפתו וקיבל עשרה תפרים, הוא החמיא לחבריו: "הייתי בכמה קבוצות, אבל אני מרגיש שיש משהו מיוחד בחבורה הזאת. זו הקבוצה הכי קשוחה ששיחקתי בה. אני מרגיש שאנחנו משחקים יחד כבר עשר שנים. אמרתי למאמן, אנחנו פשוט נהנים לשחק אחד לצד השני". כמו כן, ג'ואקים נואה מאס בביקורת על דרק רוז, שאולי כשיר אך לא חוזר: "מי שלא עמד במצב שלו ולא מבין כמה הוא מורכב, שפשוט ישתוק".

מנגד, במיאמי יודעים שהם עלו מעט חלודים, מעט שאננים, שהם נכנעו לאגרסיביות של שיקגו מתחת לסלים (יתרון 32:46 בריבאונד לבולס, 17 נקודות בהזדמנות שנייה), ושטוב שהעירו אותם. "אנחנו לא המומים, כי זה הפלייאוף וזו המהות שלו", אמר לברון בסיום, "יש להם קבוצה ממש טובה". אריק ספולסטרה אמר ש"אין תירוצים, לא נחפש שום תירוץ, פשוט נעלה אחרת למשחק הבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully