וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "דרבי זה דבר מיוחד, בטח בסדרת פלייאוף"

מאמן מכבי ת"א התייחס למפגש הקרב עם היריבה העירונית. אליהו: "האליפות תמיד פתוחה". דרוקר: "מבינים את החשיבות"

אחרי עונה ארוכה, הדבר האמיתי מגיע - הפלייאוף. סדרות רבע הגמר בליגת העל תצאנה לדרך ביום רביעי הקרוב, עם הבטחה לספק כמה מפגשים מרתקים, בראשם כמובן הדרבי התל אביבי בין מכבי להפועל. המיקומים האחרונים נקבעו אמש עם הניצחון של מכבי חיפה על אילת, שקבע כי הקבוצה מהכרמל תסיים שנייה ותפגוש ברבע הגמר את הפועל גלבוע/גליל עליון, בעוד הקבוצה הדרומית תסתפק במקום השלישי ותפגוש את מכבי ראשון לציון.

המשחק שיפתח את הפלייאוף יהיה המשחק הראשון בין ברק נתניה להפועל ירושלים ואילו שלושת הסדרות הנותרות ייפתחו ביום חמישי. הערב (שני) ערכה מנהלת ליגת העל מסיבת עיתונאים חגיגית לרגל פתיחת הפלייאוף, ובה נכחו נציגים מכל קבוצה. במהלך האירוע אף יחולקו פרסי מצטייני העונה בכל הקטגוריות.

שעה קלה לפני מסיבת העיתונאים נערכה פגישה בין מאמני ליגת העל ונציגי המנהלת על מנת להחליף דעות על מצב הכדורסל הישראלי.

סדרות הפלייאוף:

ברק נתניה - הפועל ירושלים
הפועל אילת - מכבי ראשון לציון
מכבי חיפה - הפועל גלבוע/גליל עליון
מכבי תל אביב - הפועל תל אביב

יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי. ברני ארדוב
מקווה לסדרות גם בגמר. שמעון מזרחי/ברני ארדוב

יו"ר המנהלת שמואל פרנקל אמר בפתיחת האירוע: "מקווה שהמשחקים בין מכבי תל אביב להפועל תל אביב יכנסו לפנתיאון של משחקי הדרבי בכל הזמנים".

ממלא מקום יו"ר איגוד הכדורסל שמעון מזרחי אמר: "השיטה של הטוב מחמישה משחקים היא השוטה הטובה והנכונה, שנהוגה גם בכל אירופה. נקווה שבהמשך הדרך נגיע גם לשלב האחרון של הליגה - הגמר - לעניין הזה של סדרות".

במהלך האירוע הוענקו לג'רום דייסון תואר במלך הסלים, פרנק האסל זכה בתואר מלך הריבאונדים ודומיניק ווטרס זכה בתואר מלך האסיסטים. זו הפעם הראשונה ששלושה שחקנים מאותה קבוצה - הפועל חולון כמובן - גורפים את שלושת התארים הללו. דני פרנקו זכה בתואר מאמן וסקוטי הופסון בתואר שחקן חודש מאי.

דייויד בלאט מאמן מכבי תל אביב. קובי אליהו
היריבה העירונית כבר מחכה. דיוויד בלאט/קובי אליהו

מכבי תל אביב - הפועל תל אביב

קרטיס קלי: "זו סדרה כל כך גדולה עבור שני המועדונים. בעונה שעברה באותה תקופה עלינו לליגת העל, לכן עכשיו מפגש כזה ממלא אותי בהתרגשות".

ארז אדלשטיין: "עצם ההגעה שלנו למעמד זה הניצחון הגדול שלנו. לפני חודשיים אמרו שנהיה ברבע הגמר כשלא האמינו שנישאר בליגה. ברור שמכבי תל אביב היא הפייבוריטית הברורה. אני יודע מה זה לעמוד ביד אליהו במשחקים שמכבי תל אביב לחוצה. אנחנו לא הקבוצה הכי כישרונית בעולם. זה מעמד גדול. אני מקווה שנתגבר בזה ונתחשל מזה. גאה להיות במעמד הזה עם הפועל תל אביב. ההבדלים בין הקבוצות ברורים. אנחנו האנדרדוג. ב-2002 לא התביישתי להגיד שהפועל תל אביב יכולה להיות אלטרנטיבה, אבל הפעם זו סיטואציה אחרת לגמרי. יש לנו שחקנים צעירים וחסרי ניסיון. אני קורא מפה לסדרה ספורטיבית ולא אלימה, מילולית ובטח שלא פיסית".

דיוויד בלאט: "דרבי זה דבר מיוחד בפני עצמו. מה גם שזה יהיה בסדרת פלייאוף. ארז אדלשטיין עשה עבודה יוצאת מהכלל עם הקבוצה שלו. הרבה אנשים מדברים על הנסיגה שלנו, אבל האמת היא שסיימנו במקום הראשון אחרי מחזור אחד בסיבוב השלישי. אני מרגיש שחזרנו לעצמנו ושאנחנו מוכנים לסדרה מול קבוצה טובה.

לגבי ליאור אליהו: "הוא עבר פציעה לא קלה, ואז נכנס לתקופה של מחלה שהשפיעה. ליאור הוא שחקן מוביל בליגה ובאירופה כבר הרבה מאוד שנים. לשמחתי הוא איתנו ולא עם מישהו אחר".

ליאור אליהו: "האליפות תמיד פתוחה. אנחנו נכנסים לסדרה הכי פיקנטית שיכולה להיות בכדורסל הישראלי. לפי דעתי אנחנו תלויים בעצמנו בסדרה הזאת. נשחק כמו שאנחנו יודעים. ההפסדים האחרונים לא משקפים את היכולת שלנו בכל העונה. אנחנו הולכים לקראת משהו שאנחנו שמים את כל האגו שלנו בצד. השחקנים החליטו ביניהם שנשים את הכל בצד עכשיו".

מאמן הפועל אילת עודד קטש (ימין) לצד אפיק ניסים, מאמן מכבי ראשון לציון רוני בוסאני, אדריאן יוטר. ברני ארדוב
מוכנים לקרב. מאמני ושחקני אילת וראשון לציון/ברני ארדוב

הפועל אילת - מכבי ראשון לציון

אפיק ניסים מהפועל אילת: "לקחתי שלוש אליפויות בשלוש מדינות שונות. אבל אם נגיע לגמר אנחנו יודעים שהכול יכול להיות".

עודד קטש: "סקוטי הופסון שחקן חשוב מאוד אצלנו. את הריצה האחרונה שלנו עשינו עם שלושה גארדים ישראליים. אין ספק שאם אנחנו רוצים להגיע למטרות שלנו הוא אחד השחקנים המשמעותיים שיעזרו לנו להגיע למטרות שלנו. לא בטוח שיש לביתיות השפעה גדולה כל כך. עשינו עונה יציבה וטובה, אבך שום דבר מזה לא נזכור אם לא נגיע חדים ומרוכזים. הכל פתוח".

אדריאן יוטר: "הייתה לנו תקופה קשה, אז זה טוב מאוד לסיים את העונה עם ניצחון, ולהגיע לפלייאוף עם מומנטום. נגיע כדי להתחרות באילת".

רוני בוסאני: "אחד הדברים היפים והטובים שקרו בשבועיים האחרונים הוא שעם חיסרון של כמה שחקנים, החבר'ה הצעירים שלנו השתפרו והוכיחו שהם יכולים להתמודד עם כל שחקן בליגה. אילת קבוצה טובה, יהיה קשה לשחק מולה. לנו הייתה תקופה טובה מאוד והייתה ירידה מכל מיני סיבות, אבל הראינו שאנחנו יכולים לנצח בחוץ. אמנם לא ניצחנו באילת, אבל ניצחנו קבוצות טובות בחוץ".

מאמן ליגת העל דני פרנקו (שמאל), ליאור ליובין, עודד קטש, רוני בוסאני, ארז אדלשטיין, שרון דרוקר, בראד גרינברג, דיוויד בלאט. ברני ארדוב
הסדרות עומדות בפתח. מאני הקבוצות/ברני ארדוב

מכבי חיפה - הפועל גלבוע גליל עליון

גל מקל ממכבי חיפה: "העובדה שהגמר משוחק ברוממה העונה נותנת לנו כח. זה סוג של חלום להגיע למעמד הזה ולשחק במגרש הביתי שלנו. אבל אנחנו לא צריכים לחשוב על זה ביומיום. מצפה לנו סדרה קשה מאוד מול גליל. אם נעבור את הסדרה הזאת, נחלום ונחשוב רחוק יותר. התרוממנו בצורה יפה. לאור היכולת הטובה שלנו ברוב שלבי העונה יצרנו רמה גבוהה של ציפיות. בטוח שנבוא מפוקסים וחדים לסדרה".

בראד גרינברג: "קצת נסחפתי אחרי הניצחון האחרון שלנו. קראתי ושמעתי כל מיני דברים שאמרו עלינו בשבועות האחרונים, וזה הכל. אמרו שהקבוצה שלנו מתפרקת. הקבוצה שלנו כמעט לא הייתה רלוונטית בשנתיים האחרונות, ועכשיו היא רלוונטית. חשבתי שלא מספיק מעריכים את מה שעשינו".

עמית שמחון מהפועל גלבוע גליל: "מה שגרם לשינוי החיובי שלנו תוך כדי העונה זה קודם כל הזכייה בליגה הבלקנית, שנתנה לנו הרבה ביטחון. אנחנו בתקופה טובה עכשיו, ומחכים לסדרה מול חיפה".

מאמן הפועל גלבוע גליל עליון, ליאור ליובין: "אנחנו פה בשביל להאמין ולחלום. חד משמעית אנחנו מאמינים ומאוד רוצים להעפיל לשלב הבא. התפקיד שלנו הוא להכין את הקבוצה כמו שצריך. יתרון הביתיות של חיפה יכול להחליש אותנו, או לחילופין לתת לנו מוטיבציה".

מאמן מכבי תל אביב דני פרנקו. ברני ארדוב
"נבוא מוכנים". פרנקו/ברני ארדוב

ברק נתניה - הפועל ירושלים

יהוא אורלנד מברק נתניה: "עשינו עונה יפה עד עכשיו, אני מקווה שנמשיך את זה. ירושלים קבוצה טובה ומוכשרת".

דני פרנקו מברק נתניה: "יש לנו חבר'ה מלוכדים שאוהבים לפרגן אחד לשני. אין לנו שחקן אחד שעושה הכל. אנחנו תלויים בקבוצתיות שלנו ובביחד. קבוצה שהיא מחוברת מתגברת גם על זה".

שרון דרוקר: "השאלה היא איזו הפועל ירושלים נראה בסדרה הזאת, כי הראינו כל מיני פרצופים העונה. אני מרגיש מהשחקנים שהם יודעים את חשיבות הסדרה והפלייאוף. יש לנו שחקנים מנוסים. בסוף העונה ננתח את מה שעשינו לא טוב".

ליאור ליפשיץ: "אנחנו באמת מראים בתקופה האחרונה חוסר יציבות. נצטרך לבוא לכל משחק ולכל דקה מוכנים. זה המאני טיים. אנחנו מקווים לשמור עכשיו על יציבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully