וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריימונד פלטון: "אנחנו נהיה בסדר, וכרמלו יהיה בסדר"

טירוף הפלייאוף, סיכום הלילה: פלטון והניקס רגועים למרות ההפסד, כרמלו: "הפיזיות לא הפריעה". דוראנט: "אלוהים עזר לי"

מספרי המשחק בין ניו יורק לאינדיאנה (95:102 לפייסרס, שעלו ל-0:1):

* הנתון שמפחיד את הניקס, אך גם מאתגר אותם: ניו יורק מעולם לא ניצחה סדרה בה הפסידה במשחק הראשון בבית. לאורך השנים המאזן שלהם הוא 5:0. הפעם האחרונה שזה קרה הייתה ב-1995 נגד אינדיאנה.

* האקס פקטור של אינדיאנה היה לאנס סטיבנסון שקלע 11 ואסף שיא קריירה של 13 ריבאונדים. אגב, לאורך הפלייאוף כשסטיבנסון על המגרש הגנת הפייסרס טובה יותר והיא מאפשרת 90.8 נקודות ל-100 פוזשנים לעומת 112 כשהוא בחוץ.

* כמה פול ג'ורג' טוב בהגנה? כשהוא שמר על כרמלו, הפורוורד של ניו יורק קלע 5 מ-17 מהשדה (29.4%) וכששמר על ג'יי.אר סמית הוא תסכל אותו וגרם לו ל-0 מ-7 מהשדה.

* רוי היברט נעל את הצבע והירשה לניקס רק 42.9% מהקשת הקטנה, לעומת 59.4% בעונה הרגילה.

פורוורד ניו יורק ניקס כרמלו אנתוני. רויטרס
הסטטיסטיקה נגדו. כרמלו עף מתחת לסל של הפייסרס/רויטרס

ציטוטים ותירוצים:

ניו יורק התייצבה חדורה ברוח קרב ומלאה בביטחון עצמי אחרי שעברה את בוסטון, אולם אינדיאנה הבהירה לה כבר במשחק הראשון בסדרה שפה דברים ייראו אחרת עם ניצחון 95:102 בגארדן. "כרמלו אנתוני קלע 27 אבל ב-10 מ-28 מהשדה, והניקס לא מצאו פתרון לשמירה עליו. "הם היו מאוד פיזיים עם כרמלו, הם מנסים לתסכל אותו", אמר גארד הניקס ריימונד פלטון, "אבל אנחנו נהיה בסדר, וכרמלו יהיה בסדר". גם כוכב הניקס התייחס להיבט הפיזי, אולם לא התרגש ממנו. "הפיזיות במשחק לא הפריעה לי", אמר כרמלו אנתוני, "קואץ' וודסון אמר, ואני מסכים איתו, הם פשוט היו יותר טובים מאיתנו בצבע, לקחו כדורים מהפרקט, נלחמו וזה הוביל אותם לניצחון. זה לא קשור לפיזיות".

"הם עשו את כל הדברים הקטנים", החמיא מאמן ניו יורק מייק וודסון ליריבה, "התחלנו לשחק רק כשהיינו בפיגור, צריך לשחק מיואשים כבר מהרגע הראשון". בלילה שבין שלישי לרביעי ישוחק משחק מספר 2 והניקס יהיו חייבים לנצח, אחרת הסדרה תהיה קצרה מהצפוי.

שחקן ניו יורק ניקס כרמלו אנתוני (ימין) שחקן אינדיאנה פייסרס פול ג'ורג' (שמאל) שופט ה-NBA דן קרופורד (מרכז). רויטרס
הפסיד, אבל לא בגלל המכות. כרמלו וג'ורג' נאבקים והשופט דן קרופורד נמלט מהזירה/רויטרס

אינדיאנה שמחה על הניצחון אך שמרה על פרופורציות. הפייסרס יודעים שזו רק ההתחלה והדרך ארוכה, כפי שמלמדים מפגשי העבר בין הקבוצות בפלייאוף בין 1993 ל-1995 ובין 1998 ל-2000. "החבר'ה עשו עבודה טובה ושמרו אותם במתח", אמר דייויד ווסט, שהיה מצוין עם 20 נקודות, "תקפנו והיינו אגרסיביים". הפייסרס, שההגנה שלהם היא הטובה בליגה, יודעים שעליהם לשמור על אותה רמה כדי להכריע את הניקס. "ראינו מאמץ הגנתי חזק וקור רוח בהתקפה", החמיא מאמן אינדיאנה פרנק ווגל לשחקניו, "היה מאמץ קבוצתי ואני גאה בשחקנים".

שחקן אינדיאנה פייסרס פול ג'ורג'. רויטרס
שולט בשני צדי המגרש. פול ג'ורג'/רויטרס

מספרי המשחק בין אוקלהומה סיטי לממפיס (91:93 לת'אנדר, שעלו ל-0:1):

* קווין מרטין היה האקס פקטור של אוקלהומה סיטי כשעלה מהספסל וסייעם עם 25 נקודות ב-8 מ-14 מהשדה. היה זה משחקו הראשון בקריירה של מרטין בסיבוב השני של הפלייאוף.

* אוקלהומה סיטי החטיאה את עשר הזריקות הראשונות שלה במשחק (אחת מהן נחסמה).

* בשלושת משחקי העונה הרגילה לממפיס היו 52 זריקות יותר מאשר לת'אנדר בזכות יתרון של 24 כדורים חוזרים בהתקפה. אוקלהומה סיטי עשתה שיעורי בית. הלילה לממפיס היה ריבאונד התקפה אחד יותר בלבד 07:8) ושתי זריקות יותר מאשר לת'אנדר (80:82).

שחקן אוקלהומה סיטי ת'אנדר קווין דוראנט. רויטרס
תודה לאל ותודה לדרק. דוראנט/רויטרס

ציטוטים ותירוצים:

חצי הגמר הראשון במערב נפתח בדרמה ונדמה כי צפויה לנו סדרת מורטת עצבים ורוויה ברגעים גדולים. ממפיס הוליכה לאורך הדרך, אבל ברבע הרביעי אוקלהומה סיטי התעלתה, קווין דוראנט היה מצוין במאני טיים ושני סלים גדולים שלו הובילו את הת'אנדר ל-91:93 ושמירה על הביתיות.

"רק רציתי לעלות לפרקט כמה שיותר מהר ולזרוק", אמר קווין דוראנט, שסיים שני אחרי לברון ג'יימס במרוץ לתואר ה-MVP של העונה, כשתיאר את השניות האחרונות במשחק. "זאת הייתה הזריקה היחידה שיכולתי לזרוק, אלוהים עזר לי וזה נכנס".

דוראנט גם החמיא לחברו דרק פישר, שסל גדול שלו במאני טיים סייע לת'אנדר לנצח. "דרק עושה מהלכים, בכל פעם שהוא נוגע בקצות האצבעות, חוטף או קולע סל גדול בתחילת הרבע הרביעי. הוא גם מנהיג בחדר ההלבשה ותורם לנו המון, אנחנו צריכים את זה".

שחקן ממפיס גריזליס מארק גאסול מול שחקני אוקלהומה סיטי ת'אנדר, קווין מרטין, קנדריק פרקינס. רויטרס
גאסול בין מרטין לפרקינס/רויטרס

ממפיס חשה החמצה. היא הייתה טובה וקווינסי פונדקסטר יכול היה להשוות מקו העונשין בשניות הסיום, אך השחקן, שקולע 72% מהקו בקריירה, החטיא את הראשונה, החטיא בכוונה את השנייה כדי שחבריו ייקחו ריבאונד ויזרקו אולם המהלך לא הצליח. "לא הצלחנו לעצור אותם, בגלל זה הפסדנו", אמר מארק גאסול שתרם 20 נקודות ו-10 ריבאונדים, "לא הפסדנו בגלל זריקות העונשין".

קווינסי פונדקסטר היה מאוכזב בסיום. "היינו צריכים לקלוע מהעונשין, במיוחד אני", התייחס ל-14 מ-24 של קבוצתו מהקו לעומת 22 מ-25 של הת'אנדר. "אנחנו חייבים ללמוד מהשיעור הזה ולהתקדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully