וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ואקים נואה: "אזכור את המשחק הזה כל חיי"

טירוף הפלייאוף, סיכום הלילה: שיקאגו סוגרת מעגל היסטורי, הסנטר מתרגש, ולברון ג'יימס תוהה: "לא יודע מה התקרה שלי"

מספרי המשחק בין ברוקלין לשיקגו (הבולס ניצחו 93:99 וניצחו את הסדרה עם 3:4)

* עד היום, המאזן של הבולס במשחקי שבע אותם שיחקו בחוץ היה שישה הפסדים ואפס ניצחונות.

* שיקגו קלעה ב-55 אחוזים מהשדה במחצית הראשונה.

* 16 הנקודות של ג'ואקים נואה במחצית הראשונה הן שיא הקריירה שלו בפלייאוף.

* נואה הוא גם השחקן החמישי בהיסטוריה שסיים משחק שביעי עם לפחות 20 נקודות, 10 ריבאונדים ו-5 חסימות.

* עוד נתון מבית היוצר של הסנטר הנהדר של הבולס: הוא הפך לשחקן השני בתולדות הליגה שקלע לפחות 24 נקודות, הוריד לפחות 14 ריבאונדים וחסם לפחות שש פעמים במשחק שביעי כלשהו בפלייאוף. הקודם שעשה זאת היה אלווין הייז מוושינגטון וויזארדס, בסדרה מול הספרס ב-1979.

* אחד הגיבורים השקטים של הסדרה הזאת הוא ללא ספק ג'ימי באטלר. הגארד הנהדר של שיקאגו לא ירד מהמגרש גם הערב, בפעם השנייה בסדרה, והיה בכל מקום בהגנה. כששמר על דרון וויליאמס הוריד אותו ל-4 מ-11 מהשדה, ובדקות בהן נצמד לג'ו ג'ונסון הוא ירד ל-0 מ-5.

* 22 משחקי מספר 7 בהיסטוריה עד היום בהיסטוריה של הליגה הסתיימו בניצחון של הקבוצה האורחת. עם הניצחון, שיקאגו העלתה את מספר הניצחונות הזה ל-23. שיקאגו. 23. מזכיר לכם משהו?

* עבור הנטס הייתה זו הפעם השלישית שבה היא מגיעה למשחק מספר שבע. כמו בפעמיים הקודמות, גם הפעם הם הפסידו.

* הבולס כבר עם הפנים קדימה לקראת המפגש מול מיאמי. בפעם האחרונה שהן נפגשו זה היה בגמר המזרח ב-2011. אז, מיאמי לא התקשתה וטאטאה את השוורים בקלות עם 1:4 מוחץ. ב-2006 שוב ההיט יצאו כשידם על העליונה עם 2:4 בסיבוב הראשון.

* מיאמי כמובן לא שוכחת את המפגשים עם שיקאגו בעונה הסדירה. הבולס היו אלה שקטעו את רצף הניצחונות המדהים שלהם העונה על 27, והרסו להם את התוכנית לשבור את שיא המיתולוגי של הלייקרס מעונת 1971-1972.

ג'ואקים נואה שיקגו בולס. רויטרס
הצגה לפנתיאון. ג'ואקים נואה/רויטרס

ציטוטים ותירוצים:

הסדרה האחרונה שהסתיימה בסיבוב הראשון של פלייאוף ה-NBA עשתה זאת עם גרנד פינאלה. הבולס, ששמטו יתרון 1:3 על הנטס, הגיעו לברוקלין למשחק על כל הקופה וסיפקו הצגה גדולה בדרך ל-93:99, במשחק בו כבר הובילו ב-17 נקודות במחצית. מה שמעצים את ההישג היא העובדה שהבולס עלו למשחק עם שלושה שחקנים פצועים, ועם ג'ואקים נואה, שעלה למשחק פצוע בעצמו. כעת, לברון ומיאמי מחכים להם בחצי גמר המזרח. הקבוצה מהתפוח הגדול קיוותה לסגור מעגל עם העפלה לסיבוב השני באכסניה החדשה - ברקליס סנטר שבברוקלין - אליה עברו רק העונה, אך האופי הבלתי מתפשר של הבולס עשה את ההבדל.

"אזכור את המשחק הזה כל חיי", אמר ג'ואקים נואה הנרגש, ששלט בנעשה עם 24 נקודות, 14 ריבאונדים ושש חסימות. "אני כל כך גאה בקבוצה הזו. נלחמנו כל העונה כדי להגיע לכאן, לשחק על הבמה הכי גדולה בכדורסל. כל החוויות האלה, אי אפשר לקחת אותן כמובן מאליו".

"אני חושב שהשחקנים שלנו קיבלו זעזוע רציני במשחק הראשון של הסדרה. מאז, הם נלחמו ולא וויתרו, ובסופו של דבר העפילו לסיבוב הבא. זה אולי סיפור העונה כולה".

דרון וויליאמס ניסה בכל כוחו, ועם שורה סטטיסטית של 24 נקודות, 7 אסיסטים ושישה ריבאונדים, אך הוא לבדו לא הספיק. אם ברוקלין הייתה מנצחת, היא הייתה הופכת לקבוצה התשיעית בהיסטוריה של הליגה שחוזרת מפיגור 3:1 כדי לנצח בסדרה. "זה מאכזב. ניצחנו את המשחק השישי, וכבר הרגשנו שזו הסדרה שלנו. הם שיחקו מצוין. נואה הוא לוחם, אחד שלא מוותר גם כשהוא פצוע. פשוט לא היו לנו תשובות אליו מתחת לסל".

דרון וויליאמס ברוקלין נטס מול נייט רובינסון שיקגו בולס. רויטרס
חשב שזה כבר בידיים שלו. דרון וויליאמס מימין/רויטרס

* מי שכבר מחכה לנואה וחבורתו הוא כמובן לברון ג'יימס. קינג' ג'יימס ומיאמי נראו בלתי עצירים והעפילו לאחר סוויפ קליל מול מילווקי, והסופרסטאר גם גרף על הדרך את תואר ה-MVP של העונה בליגה. עבור ג'יימס תהיה זו הזכייה הרביעית בחמש שנים בפרס, והזכייה השנייה ברצף. אחרי הכול, קשה להתווכח עם שורה סטטיסטית של 26.8 נקודות, 8 ריבאונדים, 7.3 אסיסטים, 1.7 חטיפות וחסימה אחת בדיוק בעונה הסדירה.

מוכן ודרוך לקראת הבולס, ג'יימס עצמו התייחס לזכייה הצפויה בפרס, ואם לשפוט על דבריו, הוא ממש לא מתכוון לעצור כאן. "אני מכיר את המשחק הזה. אני יודע שהחברים שלי לקבוצה סללו עבורי את הדרך לכאן. למען האמת, אני לא יודע מה התקרה עבורי. אני לא מפסיק לשפר את המשחק שלי. תמיד אני האחרון שעוזב את המגרש. אני רוצה להמשיך למקסם את מה שיש לי". ההודעה הפורמלית על הזכייה של ג'יימס בתואר ה-MVP צפויה להתפרסם במשך היום.

לברון ג'יימס שחקן מיאמי היט. AP
מה לעזאזל יכול לעצור אותו? לברון ג'יימס מודע לעצמו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully